Contact

Klachten tegen Keyware geseponeerd

Klachten tegen Keyware geseponeerd

Betaalterminalspecialist Keyware zal niet voor de rechter moeten verschijnen in het dossier van de vermeende slechte dienstverlening en hoge verbrekingsvergoedingen. Volgens de tijd heeft het Brusselse parket de klachten van een vijftigtal klanten geseponeerd.

In februari dienden een vijftigtal handelaars klacht in tegen Keyware wegens ‘oneerlijke handelspraktijken’. Ze voelden zich bedrogen door verkopers die hen slechts een deel van de waarheid vertelden over de duur en de inhoud van de contracten. Hierdoor konden ze de handelaars vijfjarige contracten aansmeren met hoge stopzettingsclausules van minstens 500 euro (excl. btw + 75 euro dossierkosten). Daarnaast riskeerden de ondernemers ook een fikse boete van 1.000 euro (excl. btw) als ze de betaalterminal niet binnen de 3 dagen aangetekend bij Keyware inleveren. Ook het gebrek aan een degelijke technische bijstand bleek een probleem.

Toen Atos, een andere leverancier van betaalterminals, haar klanten liet weten dat ze een nieuwe betaalterminal moesten aanschaffen omdat het zelf een bepaald type uit de markt haalde, probeerde Keyware de klanten in kwestie af te snoepen door ze systematisch te bezoeken.

Unizo kreeg honderden klachten binnen over Keyware Smartcard en besloot de alarmbel te luiden. De Unie voor Zelfstandige Ondernemers diende een klacht in bij de FOD Economie. Die gaf hen gelijk en de zaak werd doorverwezen naar het Brusselse parket. Maar met de seponering van het klachtendossier vinden de gedupeerden hier dus blijkbaar geen gehoor.

Lees ook:

Andere tips over zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen