Veranderen van energieleverancier voor appartementsblok
Veranderen van energieleverancier voor appartementsblok
Hallo,
Momenteel zijn we voor de levering van elektriciteit voor ons appartementsblok (48 appartementen) bij Electrabel. Het gaat dus over het verbruik van de lift, verwarming, pompen, verlichting in de gemene delen en etc.
Ik vraag mij af of dit nog wel de de goedkoopste en enigste oplossing is? Volgens onze syndicus worden wij beschouwd als een industriële afnemer en krijgen dan ook betere tarieven dan de gewone particulier. Verder zou Electrabel ook de enigste zijn die verplicht wordt om verder stroom te leveren als er een eventuele wanbetaling zou zijn. Nu is dat laatste bij mijn weten nog nooit gebeurd, maar het kan echt niet dat we zomaar zonder stroom zouden vallen.
Zijn er hier mensen die eventueel al ervaring hebben met een overschakeling naar een andere leverancier en hoe dan zit met een eventuele leveringsgarantie?
Momenteel zijn we voor de levering van elektriciteit voor ons appartementsblok (48 appartementen) bij Electrabel. Het gaat dus over het verbruik van de lift, verwarming, pompen, verlichting in de gemene delen en etc.
Ik vraag mij af of dit nog wel de de goedkoopste en enigste oplossing is? Volgens onze syndicus worden wij beschouwd als een industriële afnemer en krijgen dan ook betere tarieven dan de gewone particulier. Verder zou Electrabel ook de enigste zijn die verplicht wordt om verder stroom te leveren als er een eventuele wanbetaling zou zijn. Nu is dat laatste bij mijn weten nog nooit gebeurd, maar het kan echt niet dat we zomaar zonder stroom zouden vallen.
Zijn er hier mensen die eventueel al ervaring hebben met een overschakeling naar een andere leverancier en hoe dan zit met een eventuele leveringsgarantie?
Re: Veranderen van energieleverancier voor appartementsblok
Een syndicus heeft als wettelijke verplichting te zorgen dat de rekeningen betaald worden. De eigenaars hebben de verplichting hun maandelijkse/drie maandelijkse rekeningen te betalen.
In onze statuten staat dat er slechts van energieleverancier kan veranderd worden, als een meerderheid van de eigenaars op de jaarlijkse AV hier mee akkoord gaat !
Een syndicus bestuurd meestal tientallen tot honderden gebouwen, en kan dus, een grote hefboom gebruiken !
In onze statuten staat dat er slechts van energieleverancier kan veranderd worden, als een meerderheid van de eigenaars op de jaarlijkse AV hier mee akkoord gaat !
Een syndicus bestuurd meestal tientallen tot honderden gebouwen, en kan dus, een grote hefboom gebruiken !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De ENIGSTE de mensen op een wettelijke manier zonder electriciteit mag/kan zetten is de NETBEHEERDER ( Eandis en co)
Electrabrol is niet anders dan de andere energieleveranciers dit zou puur discriminatie zijn.
Electrabrel heeft wel een dubbel petje op zij zijn een van de weinigen die zowel energieleverancier ALS producent zijn ( dus 2 keer kassa kassa )
Electrabrol is niet anders dan de andere energieleveranciers dit zou puur discriminatie zijn.
Electrabrel heeft wel een dubbel petje op zij zijn een van de weinigen die zowel energieleverancier ALS producent zijn ( dus 2 keer kassa kassa )
en kan dus, een grote hefboom gebruiken ![/quote]
Die hefboom zou inderdaad iets moeten opleveren.
de praktijk men werkt alleen met elektrabrol.
want voor elke eigendom een andere leverancier is te ingewikkeld.
en dat er goedkopere leveranciers zijn , wees maar zeker.
probleem is RVME zover te krijgen de syndicus te verplichten over te schakelen.
of op zoek naar andere leverancier.
Die hefboom zou inderdaad iets moeten opleveren.
de praktijk men werkt alleen met elektrabrol.
want voor elke eigendom een andere leverancier is te ingewikkeld.
en dat er goedkopere leveranciers zijn , wees maar zeker.
probleem is RVME zover te krijgen de syndicus te verplichten over te schakelen.
of op zoek naar andere leverancier.
Estate Guru believer.
Op de laatste jaarlijkse AV, heeft een meerderheid der aandeelhouders van onze residentie, de syndicus de opdracht gegeven een prijsofferte te vragen bij verschillende energieleveranciers.
De RVB zal samen met de syndicus de verschillende offertes bekijken, en een voorstel doen op de volgende jaarlijkse AV vergadering.
De RVB zal samen met de syndicus de verschillende offertes bekijken, en een voorstel doen op de volgende jaarlijkse AV vergadering.