2 bouwgronden kopen voor ons huis?
Re: 2 bouwgronden kopen voor ons huis?
Yaris, is grond ooit al in waarde gedaald? I don't think so!
Kan best.
Wie grond heeft gekocht in de buurt van 3M (PFAS).
Wie grond heeft gekocht waar een hoogspanningslijn komt.
Wie grond heeft gekocht en op het perceel ernaast wordt een appartementsblok van 3-4-... verdiepingen gezet.
Men ontdekt dat de grond in een ver verleden als stort gebruikt is, zodat het vol zware metalen ed zit.
...
In onze gemeente geen belasting te betalen voor bouwgrond. Ook geen probleem dus.
Ja, uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel.J Lawieck schreef: ↑25 maart 2023, 10:22Kan best.
Wie grond heeft gekocht en op het perceel ernaast wordt een appartementsblok van 3-4-... verdiepingen gezet.
Men ontdekt dat de grond in een ver verleden als stort gebruikt is, zodat het vol zware metalen ed zit.
...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wij hebben 10 jaar geleden een bouwgrond gekocht en het ons niet beklaagd.MeOnline schreef: ↑25 maart 2023, 08:05 Ok, de kans dat ze niet tegenover ons komen wonen is zéér groot. Maar we kunnen dan nog beslissen of we de bouwgronden verkopen en hen het geld zo geven, of indien we terug voldoende gespaard hebben hen een bedrag geven.
Door die gronden te kopen hebben we wel de keuze, want wie weet wat het binnen 10 a 15j is? Prijzen blijven stijgen, gronden worden schaarser.
Onze privacy is alvast gegarandeerd indien we die kopen, ik kan er nog steeds door iemand een paard op laten zetten...
Enige nadeel is dat wij vanaf 5 jaar na aankoop jaarlijks aan gemeente moeten betalen (belasting op onbebouwd perceel).
De grond is recht tegenover je en dus je weet wat je koopt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
TS weet dat er met die grond niks mis is, want hij woont er vlakbij.J Lawieck schreef: ↑25 maart 2023, 10:22Kan best.
...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ok, je koopt dus 2 bouwgronden à 110k.
Weet je ook wat je vandaag de dag betaalt om daar 2 woningen op te zetten? Je kind moet al bijna 35 jaar zijn om een budget bij elkaar gespaard te hebben om een lening te KUNNEN krijgen. Dan spreken we nog over prijzen van vandaag, wie weet wat gaat het zijn binnen 20 jaar? Ik heb hier al geschreven over mensen die momenteel hun bouwgronden terug verkopen omdat bouwen onbetaalbaar geworden is ( 500k voor een half-open bebouwing).
Mijn mening is duidelijk, maar hoeft absoluut niet uw visie te zijn. Je kan de gronden altijd terug verkopen, in het verleden waren winsten gegarandeerd. De toekomst lijkt mij op zijn minst een vraagteken. Succes.
Weet je ook wat je vandaag de dag betaalt om daar 2 woningen op te zetten? Je kind moet al bijna 35 jaar zijn om een budget bij elkaar gespaard te hebben om een lening te KUNNEN krijgen. Dan spreken we nog over prijzen van vandaag, wie weet wat gaat het zijn binnen 20 jaar? Ik heb hier al geschreven over mensen die momenteel hun bouwgronden terug verkopen omdat bouwen onbetaalbaar geworden is ( 500k voor een half-open bebouwing).
Mijn mening is duidelijk, maar hoeft absoluut niet uw visie te zijn. Je kan de gronden altijd terug verkopen, in het verleden waren winsten gegarandeerd. De toekomst lijkt mij op zijn minst een vraagteken. Succes.
Voor 300k kan je ook al iets zetten hoor. (2.000euro/m2 afgewerkt) Het zijn wel geen huizen meer van grootte zoals men ze 10 jaar geleden zette. Net zoals het geen trouwfeesten meer zijn als toen.
En als jij je kind een bouwgrond geeft mag je toch verwachten dat diens partner ook toch iets zal inbrengen. Hoewel dit niet zeker is ...
Je kan ook je risico spreiden en slechts 1 stuk grond kopen.
En als jij je kind een bouwgrond geeft mag je toch verwachten dat diens partner ook toch iets zal inbrengen. Hoewel dit niet zeker is ...
Je kan ook je risico spreiden en slechts 1 stuk grond kopen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je het geld hebt, zou ik niet twijfelen.
Heeft TS nu de gronden gekocht? Of is het geld naar een wereldindex (vb. IMIE) gegaan en heeft het intussen 35% opgebracht?
De werken op de verkaveling starten volgende maand. Verkoop van de gronden dus verderop dit jaar.
We twijfelen nog steeds....
We twijfelen nog steeds....
De prijs die ik toen gaf was een schatting, maar die zal wel gestegen zijn.. afwachten.
Ik twijfel ook. Achter mij, grenzend aan mijn tuin (met oprit aan achtergelegen straat) is er nu een stuk grond te koop van 800m aan 300€/m2. (20km van Gent en 50km van Brussel). Is veel geld, wetende dat dit geld in een wereldtracker iedere 7 jaar verdubbeld … moeilijke beslissing.