Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek zilver kopen
@cp1234
Ik heb al diverse malen aangekocht bij Silver Mountain. Niettegenstaande hier ooit stond dat je 3 weken mocht wachten op je levering kan ik dit toch fel tegenspreken.Bij aankoop (met een winkelmandje doorheen hun aanbod) krijg je onmiddellijk de "te betalen som" en als die gestort is mag je de dag nadien al een bevestiging ontvangen van je betaling. (en een routing van UPS wanneer je levering komt)
2 tot 3 dagen later komt een UPS wagen opgereden om je pakketje af te geven tegen ondertekening.
Ik kocht reeds goud EN zilver, beide zijn van umicore, dat is één van de meest betrouwbare producenten EN het gaat over nieuw goud of zilver, dus het is de wereld niet rond geweest.
Als er iets niet duidelijk is en je stuurt een mailtje, heb je s'anderendaags zeker al je antwoord.
Ook voor de beruchte 19% btw op zilver hebben ze een oplossing, nl bewaren in een kluis op Schiphol, zodat het zogezegd niet ingevoerd werd.
(dit heb ik nog niet toegepast, wou alles ook eens fysiek voelen).
Na 4 maal zaken doen met Silver mountain... ok, prima firma en zeer goeie prijzen. (vergelijken met banken, andere leveranciers etc....)
Ik lees hier soms van een winkel... gaan shoppen in een winkel voor een staafje zilver... doen als je 25% te veel wilt betalen.
Ik heb al diverse malen aangekocht bij Silver Mountain. Niettegenstaande hier ooit stond dat je 3 weken mocht wachten op je levering kan ik dit toch fel tegenspreken.Bij aankoop (met een winkelmandje doorheen hun aanbod) krijg je onmiddellijk de "te betalen som" en als die gestort is mag je de dag nadien al een bevestiging ontvangen van je betaling. (en een routing van UPS wanneer je levering komt)
2 tot 3 dagen later komt een UPS wagen opgereden om je pakketje af te geven tegen ondertekening.
Ik kocht reeds goud EN zilver, beide zijn van umicore, dat is één van de meest betrouwbare producenten EN het gaat over nieuw goud of zilver, dus het is de wereld niet rond geweest.
Als er iets niet duidelijk is en je stuurt een mailtje, heb je s'anderendaags zeker al je antwoord.
Ook voor de beruchte 19% btw op zilver hebben ze een oplossing, nl bewaren in een kluis op Schiphol, zodat het zogezegd niet ingevoerd werd.
(dit heb ik nog niet toegepast, wou alles ook eens fysiek voelen).
Na 4 maal zaken doen met Silver mountain... ok, prima firma en zeer goeie prijzen. (vergelijken met banken, andere leveranciers etc....)
Ik lees hier soms van een winkel... gaan shoppen in een winkel voor een staafje zilver... doen als je 25% te veel wilt betalen.
Hier ook goede ervaringen met Silvermountain!Heb zowel baren als munten gekocht en telkens correct en snel verlopen!
ook een interessante mogelijkheid: "muntbaren"
http://zilvergoudwinkel.nl/zilver-kopen ... -1000-gram
het zijn baren, maar vanwege de muntstempel is het technisch gezien een munt
19% op de brutowinstmarge (1% is dat vermoed ik?) ipv op de totaalprijs
misschien wel wat moeilijk om in uw portefeuille te krijgen
http://zilvergoudwinkel.nl/zilver-kopen ... -1000-gram
het zijn baren, maar vanwege de muntstempel is het technisch gezien een munt
19% op de brutowinstmarge (1% is dat vermoed ik?) ipv op de totaalprijs
misschien wel wat moeilijk om in uw portefeuille te krijgen
Prijs is hetzelfde als baar of munten
Grtz
Grtz
ook interessant lijkt me 1 kilo zilveren Nederlandse munten:
http://zilvergoudwinkel.nl/zilver-kopen ... kilo-netto
of 2 kilo:
https://www.thesilvermountain.nl/nl/2-k ... s-muntgeld
minimum 72% zilvergehalte, gemakkelijk te verplaatsen en in stukken te verkopen, 124 euro goedkoper dan een muntbaar van 1 kilo
of geeft dat problemen qua prijsbepaling, certificaten, beschadiging, etc?
heeft iemand enig idee of er identificatieplicht is bij de aankoop van zilver voor cash geld?
of Nederlandse meldingsplicht naar de Belgische fiscus toe (of deze dat in de toekomst zou kunnen opvragen)?
of 2 kilo:
minimum 72% zilvergehalte, gemakkelijk te verplaatsen en in stukken te verkopen, 124 euro goedkoper dan een muntbaar van 1 kilo
heeft iemand enig idee of er identificatieplicht is bij de aankoop van zilver voor cash geld?
of Nederlandse meldingsplicht naar de Belgische fiscus toe (of deze dat in de toekomst zou kunnen opvragen)?
Om cash te kopen bel je best eens met iemand van Silvermountain.
Bij aankoop (in je winkelmandje) krijg je nadien enkele mogelijkheden tot betaling, doch ik denk niet dat ik daar "cash" zag tussenstaan.
Als je wilt cash kopen denk ik dat je eerder bij kleinere zaken moet zijn (makkelijk te vinden op internet), vb een goudsmelter of zo, die nemen het misschien niet zo nauw (in Willebroek is alleszins een kleinere verkoper, doch heb er geen ervaring mee).
Wees vlug, anders mag je straks boven de 2500 euro (of is het minder) niet meer cash betalen van di-rupo...
Bij aankoop (in je winkelmandje) krijg je nadien enkele mogelijkheden tot betaling, doch ik denk niet dat ik daar "cash" zag tussenstaan.
Als je wilt cash kopen denk ik dat je eerder bij kleinere zaken moet zijn (makkelijk te vinden op internet), vb een goudsmelter of zo, die nemen het misschien niet zo nauw (in Willebroek is alleszins een kleinere verkoper, doch heb er geen ervaring mee).
Wees vlug, anders mag je straks boven de 2500 euro (of is het minder) niet meer cash betalen van di-rupo...
De munten en baren dat je koopt zijn meestal triple 9,heb ook Meaple leafs liggen,die zijn 9999,dus nog ietsje zuiverderSanem2 schreef:ook interessant lijkt me 1 kilo zilveren Nederlandse munten:
of 2 kilo:
Identificatieplicht heb ik geen weet van...
Heb al geleerd uit ervaring dat je beter munten koopt dan baren.....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Alles met kopij van identiteitskaart (zelfs verkoop oud goud voor recyclage).Luc B. schreef:...in Willebroek is alleszins een kleinere verkoper, doch heb er geen ervaring mee...
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
En waar kan je in België zilveren stukken best verkopen (Silver Eagle en Philharmoniker)?
Grtz
Grtz
Op ebay!!Heb anders ook wel interesse om er te kopen tegen een goede prijs.Mail me maar.
grtz
grtz
Je betaalt wel 21% btw maar wat uiteindelijk telt voor de klant is de totaalprijs die hij moet betalen. Wij verkopen bv 1kg muntbaren goedkoper dan eender wie in Nederland (marge btw,etc,..). Op gewone kg baren scheelt het zelfs 100 Euro/stuk. Daarenboven hebben we ook nog de grootste kortingen. Tevens kan men kortingen bekomen zonder dat men bv. 20 Philharmonikers moet kopen. Je kan 20 verschillende munten aankopen en toch genieten van deze kortingen.
Wat betreft levertermijnen;
Ik heb zelf de laatste jaren vele malen zilver besteld bij gereputeerde zilver- en goudwinkels/handels. Soms krijg je je bestelling na enkele dagen thuis. Echter heb ik ook vele malen meerdere weken (tot 8w) moeten wachten op mijn bestelling. Eén enkele keer is mijn order na 2 weken zelfs geannuleerd. Toch stond er op de website steeds een levertermijn van 3-5 dagen vermeld (en op stock).
De fysieke markt in zilver is zo klein dat wanneer de vraag hoog is, sommige produkten moeilijk kunnen worden geleverd. Een uitgebreid netwerk van leveranciers is dan ook een must.
--verwijderd door moderator: geen reclame aub!--
mvg,
Mark Peiten
Wat betreft levertermijnen;
Ik heb zelf de laatste jaren vele malen zilver besteld bij gereputeerde zilver- en goudwinkels/handels. Soms krijg je je bestelling na enkele dagen thuis. Echter heb ik ook vele malen meerdere weken (tot 8w) moeten wachten op mijn bestelling. Eén enkele keer is mijn order na 2 weken zelfs geannuleerd. Toch stond er op de website steeds een levertermijn van 3-5 dagen vermeld (en op stock).
De fysieke markt in zilver is zo klein dat wanneer de vraag hoog is, sommige produkten moeilijk kunnen worden geleverd. Een uitgebreid netwerk van leveranciers is dan ook een must.
--verwijderd door moderator: geen reclame aub!--
mvg,
Mark Peiten
hartelijk dank voor de informatie Mark, voor zover ik kan zien zijn jullie inderdaad de goedkoopste optie (al heb ik nog niet uitgerekend wat het verschil in transportkosten zou zijn, maar dat zal vermoed ik gelijkaardig zijn)
hoe komt dat eigenlijk? het is me voor goud ook al opgevallen dat in België de prijzen systematisch lager zijn dan in onze buurlanden
hoe komt dat eigenlijk? het is me voor goud ook al opgevallen dat in België de prijzen systematisch lager zijn dan in onze buurlanden
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mmmm, in grote lijnen volg ik primus32 wel, de zilvermarkt is klein (en dat zien we ook in het aantal aanbieders in België)
Dit wordt mede in de hand gewerkt door het feit dat zilver op fiscaal vlak bestraft wordt door BTW-heffing, iets waar beleggingsgoud van vrijgesteld is.
Om te reageren op de post van Sanem2 (edelmetalen-webwinkel is goedkoper) ik merk toch op dat op één gouden Maple Leaf (1oz) toch 'n meerprijs is van 34€ tov bvb The House.
Op zilver is hun goedkoopste "Maple Leaf"-versie (2012) 0.14€ duurder dan the silvermountain, iets wat je niet écht duurder kan noemen maar dan vergelijken we wel met 'n buitenlandse handelaar (die over het algemeen al duurder zijn dan Belgische), alle andere versies van edelmetalen zijn pakken duurder.
Hier heeft de webwinkel het voordeel dat er bijna geen binnenlandse aanbieders zijn die zilver aanbieden, maar dat is natuurlijk iets wat je hen niet kan verwijten.
Vergelijken we dan 'n muntbaar van Cook Islands (1kg) dan kost die bij edelmetalen 1.008,41€, the silvermountain 1.000,00€.
Muntbaren worden steeds aangeprezen als beste koop (soms door vrijstelling BTW -> NL) maar ze vangen dat héél mooi op door een zéér hoge premie, soms 20% !! Daar gaat je voordeel. (recht in HUN zak!)
Zilver wordt vrij veel aangeboden... maar weinig ook terug aangekocht.
DENK ERAAN:
Ooit moet je het ook eens VER-kopen
...en tegen welke premies? Weer 20% ??
Al denk ik wel dat "edelmetalen" een zekere waarde heeft voor verzamelaars (numismatiek) gezien ze munten hebben van quasi alle jaartallen.
Misschien toch beter opteren voor goud ipv zilver, kleinere premies, grotere markt.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dit wordt mede in de hand gewerkt door het feit dat zilver op fiscaal vlak bestraft wordt door BTW-heffing, iets waar beleggingsgoud van vrijgesteld is.
Om te reageren op de post van Sanem2 (edelmetalen-webwinkel is goedkoper) ik merk toch op dat op één gouden Maple Leaf (1oz) toch 'n meerprijs is van 34€ tov bvb The House.
Op zilver is hun goedkoopste "Maple Leaf"-versie (2012) 0.14€ duurder dan the silvermountain, iets wat je niet écht duurder kan noemen maar dan vergelijken we wel met 'n buitenlandse handelaar (die over het algemeen al duurder zijn dan Belgische), alle andere versies van edelmetalen zijn pakken duurder.
Hier heeft de webwinkel het voordeel dat er bijna geen binnenlandse aanbieders zijn die zilver aanbieden, maar dat is natuurlijk iets wat je hen niet kan verwijten.
Vergelijken we dan 'n muntbaar van Cook Islands (1kg) dan kost die bij edelmetalen 1.008,41€, the silvermountain 1.000,00€.
Muntbaren worden steeds aangeprezen als beste koop (soms door vrijstelling BTW -> NL) maar ze vangen dat héél mooi op door een zéér hoge premie, soms 20% !! Daar gaat je voordeel. (recht in HUN zak!)
Zilver wordt vrij veel aangeboden... maar weinig ook terug aangekocht.
DENK ERAAN:
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Al denk ik wel dat "edelmetalen" een zekere waarde heeft voor verzamelaars (numismatiek) gezien ze munten hebben van quasi alle jaartallen.
Misschien toch beter opteren voor goud ipv zilver, kleinere premies, grotere markt.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Wij zijn momenteel nog een beetje op zoek naar de correcte prijszetting. De prijzen voor de Philharmoniks, Maple Leafs en Eagles zijn aangepast.
Wat betreft goud heeft u gelijk, we zullen hier nog scherpere prijsafspraken met onze leveranciers moeten bekomen.
Wat bedoelt u met 'alle andere versies van edelmetalen zijn pakken duurder'?
1oz Canadian Cougar:
ZGW: 37.45 (2 euro in promotie)
EW:32.25
1kg Kookaburra:
SM: 1000 Euro
EW: 963
1kg Lunar dragon:
SM:1012
EW:985
1kg Cook Islands muntbaar: (wij bieden ook goedkoper muntbaren 951euro)
SM: 1014
EW: 1020 (wordt aangepast 1005)
1kg Feinsilver baar:
SM:1034
EM:950,10
Monsterbox Philharmonikers:
SM: 15000
EW: 14785
Als u een lagere prijs vindt voor zilver mag u ons altijd contacteren. Wij richten ons duidelijk ook op investeerders en niet enkel op verzamelaars.
mvg,
Mark Peiten
Wat betreft goud heeft u gelijk, we zullen hier nog scherpere prijsafspraken met onze leveranciers moeten bekomen.
Wat bedoelt u met 'alle andere versies van edelmetalen zijn pakken duurder'?
1oz Canadian Cougar:
ZGW: 37.45 (2 euro in promotie)
EW:32.25
1kg Kookaburra:
SM: 1000 Euro
EW: 963
1kg Lunar dragon:
SM:1012
EW:985
1kg Cook Islands muntbaar: (wij bieden ook goedkoper muntbaren 951euro)
SM: 1014
EW: 1020 (wordt aangepast 1005)
1kg Feinsilver baar:
SM:1034
EM:950,10
Monsterbox Philharmonikers:
SM: 15000
EW: 14785
Als u een lagere prijs vindt voor zilver mag u ons altijd contacteren. Wij richten ons duidelijk ook op investeerders en niet enkel op verzamelaars.
mvg,
Mark Peiten
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wel, m'n oprechte excuses voor m'n gebrekkige formulering hierover.primus32 schreef:...Wat bedoelt u met 'alle andere versies van edelmetalen zijn pakken duurder'?
Het ging hem over de Maple Leafs die ik als vergelijkingspunt nam: Jullie komen eigenlijk naast de beleggers ook tegemoet aan de verzamelaars. Zo zie je bij de Maple Leafs (louter als voorbeeld) dat jullie munten in voorraad hebben van verschillende jaartallen, andere verkopers van munten laten deze verzamelwaarde links liggen en baseren zich enkel op het beleggingsaspect.
Ik corrigeer dus mijn zin: Als je de zilveren Maple Leafs van de edelmetalen webwinkel vergelijkt met de ander verkopers zijn ze 0.14€ duurder dan de Silvermountain, iets wat je niet écht duurder kan noemen maar dan vergelijken we wel met 'n buitenlandse handelaar (die over het algemeen al duurder zijn dan Belgische), alle andere versies (van Maple Leafs -> dus met verzamelwaarde!) bij de edelmetalen webwinkel zijn pakken duurder.
==> maar ik vermoed dat die erbij staan om het verzamelaspect.
Ik vind het jammer dat de webwinkel het aanbod niet splitst: beleggen en numismatiek. Voor mij zijn het 2 aparte werelden, de belegger moet zich 'n weg banen door de verzamelmunten en vice versa. Het maakt het vergelijken moeilijker, vooral doordat de prijzen - soms héél- volatiel zijn en andere sites hun prijzen soms om de 5 minuten aanpassen aan de marktprijs (24u/24u).
Het aanbod van de edelmetalen webwinkel is héél ruim voor de verzamelaar, maar voor de beleggers in munten tegemoet te komen is er nog wat werk aan de winkel op het vlak van prijszetting.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)