Energie en geld besparen de komende winter
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Energie en geld besparen de komende winter
Ik heb mezelf al voorgenomen voor het bedrag dat ik wou sparen voor een tv/laptop/scherm/randapparatuur/koelkast van 5250 euro naar 3100 euro te verlagen. Ik weet dat de prijzen nog kunnen stijgen maar dit is sowieso een besparing.
Ik vermoed dat een goedkope koelkast even goed koelt als een dure. Hoe langer je wacht om een nieuwe computer, smart tv en dergelijke te kopen hoe beter ze worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja dat is ook zo. Maar ik heb 700 euro geregekend voor een koelkast met vriezer en dat is denk ik niet te veel.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aantal jaar terug kocht ik Bosch wasmachine en droogkast. Mijn oude AEG waren beter.
Echt een besparing koelkast van 300 € die 1000 kw/h verbruikt aan O,55 cent.
of een van 500 € die 400 kw/h Verbruikt aan 0,55 cent.
Klein sommetje na 10 j 10000 KW aan 0,55 = 5800 €.
Klein sommetje na 10 j 4000 KW aan 0.55 = 2600 €
Mooie besparing vb?
of een van 500 € die 400 kw/h Verbruikt aan 0,55 cent.
Klein sommetje na 10 j 10000 KW aan 0,55 = 5800 €.
Klein sommetje na 10 j 4000 KW aan 0.55 = 2600 €
Mooie besparing vb?
Estate Guru believer.
Beter in welke zin ?KomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 17:54 Aantal jaar terug kocht ik Bosch wasmachine en droogkast. Mijn oude AEG waren beter.
Nu pak zuiniger ?
Premium merken toch zoveel beter.
Estate Guru believer.
Euh een koelkast die 1000kWh verbruikt?
En dan nu een realistisch voorbeeld
E klasse D - Bosch KSV36AIDP €1019 - 93kWh/jaar - na 10 jaar aan 0,55 - €511
E klasse F - AEG RKB539F1DX €709 - 152kWh/jaar - na 10 jaar aan 0,55 - €836
Met andere woorden de meerprijs is pas na 10 jaar en heel hoge energieprijzen maar net terug verdiend.
De VREG doet er nu nog een schepje bovenop:
De Vlaamse energieregulator VREG geeft de distributienetbeheerder Fluvius toestemming om hogere kosten door te rekenen in de energiefactuur. Een gemiddeld Vlaams gezin zal volgend jaar 37 euro meer betalen.(De Tijd)
De Vlaamse energieregulator VREG geeft de distributienetbeheerder Fluvius toestemming om hogere kosten door te rekenen in de energiefactuur. Een gemiddeld Vlaams gezin zal volgend jaar 37 euro meer betalen.(De Tijd)
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die AEG-toestellen verbruikten ongetwijfeld meer.platin schreef: ↑7 oktober 2022, 18:07Beter in welke zin ?KomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 17:54 Aantal jaar terug kocht ik Bosch wasmachine en droogkast. Mijn oude AEG waren beter.
Nu pak zuiniger ?
Premium merken toch zoveel beter.
Maar de droogkast leverde na een half uur droge kleren af. Die Bosch condensatiedroogkast draait hier 1.5u en het is nog niet droog.
De Bosch wasmachine heeft i-dos. De i-dos is al lang stuk.
Ik kocht geen goedkope toestellen. Bosch maakt hier geen kans meer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De zwaarste post is dan "randapparatuur" vermoedelijk...Timoootjex schreef: ↑7 oktober 2022, 14:43 Ik heb mezelf al voorgenomen voor het bedrag dat ik wou sparen voor een tv/laptop/scherm/randapparatuur/koelkast van 5250 euro naar 3100 euro te verlagen. Ik weet dat de prijzen nog kunnen stijgen maar dit is sowieso een besparing.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb wasmachine en (condens)droogkast van AEG sedert 13 jaar. Nog nooit iets mee voorgehad. (gezin 2 volwassenen)KomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 17:54 Aantal jaar terug kocht ik Bosch wasmachine en droogkast. Mijn oude AEG waren beter.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 7 oktober 2022, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
condensatie droogkast nooit geen goed idee .KomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 19:28Die AEG-toestellen verbruikten ongetwijfeld meer.
Maar de droogkast leverde na een half uur droge kleren af. Die Bosch condensatiedroogkast draait hier 1.5u en het is nog niet droog.
De Bosch wasmachine heeft i-dos. De i-dos is al lang stuk.
Ik kocht geen goedkope toestellen. Bosch maakt hier geen kans meer.
Verbruikt veel meer stroom dan een droogkast met afvoer .
Uw kleren verslijten veel vlugger en is een pak duurder in aankoop .
Een droogrek is nog altijd de beste en goedkoopste oplossing .
In een goede berging is je kledij prefect droog na een tiental uur .
Heb nog nooit een droogkast gehad zie het nut niet in hiervan ook .
Is iets dat iedereen prefect kan missen en je zal nog besparen op de strijk ook .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bedoelt "nooit iets"?EarthNvstr1 schreef: ↑7 oktober 2022, 19:48Ik heb wasmachine en (condens)droogkast van AEG sedert 13 jaar. Nog iets mee voorgehad. (gezin 2 volwassenen)KomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 17:54 Aantal jaar terug kocht ik Bosch wasmachine en droogkast. Mijn oude AEG waren beter.
Ik was heel tevreden over AEG.
Samsung wasmachines hebben grote opening trouwens wat handig is, weet niet of ze veel defecten hebben. Goedkoper dan Bosch.