Sparen versus daytraden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Sparen versus daytraden
Ik heb de spaarrekeningen en het geleuter over tienden van procenten vaarwel gezegd en ben al geruime tijd een occasionele daytrader. Ik wacht de meest euforische Amerikaanse beursdagen af en verdien dan op één dag meer dan wat ik van de beste bank kreeg op een jaar. En op de meest pessimistische dagen koop ik de posities short en verdien dan weer aan de koersdaling. Alle andere dagen doe ik niets en heb dan 100% cash in portefeuille. It's like shooting fish in a barrel.
Re: Sparen versus daytraden
En jij kan perfect die dagen voorspellen? Want als je ziet dat de koersen de hemel ingaan, of kelderen, ben je al te laat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Daar geloof ik niets van, nul komma nul. Als ik zie dat traders met jarenlange ervaring hun bank bijna in de vernieling reden met miljardenverliezen.
Veel geblaat, weinig wol !
Veel geblaat, weinig wol !
Zo denk ik er ook over. Als het zo simpel was als gdv voorstelt waren we allemaal meteen rijk.
anonymous, ik kan helemaal niets voorspellen. Ik volg alleen de actualiteiten op de voet. Het is logisch dat als het sentiment rond een Grieks akkoord negatief is, dat de beurs daalt. En als de geruchten over een akkoord van de herschikking de wereld ingaan dat de beurs stijgt. Hetzelfde met job reports, consumenten vertrouwen, economische cijfers... En ja, het gaat heel snel en vaak mis je de overnight gap. Het gaat hard maar nu ook niet instant, er is altijd een grote groep beleggers die laggen en daar kan je op spelen. Een rally is inderdaad soms heel snel voorbij zijn en dan is het tijd om weer te verkopen. Er komt natuurlijk heel wat meer bij kijken, je pakt niet zomaar een willekeurige reeks aandelen, die zijn zorgvuldig gekozen maar wel vaak dezelfde zolang geen EPS nabij is. Verder heb je een hele goede broker nodig, ik heb er 3 versleten voor ik naar mijn gevoel de juiste had. Ik heb een hele reeks strikt gekoppelde geavanceerde aankoop- en verkooporders klaarstaan die ik enkel moet activeren, de rest laat ik meestal automatisch lopen. En dan nog zijn de aankoop orders pas van kracht na een minimum uitbraak. Lukt het altijd? Nee, natuurlijk niet, maar het gemiddelde mag er best zijn. Patrick, banken en HF's spelen zelden op small cap stocks omdat hun volume te veel invloed heeft op de koers. Is het zonder risico? Nee, maar het risico is wel klein omdat je meestal dezelfde dag terug verkoopt, je stops kort staan en je risico gespreid is over een hele reeks stocks. Yaris, met een rendement van 30% per jaar duurt het heel lang, te lang voor je "rijk" bent. Het is wel een goed alternatief voor spaarrekeningen die de inflatie niet eens opbrengen.
Dit topic gaat over een specifieke vorm van beleggen in aandelen (daytraden). Zou het niet beter verhuizen naar de rubriek 'beleggen - fondsen en aandelen'?
Tux, voor zo een vraag moet je rechtstreeks een moderator aanspreken. Dat doe je door op het omgekeerde driehoekje met het uitroepteken te klikken rechts bovenaan het bericht.
@ gdv : interessant. Kan je wat meer vertellen over welke broker je gebruikt en hoe je te werk gaat ?
- woodpecker
- Newbie
Kan een daytrader in bijberoep ook een pensioen opbouwen?