2e rekening: 1e storting vanaf best. tegenrekening vereist?
2e rekening: 1e storting vanaf best. tegenrekening vereist?
Enkele dagen geleden een getrouwheidsrekening geopend. Ik heb reeds een Internetspaarrekening met een daaraan gekoppelde tegenrekening (DB).
Nu is mijn vraag of mijn eerste storting op deze tweede NIBC-rekening ook van mijn huidige tegenrekening moet komen?
Nu is mijn vraag of mijn eerste storting op deze tweede NIBC-rekening ook van mijn huidige tegenrekening moet komen?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: 2e rekening: 1e storting vanaf best. tegenrekening verei
Bij het openen van een 2de rekening dient u opnieuw een tegenrekening in te geven (de meeste mensen kiezen hier voor dezelfde tegenrekening als bij de eerste rekening maar het is niet noodzakelijk) De eerste storting voor het openen van die 2de rekening dient te komen vanop de door u opgegeven tegenrekening bij het openen van die 2de rekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor het prompte antwoord, NIBC.
Toch zou er nog een probleem kunnen opduiken:
Heb 2 dagen geleden opdracht gegeven aan DB om een klein initieel bedrag over te boeken naar mijn nieuwe NIBC-rekening. Tezelfdertijd opdracht ingevoerd bij Rabo.be met memodatum 2/1/2013 om het eigenlijke bedrag naar NIBC over te boeken.
Nu is de verwerking van overschrijvingsorders bij DB niet altijd optimaal en zou men kunnen vrezen dat het bedrag van DB zelfs later zou kunnen binnenkomen dan dat van Rabo. be.
Is er in voorkomend geval een probleem?
Toch zou er nog een probleem kunnen opduiken:
Heb 2 dagen geleden opdracht gegeven aan DB om een klein initieel bedrag over te boeken naar mijn nieuwe NIBC-rekening. Tezelfdertijd opdracht ingevoerd bij Rabo.be met memodatum 2/1/2013 om het eigenlijke bedrag naar NIBC over te boeken.
Nu is de verwerking van overschrijvingsorders bij DB niet altijd optimaal en zou men kunnen vrezen dat het bedrag van DB zelfs later zou kunnen binnenkomen dan dat van Rabo. be.
Is er in voorkomend geval een probleem?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het probleem dat dan kan ontstaan is dat het geld van in dit geval Rabo in wat wij noemen "suspense" zou kunnen gaan hangen in afwachting van de validatie van de rekening (wat automatisch gebeurt nadat er geld is gekomen van de correcte opgegeven tegenrekening)
Deze suspense duurt maximaal 2 dagen, met andere woorden als het geld langer dan 2 dagen in suspense hangt wordt het automatisch terug gestort. Wat ook kan gebeuren is dat men de suspense lijst overloopt en als men ziet dat er ondertussen een correcte validatie is gebeurd dat het geld toch naar de juiste rekening gestort wordt. Dit is echter een manueel proces en het hangt een beetje af van de drukte en de hoeveelheid betalingen in suspense of dit al dan niet gebeurt.
Ik raad u aan om, indien u vermoed dat dit de situatie is, contact op te nemen met onze helpdesk (0800 63 500) Deze mensen kunnen dan uitzoeken of de betaling al dan niet in suspense hangt en eventueel de betaling doorduwen indien de rekening ondertussen correct is gevalideerd.
Deze suspense duurt maximaal 2 dagen, met andere woorden als het geld langer dan 2 dagen in suspense hangt wordt het automatisch terug gestort. Wat ook kan gebeuren is dat men de suspense lijst overloopt en als men ziet dat er ondertussen een correcte validatie is gebeurd dat het geld toch naar de juiste rekening gestort wordt. Dit is echter een manueel proces en het hangt een beetje af van de drukte en de hoeveelheid betalingen in suspense of dit al dan niet gebeurt.
Ik raad u aan om, indien u vermoed dat dit de situatie is, contact op te nemen met onze helpdesk (0800 63 500) Deze mensen kunnen dan uitzoeken of de betaling al dan niet in suspense hangt en eventueel de betaling doorduwen indien de rekening ondertussen correct is gevalideerd.
ok NIBC,
Weeral duidelijke en behulpzame taal.
Intussen nogmaals gecheckt. Het bedragje afkomstig van DB is intussen geboekt op mijn nieuwe rekening...
...en van harte geluk gewenst met uw m.i. welverdiende titel. Doe zo voort
.
Weeral duidelijke en behulpzame taal.
Intussen nogmaals gecheckt. Het bedragje afkomstig van DB is intussen geboekt op mijn nieuwe rekening...
...en van harte geluk gewenst met uw m.i. welverdiende titel. Doe zo voort
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)