+ 10 % interest op EUR spaarrekeningen in Ukraine ...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: + 10 % interest op EUR spaarrekeningen in Ukraine ...
Ok, we gaan verder naar Litouwen
http://www.multibanka.com/eng/physical_ ... /deposits/
6,8 %
http://www.tkb.lv/en/tools/deprates/
7 %
http://www.rib.lv/default.php?q=c2VjdGl ... VuZ2xpc2g=
7.7 %
Allemaal voor termijn van 1 jaar
http://www.multibanka.com/eng/physical_ ... /deposits/
6,8 %
http://www.tkb.lv/en/tools/deprates/
7 %
http://www.rib.lv/default.php?q=c2VjdGl ... VuZ2xpc2g=
7.7 %
Allemaal voor termijn van 1 jaar
Laatst gewijzigd door wbalesto op 19 juli 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb de vlieger gepakt naar roemenie 
Beste wat ik gevonden heb is
http://www.brd.ro/en/retail-banking/sav ... r-gbp.html
7.15 % met minimum 10000€ inleg voor 1 jaar
Risicowijs zeer aantrekkelijk aangezien deze bank onderdeel is van de Group Societe Generale
De rest van de banken ligt rond 3 tot 5 %

Risicowijs zeer aantrekkelijk aangezien deze bank onderdeel is van de Group Societe Generale
Laatst gewijzigd door wbalesto op 19 juli 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
wbalesto schreef:Alleen idioten zetten al hun geld in 1 bank, spreiden, jongen, da is het begin van elk risicobeheer.fiascofisc schreef: Ouille ouille ouille ... 10% interest minder de taxen, en 100% kans alles verliezen in een failliet ? ah nee kamaraden ... Heeft U Kaupthing vergeten? 't is niet voor mij ...

Laatst gewijzigd door Vaganzza op 23 juli 2009, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
De enigen die serieus hun broek scheuren zijn diegene die AL hun geld op 1 bank inzetten of al hun geld op 1 aandeel zoals die Lernhout & Hauspie idioten die al hun geld kwijt zijn, ze krijgen hun verdiende loon > resultaat van hun hebzucht en overdreven vertrouwen in 1 bank of bedrijf.
Als ge uw geld verdeelt over 10 banken of aandelen, is uw kans VEEL VEEL kleiner om ALLES kwijt te spelen.
Pak is een cursus waarschijnlijkheidsrekenen vast en begin maar te rekenen, fiasco's zijn zo goed als uitgesloten.
Ben eigenlijk nooit met spaarproducten bezig geweest, zit al 30 jaar op aandelen maar heb beslist op pensioen te gaan en mijn tijd in andere dingen te steken.
Ben dus wereldwijd op zoek naar interessante spaarproducten om te gaan rentenieren
Sinds 1 april is er geen toekomst meer voor renteniers in het Belgikske
Als ge uw geld verdeelt over 10 banken of aandelen, is uw kans VEEL VEEL kleiner om ALLES kwijt te spelen.
Pak is een cursus waarschijnlijkheidsrekenen vast en begin maar te rekenen, fiasco's zijn zo goed als uitgesloten.
Ben eigenlijk nooit met spaarproducten bezig geweest, zit al 30 jaar op aandelen maar heb beslist op pensioen te gaan en mijn tijd in andere dingen te steken.
Ben dus wereldwijd op zoek naar interessante spaarproducten om te gaan rentenieren
Sinds 1 april is er geen toekomst meer voor renteniers in het Belgikske

Laatst gewijzigd door Vaganzza op 23 juli 2009, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, volgende land was Slovakije :
Veel minder engelse versies van websites en veel minder informatie over interest rates.
De weinigen die ik gezien heb zijn erbarmelijk laag , rond de 1 %
Misschien goe voor vakantie
Veel minder engelse versies van websites en veel minder informatie over interest rates.
De weinigen die ik gezien heb zijn erbarmelijk laag , rond de 1 %
Misschien goe voor vakantie

Je zet bij 10 banken in bv. Kiev telkens 1000 euro aan 10%, want spreiden betekent volgens jou zeker niet lijden.
Eén ervan komt in de moeilijkheden en je bent je geld ( 1000 euro + intrest )kwijt.
Resultaat na 1 jaar, 900 euro intrest, 1000 euro kapitaalverlies= flopbelegging.
Dit soort advies hoort volgens mij niet op een hoogaangeschreven site/ forum als dat van spaargids.be.
Eén ervan komt in de moeilijkheden en je bent je geld ( 1000 euro + intrest )kwijt.
Resultaat na 1 jaar, 900 euro intrest, 1000 euro kapitaalverlies= flopbelegging.
Dit soort advies hoort volgens mij niet op een hoogaangeschreven site/ forum als dat van spaargids.be.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
cp1234 schreef: Je zet bij 10 banken in bv. Kiev telkens 1000 euro aan 10%, want spreiden betekent volgens jou zeker niet lijden.
Beste,
Ik heb nooit gezegd "zeker niet lijden" , ik heb wel gezegd "fiasco's zijn zo goed als uitgesloten" , duidelijk een verschil...
Ok, volgens uw scenario hebben we na 1 jaar 990 €
We spreiden onze 990 € wederom over 10 banken, en het jaar daarop hebben we (zonder faillisement van 1 onze 10 banken) 990 + 99 = 1089 €
Dus na 2 jaar sta ik toch verder (ONDANKS EEN FAILLISEMENT) dan de mannekes die in Belgie zijn gebleven

Er mogen zelfs NOG faillisementen volgen( moet natuurlijk minder zijn dan een bepaald aantal > valt exact te berekenen) en toch zal ik met grote waarschijnlijkheid op termijn beter scoren dan een belgische spaarder
Ge moet zo een belegging op meerdere jaren zien, juist zoals een beursbelegging.
Hoe langer de termijn van een beursbelegging , hoe groter de kans op een positieve return, daar bestaan statistische gegevens over.(Op ELKE 40-jarige periode in de beurshistorie, kwam je uit op een positieve return (enkel geldig voor indexbeleggers) > da is de reden om zo jong mogelijk te beginnen met beursbeleggingen , hoe ouder iemand is hoe minder kapitaal in de beurs mag gestoken worden en hoe meer in spaarproducten > da is de reden waarom ik nu voor 80 % in spaarproducten ga)
Op die 30 jaar dat ik op de beurs belegd heb, heb ik bedrijven in portefeuille gehad die failliet zijn gegaan en TOCH heb ik beter gescoord dan het gemiddelde van de beurs over die 30 jaar omdat ik veel tijd heb gestoken in een zeer grondige selectie van aandelen in portefeuille.(aandelen die ettelijke 100 % hebben opgebracht compenseerden de bedrijven die failliet zijn gegaan met overschot)
Hetzelfde principe pas ik nu toe voor mijn spaarstrategie, elke bank beschouw ik nu als een aandeel, ga minstens 10 banken(een fonds van een bank is verplicht om minstens 10 aandelen in portefeuille te hebben, die 10 is gebaseerd op statistische wetmatigheden)in portefeuille houden, risicoanalyse van elke bank zal grotendeels bepaald worden door ratings van internationale agencies, deelname van een bank in een garantiefonds,etc...
Op basis van die risicoanalyse zal het minimum aantal banken in portefeuille bepaalt worden zodanig dat ik met grote zekerheid (98%) beter zal scoren dan het gemiddeld rendement in belgie op de door mij bepaalde termijn.( Ik heb gewerkt als risico analyst bij een financieel instituut)
Zo zie je maar hoe een beursstrategie zijn toepassing kan hebben voor een spaarstrategie...het gaat niet om "geen risico" maar om een "berekend risico"
Wat ik zal kunnen zeggen na mijn research, is dat ik met een kans van ongeveer 98 % beter zal scoren dan een belgische spaarder als ik de huidige tarieven extrapoleer naar de toekomst,die kans is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren die varieren in de tijd maar blijft stabiel genoeg om als betrouwbare schatting te dienen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Eerst werk je voor geld, dan komt de tijd dat je het geld voor jou laat werken
Laatst gewijzigd door wbalesto op 20 juli 2009, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
doe normaal en blij zijn dat je gezond bent,de rest normaal doen
Lees men topic eerst juist aub. na één jaar heb je 900 ipv 990, een bank die failliet gaat, daar kan je ook wel fluiten achter de intrest. Behalve als ze wordt overgenomen zoals bij Kaupthing.wbalesto schreef:cp1234 schreef: Je zet bij 10 banken in bv. Kiev telkens 1000 euro aan 10%, want spreiden betekent volgens jou zeker niet lijden.
Beste,
Ik heb nooit gezegd "zeker niet lijden" , ik heb wel gezegd "fiasco's zijn zo goed als uitgesloten" , duidelijk een verschil...
Ok, volgens uw scenario hebben we na 1 jaar 990 €
We spreiden onze 990 € wederom over 10 banken, en het jaar daarop hebben we (zonder faillisement van 1 onze 10 banken) 990 + 99 = 1089 €
Dus na 2 jaar sta ik toch verder (ONDANKS EEN FAILLISEMENT) dan de mannekes die in Belgie zijn gebleven
Er mogen zelfs NOG faillisementen volgen( moet natuurlijk minder zijn dan een bepaald aantal > valt exact te berekenen) en toch zal ik met grote waarschijnlijkheid op termijn beter scoren dan een belgische spaarder
Ge moet zo een belegging op meerdere jaren zien, juist zoals een beursbelegging.
Hoe langer de termijn van een beursbelegging , hoe groter de kans op een positieve return, daar bestaan statistische gegevens over.(Op ELKE 40-jarige periode in de beurshistorie, kwam je uit op een positieve return (enkel geldig voor indexbeleggers) > da is de reden om zo jong mogelijk te beginnen met beursbeleggingen , hoe ouder iemand is hoe minder kapitaal in de beurs mag gestoken worden en hoe meer in spaarproducten > da is de reden waarom ik nu voor 80 % in spaarproducten ga)
Op die 30 jaar dat ik op de beurs belegd heb, heb ik bedrijven in portefeuille gehad die failliet zijn gegaan en TOCH heb ik beter gescoord dan het gemiddelde van de beurs over die 30 jaar omdat ik veel tijd heb gestoken in een zeer grondige selectie van aandelen in portefeuille.(aandelen die ettelijke 100 % hebben opgebracht compenseerden de bedrijven die failliet zijn gegaan met overschot)
Hetzelfde principe pas ik nu toe voor mijn spaarstrategie, elke bank beschouw ik nu als een aandeel, ga minstens 10 banken(een fonds van een bank is verplicht om minstens 10 aandelen in portefeuille te hebben, die 10 is gebaseerd op statistische wetmatigheden)in portefeuille houden, risicoanalyse van elke bank zal grotendeels bepaald worden door ratings van internationale agencies, deelname van een bank in een garantiefonds,etc...
Op basis van die risicoanalyse zal het minimum aantal banken in portefeuille bepaalt worden zodanig dat ik met grote zekerheid (98%) beter zal scoren dan het gemiddeld rendement in belgie op de door mij bepaalde termijn.( Ik heb gewerkt als risico analyst bij een financieel instituut)
Zo zie je maar hoe een beursstrategie zijn toepassing kan hebben voor een spaarstrategie...het gaat niet om "geen risico" maar om een "berekend risico"
Wat ik zal kunnen zeggen na mijn research, is dat ik met een kans van ongeveer 98 % beter zal scoren dan een belgische spaarder als ik de huidige tarieven extrapoleer naar de toekomst,die kans is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren die varieren in de tijd maar blijft stabiel genoeg om als betrouwbare schatting te dienen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Eerst werk je voor geld, dan komt de tijd dat je het geld voor jou laat werken
Geld verdienen doe je door te werken.
Misschien kijk ik erover, maar die 7,15% vind ik niet terug.wbalesto schreef:
3.95% op 1jaar voor 10000 euro.
Roemenië vind ik nog enigzins te verantwoorden. Behoort tot de EU en heeft een depositogarantie van 50000 euro. Maar Oekraine ...
Mailtje gestuurd en hieronder het antwoord:wbalesto schreef: http://www.fc.kiev.ua/en/private/deposit/tvkladov
Good afternoon, Sir
If you not the resident of Ukraine, you can open in our Bank the deposit account in US dollars or euro.
For this purpose it is necessary for you to have at itself such documents:
1) the Passport
2) the Inquiry on a source of an origin of incomes
3) Documents stay confirming your legitimate right for territories of Ukraine.
Non-cash transfer of means into the deposit account in our Bank using the Internet banking - is not possible. Accordingly you also cannot use the Internet banking for transfer your funds from deposit account back to Belgium Bank.
Het wordt moeilijker natuurlijk als je geen overschrijving kan doen naar Belgie. Ook in de eigen munt die meer opbrengt, maar veel volatieler is, kan het niet. Ik zou anders per maand wel een termijn durven nemen en zien hoe die munt dan in een maand schommelt.
Ik hoop echt dat mensen geen geld in Ukraïne parkeren. De reden waarom ze 10% aanbieden is omdat de centrale bank daar de rentevoet zeer hoog zet omdat het daar alle hens aan dek is. De munt (hryvnia) staat onder enorme zware druk, het financiële systeem staat volledig op instorten en het land moet aankloppen bij het IMF omdat het kopje onder dreigt te gaan. Voorts is er een zeer grote politieke crisis en ligt het land volledig overhoop met Rusland.
Zelfde geldt voor Roemenië en andere Oostblok landen. Kortom IJslandse scenario'. Voorts hebben die landen een slechte reputatie wanneer het gaat over banken. Hun financiëel systeem gaat met de regelmaat van de klok kopje onder, rekeningen geblokkeerd en lange rijen van mensen die in paniek hun geld van de bank willen halen.
Zelfde geldt voor Roemenië en andere Oostblok landen. Kortom IJslandse scenario'. Voorts hebben die landen een slechte reputatie wanneer het gaat over banken. Hun financiëel systeem gaat met de regelmaat van de klok kopje onder, rekeningen geblokkeerd en lange rijen van mensen die in paniek hun geld van de bank willen halen.
Roemenië hoort tot de EU maar de rijkere EU landen hebben al te kennen gegeven weinig solidariteit te willen tonen met Roemenië en Hongarije. Ze hebben ook weinig eigen banken. We hebben gezien met IJsland dat landen niet echt van plan zijn om buitenlandse spaargelden te garanderen. Voorts hangt Roemenië aan het IMF infuus. Aandelen op de BEL20 zijn volgens mij minder risicovol. In tegenstelling tot België of andere EU landen kan Roemenië nooit het spaargeld daar garanderen. Daarvoor is het veel te arm.Bartd schreef:Misschien kijk ik erover, maar die 7,15% vind ik niet terug.wbalesto schreef:
Roemenië vind ik nog enigzins te verantwoorden. Behoort tot de EU en heeft een depositogarantie van 50000 euro. Maar Oekraine ...
-
- Sr. Member
Ik heb wel rendementen van 6 of 7% teruggevonden op de site maar dan ging het niet om sparen in EUR of dollar maar in de ROM.Bartd schreef:Misschien kijk ik erover, maar die 7,15% vind ik niet terug.wbalesto schreef:
Je loop dus een gigantische wisselrisico op het moment dat je na een jaar je ROM's wil omzetten naar EURO's. Misschien maak je zelf verlies als intussen de ROM met meer dan 7% is gedaald tov de EUR.
PS: voor de modale spaarder zijn de waaghalzerijen waarin sprake in dit topic niet geschikt. Enkel voor avonturiers die er niks op tegen hebben eventueel flink verlies te lijden, is het misschien een optie. En dan nog, al die paperasserij in die ex-Oostbloklanden is het niet waard...
Inderdaad , heb da verkeerd geinterpreteerd, had 3.2 + 3.95 = 7.15 % maar is 3.2 % voor standaard rekening EN 3.95 % voor premium rekeningBartd schreef:Misschien kijk ik erover, maar die 7,15% vind ik niet terug.wbalesto schreef: