3 aparte spaarekeningen openen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
3 aparte spaarekeningen openen
Beste,
Ik zou voor mijn 3 kinderen (1-5-7) elk een aparte spaarrekening willen openen tot hun 18j.
Wij zitten momenteel bij Fortis met onze eigen spaarrekening etc, waar we maandelijks 3.50€ voor bijbetalen
Is er een bank waar je simpelweg 3 aparte spaarrekeningen kunt openen waar je zelf geen klant van bent zeg maar? en die dan bovendien geen maandelijkse kosten etc met zich teweegbrengt?
Alvast bedankt,
Vincent
Ik zou voor mijn 3 kinderen (1-5-7) elk een aparte spaarrekening willen openen tot hun 18j.
Wij zitten momenteel bij Fortis met onze eigen spaarrekening etc, waar we maandelijks 3.50€ voor bijbetalen
Is er een bank waar je simpelweg 3 aparte spaarrekeningen kunt openen waar je zelf geen klant van bent zeg maar? en die dan bovendien geen maandelijkse kosten etc met zich teweegbrengt?
Alvast bedankt,
Vincent
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: 3 aparte spaarekeningen openen
Op hun naam ?
Bedenk dan wel dat het geld dat op hun rekening terecht komt van hun is en jij daar niet zomaar eender wat mee kan doen.
Weet ook dat voor de belastingen de opbrengst bij de ouders blijft, ook al staat het op de naam van kind(eren).
Betalen voor een spaarrekening ?!? Wie bedenkt het ? En vooral: wie trapt erin ?
Wellicht stel je het nogal simplistisch voor en gaat die kost van 3.50€ over een pakket waar toevallig ook een spaarrekening in zit.
Je bent dus eigenlijk gewoon op zoek naar een bank waar je kosteloos voor elk van je 3 kinderen een spaarrekening kan krijgen.
Verder heb je geen verwachting qua rendement of zo ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom niet 1 spaarrekening op 3 namen?Johan3000 schreef: ↑3 januari 2024, 11:23 Beste,
Alvast bedankt,
Vincent
Wij hebben dat ook voor ons kindje, maar eigenlijk is dat een verliespost: geld vermindert sneller in waarde dan dat die rekeningen opbrengen. We hebben er wel zelf een bij BNP en de kosten die je beschrijft hebben te maken met de zichtrekening. Die zal je niet nodig hebben, dus extra kosten zullen er niet zijn. Je hebt trouwens je eigen zichtrekening daar. Dit zorgt niet voor een extra kost.Johan3000 schreef: ↑3 januari 2024, 11:23 Beste,
Alvast bedankt,
Vincent
Misschien interessanter is het maandelijks beleggen in een fonds waar kinderen begunstigde van zijn. Ook dat hebben wij omdat uiteraard die fondsen op lange termijn moeten bekeken worden.
Ter info. Bij KBC heb je een gratis zichtrekening en kan je ook daar een spaarrekening openen voor kinderen zonder zelf die zichtrekening frequent te gebruiken.
Logischerwijs zou het ook bij Europabank en Argenta makkelijk moeten kunnen gezien hun kantorennetwerk en de gratis zichtrekening.
Bij een grootbank is het iets makkelijker dan bij een internetbank. Je kan evenwel ook een eigen rekening nemen met volmacht voor kind.