6e antiwitwasrichtlijn
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
6e antiwitwasrichtlijn
Toevallig stootte ik in mijn Inbox op een bericht:
Wordt er nu echt verwacht dat ik mij daarvoor ga verantwoorden?
Daar zit dan een bijlage in PDF met de verrichtingen, zowel uitgaande als inkomende variërend van een paar € tot €8000.Geachte heer/mevrouw,
In het kader van de wettelijke vereisten waaraan MeDirect moet voldoen (o.a. de 6e antiwitwasrichtlijn, in werking sinds 10 maart 2020), verzoeken wij u vriendelijk om ons de financiële herkomst van de transactie(s) in bijlage te bezorgen.
Afhankelijk van de aard van de transactie, b.v. de verkoop van onroerend goed, een erfenis, een schenking ... enz., verzoeken wij u om ons relevante en officiële documentatie te verstrekken om de financiële herkomst van bovengenoemde transactie aan te tonen.
Als deze documentatie van toepassing is op meerder transacties, gelieve dit te vermelden wanneer u antwoord naar onze diensten.
Deze documentatie kan bestaan uit (maar is niet beperkt tot) een verkoopcontract, een notarieel contract, een levensverzekeringscontract of een belastingaangifte. Gelieve ons deze documentatie te bezorgen via beveiligd bericht voor 31 mei 2020.
Mocht u nog verdere vragen hebben, kan u ons steeds contacteren:
- per beveiligd bericht op uw online platform of
- per mail via info@medirect.be of
- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: 6e antiwitwasrichtlijn
Ik zou gewoon antwoorden "inkomsten uit beroepsactiviteiten".
A la limite stuur je een kopie van een loonbrief op. Op zich hebben ze daar al geen zaken mee, maar goed, bij afsluiting van een hypotheek edm vragen ze dat ook, zo'n drama vind ik dat niet.
A la limite stuur je een kopie van een loonbrief op. Op zich hebben ze daar al geen zaken mee, maar goed, bij afsluiting van een hypotheek edm vragen ze dat ook, zo'n drama vind ik dat niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Straks is iedere inkomende overschrijving verdacht.
zou toch maar heel beleefd antwoorden, want de wetgever, geeft die bankbediende zelfs strafrechtelijk immuniteit, om te vermijden dat die onder druk zouden komen te staan.
Ze mogen ook de gegevens aan de witwascel doorgeven, zonder dat ze dat aan jou MOGEN medelen
( bank kan zwaar beboet worden als ze niet meewerkt )
https://creobis.eu/wp-content/uploads/2 ... as-IPE.pdf
immuniteit van de melder
straks vragen ze zelfs de bewijs van herkomst van de gelden als je je corona-aanslagbiljet gaat betalen
Ze mogen ook de gegevens aan de witwascel doorgeven, zonder dat ze dat aan jou MOGEN medelen
( bank kan zwaar beboet worden als ze niet meewerkt )
https://creobis.eu/wp-content/uploads/2 ... as-IPE.pdf
immuniteit van de melder
straks vragen ze zelfs de bewijs van herkomst van de gelden als je je corona-aanslagbiljet gaat betalen
WAARSCHUWING: Big brother is always watching you..
Elke autoband is voorzien van een GPS chip waardoor de auto in het het 5G netwerk gevolgd kan worden.
Indien je niet gevolgd wil worden moet je het kleine antennetje/ventieltje bij de velg afknippen.'
Elke autoband is voorzien van een GPS chip waardoor de auto in het het 5G netwerk gevolgd kan worden.
Indien je niet gevolgd wil worden moet je het kleine antennetje/ventieltje bij de velg afknippen.'
Haha, m´n dochter stuurde me dat ook door, met ´n fotootje bij. Heb haar gezegd dat haar fiets ook zoiets heeft. Toen viel haar eurocent pas;-).
Maar ´t is wel zo dat ik m´n patserbak vanop afstand kan volgen. Kan via de app zien waar hij zit en waar hij geweest is.
M´n vriendin is op 634m van thuis gestopt (ik ken dat adres, ze riskeert weinig stokslagen hiervoor).
Ja, doe er maar lacherig over, je weet het misschien niet maar elke recente auto heeft druksensoren in de band of ventiel die voorlopig via NFC communiceren. Wees er maar zeker van dat dit een van de dingen zal zijn die deel gaan uitmaken van IOT (internet of things) en dus effectief via 5G zullen communiceren.Fakkel schreef: ↑29 mei 2020, 17:17Haha, m´n dochter stuurde me dat ook door, met ´n fotootje bij. Heb haar gezegd dat haar fiets ook zoiets heeft. Toen viel haar eurocent pas;-).
Maar ´t is wel zo dat ik m´n patserbak vanop afstand kan volgen. Kan via de app zien waar hij zit en waar hij geweest is.
M´n vriendin is op 634m van thuis gestopt (ik ken dat adres, ze riskeert weinig stokslagen hiervoor).
![Afbeelding](https://www.easycarparts.be/Controls/Custom/ECP/ProductImage.ashx?type=a&path=00438%2F2910000063100.jpg)
Ik doe lacherig over het fotootje dat m´n dochter doorstuurde waarbij geopperd werd dat je het ventiel eraf moest knippen om niet traceerbaar te zijn.vortex schreef:
Ja, doe er maar lacherig over, je weet het misschien niet maar elke recente auto heeft druksensoren in de band of ventiel die voorlopig via NFC communiceren. Wees er maar zeker van dat dit een van de dingen zal zijn die deel gaan uitmaken van IOT (internet of things) en dus effectief via 5G zullen communiceren.
![]()
*edit: als zijnde dus een oplossing voor dit probleem.*
Ik verwacht niet dat je dit begrijpt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Oei, heb precies weer op je tenen getrapt
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Niet speciaal. Ik ken je gewoon al redelijk.
Zo een vraag komt nooit uit de lucht vallen.CarpeNoctem schreef: ↑29 mei 2020, 12:46 Toevallig stootte ik in mijn Inbox op een bericht:Daar zit dan een bijlage in PDF met de verrichtingen, zowel uitgaande als inkomende variërend van een paar € tot €8000.Geachte heer/mevrouw,
In het kader van de wettelijke vereisten waaraan MeDirect moet voldoen (o.a. de 6e antiwitwasrichtlijn, in werking sinds 10 maart 2020), verzoeken wij u vriendelijk om ons de financiële herkomst van de transactie(s) in bijlage te bezorgen.
Afhankelijk van de aard van de transactie, b.v. de verkoop van onroerend goed, een erfenis, een schenking ... enz., verzoeken wij u om ons relevante en officiële documentatie te verstrekken om de financiële herkomst van bovengenoemde transactie aan te tonen.
Als deze documentatie van toepassing is op meerder transacties, gelieve dit te vermelden wanneer u antwoord naar onze diensten.
Deze documentatie kan bestaan uit (maar is niet beperkt tot) een verkoopcontract, een notarieel contract, een levensverzekeringscontract of een belastingaangifte. Gelieve ons deze documentatie te bezorgen via beveiligd bericht voor 31 mei 2020.
Mocht u nog verdere vragen hebben, kan u ons steeds contacteren:
- per beveiligd bericht op uw online platform of
- per mail via info@medirect.be of
- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
Bvb het belasting vrij bijverdienen dat terug wordt afgevoerd eind dit jaar.
U bent diegene die hier het antwoord op weet.
Bezwaar schrift ingediend ?
Controle van de fiscus ?
Inkomende betalingen buitenlandse rekening ?
Estate Guru believer.
"Wordt er nu echt verwacht dat ik mij daarvoor ga verantwoorden?"
Ja, als je het niet doet dan wordt het alleen nog maar erger
Dan vinden ze het nog verdachter, en geven heel het boeltje aan de witwascel door, zonder dat de bank zelf enig onderzoek moet uitvoeren
Ja, als je het niet doet dan wordt het alleen nog maar erger
Dan vinden ze het nog verdachter, en geven heel het boeltje aan de witwascel door, zonder dat de bank zelf enig onderzoek moet uitvoeren
Gaat die "witwascel" zich echt met een €8000 transactie bezig houden? Iedereen crimineel tot je zelf je onschuld hebt aangetoond ten koste van je privacy. Gaan ze veel werk hebben en niks vangen terwijl de grote vissen gerust gelaten worden zeker. Ik zou zeggen bij wijze van protest dat ze het dan maar doorgeven aan die witwascel.
8000 euro is inderdaad weinig, maar het gaat blijkbaar om een "aantal" transakties waarvan ééntje van 8000
Men is veel verdachter van 100 x 1000 euro op een jaar te transferen (bijvoorbeeld van en naar dezelfde rekening bijvoorbeeld ), dan één maal bv 150 000 euro
Verdachter is natuurlijk wel iets anders dan al dan niet schuldig zijn
Men is veel verdachter van 100 x 1000 euro op een jaar te transferen (bijvoorbeeld van en naar dezelfde rekening bijvoorbeeld ), dan één maal bv 150 000 euro
Verdachter is natuurlijk wel iets anders dan al dan niet schuldig zijn