100% terugbetaald?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Re: 100% terugbetaald?
@patrick; dan gaan we de weg naar een maatschappij van (super)rijken en (super)armen. Een evolutie die we nu steeds meer en meer al zien.
Vooruitgang? Als die kassiersters allemaal hun job verliezen zal het OCMW overuren draaien (niet iedereen kan men omscholen tot ingenieur bv). Iedereen die zonder job valt, is OOK een consument minder, ook een klant minder voor het bedrijf waar jouw kinderen werken (voor zover deze ook tegen nog niet zijn vervangen door machines, om ook de kosten te drukken).
De spiraal naar beneden gaat sneller en sneller.
Vooruitgang? Als die kassiersters allemaal hun job verliezen zal het OCMW overuren draaien (niet iedereen kan men omscholen tot ingenieur bv). Iedereen die zonder job valt, is OOK een consument minder, ook een klant minder voor het bedrijf waar jouw kinderen werken (voor zover deze ook tegen nog niet zijn vervangen door machines, om ook de kosten te drukken).
-
anonymous6
patrick1 schreef:nefertari
Je gaat naar de zelf scan, zo veel kassatickets als je wil.
Waar doe je dat?
Systeem bij Carrefour werkt alleszins anders: Je moet zelf scannen in de winkel (1 klantenkaart = 1 scanner = 1 kassaticket!) en aan de kassa geef je die scanner af aan een kassabediende, die verder de bonnetjes afrekent en eventueel uw aankopen controleert.
Denk niet dat je op dat moment kan zeggen "ik heb nog niets gescand want ik wil per product een aparte rekening". Dan is het geen self-scan meer ook... dan kan je beter aan een gewone kassa gaan aanschuiven, want je scant toch niks in de winkel zelf.
Met het Delhaize-systeem ben ik niet vertrouwd.
En als je nu 10 sczanners pakt, dan moet het zeker lukken
Vind zelf scannen dikke brol, kan aanleiding geven tot "vergeten scannen"
Vind zelf scannen dikke brol, kan aanleiding geven tot "vergeten scannen"
-
anonymous6
Denk niet dat je op één klantenkaart in één keer 10 scanners kan aanvragen aan de ingang.paul schreef:En als je nu 10 sczanners pakt, dan moet het zeker lukken
't Zal sowieso nogal 'n zicht zijn.
Bij de Carrefour kan je gewoon de scanners zelf pakken, wist niet dat je er een klantenkaart voor nodig hebt;
Ben zelf om verschillende redenen al radicaal tegen zelfscaners. Of de winkels moesten ons daar een vergoeding voor de werkuren voor betalen.
Ben zelf om verschillende redenen al radicaal tegen zelfscaners. Of de winkels moesten ons daar een vergoeding voor de werkuren voor betalen.
djtw
Aan de zelfscan bij Delhaize en Match heb ik in één keer al vaak verschillende kassaticket gemaakt.
Aan de zelfscan bij Delhaize en Match heb ik in één keer al vaak verschillende kassaticket gemaakt.
Zelf nog niet aan "zelfscanning" gedaan, maar bij carrefour is er wel degelijk controle bij afrekening, toch bij deze in mijn buurt.paul schreef:Vind zelf scannen dikke brol, kan aanleiding geven tot "vergeten scannen"
Volgende week woensdag is het weer hoogdag in de hyper Carrefour, om 8 uur 30 sta ik er al.
Volledig akkoord, de machine zal de mens meer en meer vervangen, menselijke arbeid zal goedkoper moeten worden om deze trend te vertragen, of zelfs te keren. Zolang menselijke arbeid 'onbetaalbaar' duur is, zal men blijven zoeken naar automatisering en kostenbesparingen. Slechts door arbeid 'veel' goedkoper te maken zal men weer arbeidsplaatsen scheppen, kijk naar het succes van de dienstencheques.Frisse Freddy schreef:@patrick; dan gaan we de weg naar een maatschappij van (super)rijken en (super)armen. Een evolutie die we nu steeds meer en meer al zien.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Volg volledig de denkwijze van Frisse Freddy, het schrappen van jobs zorgt voor minder koopkracht en heeft tot gevolg dat hun omzet lager gaat uitvallen op termijn. Geld zal (zeker niet in de toekomst) uit de lucht blijven vallen.
Bij de buurlanden vinden we net de omgekeerde trend: meer service met oa drive-in (plaatsen het zelfs in je koffer)
Ook Colruyt met Collect en Go steekt meer tijd in de klant om ze naar hen te lokken.
Bij de buurlanden vinden we net de omgekeerde trend: meer service met oa drive-in (plaatsen het zelfs in je koffer)
Ook Colruyt met Collect en Go steekt meer tijd in de klant om ze naar hen te lokken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
anonymous6
Bij ons niet , hoor. (Carrefour Hyper, Burcht).paul schreef:Bij de Carrefour kan je gewoon de scanners zelf pakken, wist niet dat je er een klantenkaart voor nodig hebt;
De scanners hangen vast in een rek. Je moet je klantenkaart scannen, en dan licht er één scanner op, dié komt dan los en kan je nemen.
In Carrefour moet je inderdaad eerste je kaart scannen en dan licht er een scanner op. Ook Delhaize heeft zo'n systeem en dan scan je alle producten als je ze neemt en in je kar legt. Op het einde zet je de scanner in het rek en scan je je kaart aan de selfscan en krijg je het overzicht op de kassa.djtw schreef:Bij ons niet , hoor. (Carrefour Hyper, Burcht).paul schreef:Bij de Carrefour kan je gewoon de scanners zelf pakken, wist niet dat je er een klantenkaart voor nodig hebt;
De scanners hangen vast in een rek. Je moet je klantenkaart scannen, en dan licht er één scanner op, dié komt dan los en kan je nemen.
In Delhaize Oudenaarde is het zo.
In andere delhaizes werkt de selfscan anders. Je winkelt daar gewoon alsof je anders je producten in je kar/zak/bak steekt en dan ga je naar de kassa. Je scant dan aan de kassa 1 voor 1 je producten en je betaald. Je kiest zelf in hoeveel keer, al dacht ik eens gezien te hebben "1 ticket per klant". ook kan je het gebruiken zonder Delhaize kaart (maar ook met natuurlijk).
Zo'n systeem is er in Delhaize Ronse, Gent Sterre.
Het scannen van mijn producten, natuurlijk. Je hebt een punt hoor, selfscan is handig en zeker voor de punten die je daar aanhaalt.Yaris schreef:@Fredje_76: waaruit bestaat dan de persoonlijke hulp van een kassierster?
Selfscan is nochtans heel handig:
- je houdt je budget in het oog tijdens de boodschappen;
- je moet je kar maar één keer inladen; niet in zeven haasten terug uitladen en opnieuw inladen aan de kassa; daardoor kun je beter plannen wat je eerst inlaadt bv. zware dingen onderaan en lichte en fragiele dingen daarbovenop;
- je moet je kassaticket niet meer nakijken op fouten van de kassierster.
Alleen heb ik er een hekel aan dat je aan de kassa van de selfscan langer moet wachten dan aan de gewone kassa en daarenboven staan die kassiersters daar te tetteren terwijl ik hun werk doe.
Voor mij is het vergelijkbaar met de grootbanken van vandaag, waar je moet betalen om alles zelf te doen. Ik krijg datzelfde gevoel bij een selfscan.
Mijn ervaring (Carrefour) is nochtans niet zo goed. Ik ga tegenwoordig terug naar de gewone kassa.Yaris schreef:@Fredje_76: waaruit bestaat dan de persoonlijke hulp van een kassierster?
Selfscan is nochtans heel handig:
- je houdt je budget in het oog tijdens de boodschappen;
- je moet je kar maar één keer inladen; niet in zeven haasten terug uitladen en opnieuw inladen aan de kassa; daardoor kun je beter plannen wat je eerst inlaadt bv. zware dingen onderaan en lichte en fragiele dingen daarbovenop;
- je moet je kassaticket niet meer nakijken op fouten van de kassierster.
- Je steekt toch wel wat tijd in het zelf scannen;
- Je moet niet altijd het product zelf scannen, maar een barcode op bord dat aan de muur hangt (bij brood(jes) bvb); als er dan iemand voor je staat te sukkelen ...
- Ik heb zo'n 10x zelf gescand en zo'n 9x werd ik gecontroleerd; nochtans was het te betalen bedrag telkens lager dan wat op de scanner stond (kortingen worden pas aan de kassa afgetrokken); da's dus toch telkens uitladen en terug inladen;
- 8x moest ik (ettelijke minuten) wachten voor er iemand naar die "zelfscankassa" kwam;
- 1x deed de scanner het opeens niet meer; eer je dan een andere hebt en terug gescand hebt ...
Wat gebeurt er?patrick1 schreef:Volgende week woensdag is het weer hoogdag in de hyper Carrefour, om 8 uur 30 sta ik er al.