aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Ik heb bij KBC het interessantste voorstel gekregen.
Rentevoet 1.17 VAST voor 195.000 euro op 25 jaar. Bij deze rentevoet ben ik verplicht rekeningen te openen en mijn loon te storten, alsook schuldsaldo en brandverzekering te nemen. Aangezien ik via de blokpolis reeds verzekerd ben voor brand, is het misschien interessanter om geen brandverzekering af te sluiten. Want dan zou ik dubbel verzekerd zijn. Het alternatief is 1.32, inclusief loon storten op een rekening bij KBC en schuldsaldo, exclusief brandverzekering.
Ik twijfel nog tussen deze twee opties. Wat zouden jullie doen?
Rentevoet 1.17 VAST voor 195.000 euro op 25 jaar. Bij deze rentevoet ben ik verplicht rekeningen te openen en mijn loon te storten, alsook schuldsaldo en brandverzekering te nemen. Aangezien ik via de blokpolis reeds verzekerd ben voor brand, is het misschien interessanter om geen brandverzekering af te sluiten. Want dan zou ik dubbel verzekerd zijn. Het alternatief is 1.32, inclusief loon storten op een rekening bij KBC en schuldsaldo, exclusief brandverzekering.
-
- Newbie
- Contacteer:
beste lido zou het als u kan mij een voorbeeld kunnen laten zien van deze lening. Kan ik nog eens gaan onderhandelen met kbc. 

Hoeveel procent lening is dit? Geen 100% toch, dat tarief is wel heel laag dan?LiDo1991 schreef: ↑29 januari 2020, 09:05 Ik heb bij KBC het interessantste voorstel gekregen.
Allé we zijn er aan begonnen.
Herfinanciering oude lening van ons huis + aankoop nieuwe grond voor een totaal van 345.000.
Totale kostprijs project 425.000 euro dus eigen inbreng van 80.000 euro.
Eerste aanbod van Argenta (1 van onze 2 eigen banken) 2,01% 25 jaar 20/5 herziening.
Dinsdag krijgen we een voorstel van onze andere huisbank.
We denken er aan om ook eens bij KBC te polsen.
We willen echt richting die 1,5% of zelfs nog daar onder.
Nog banken die aan te raden zijn?
Herfinanciering oude lening van ons huis + aankoop nieuwe grond voor een totaal van 345.000.
Totale kostprijs project 425.000 euro dus eigen inbreng van 80.000 euro.
Eerste aanbod van Argenta (1 van onze 2 eigen banken) 2,01% 25 jaar 20/5 herziening.
Dinsdag krijgen we een voorstel van onze andere huisbank.
We denken er aan om ook eens bij KBC te polsen.
We willen echt richting die 1,5% of zelfs nog daar onder.
Nog banken die aan te raden zijn?
Ben er ook mee bezig opt moment voor een herziening van onze lening. Heb aanbod gehad van ING een deel op 10j aan 1,08 en een deel op 19j aan 1,37.
Zitten nu nog bij fortis op 2,69 nog.
Zitten nu nog bij fortis op 2,69 nog.
Verschillende voorstellen gekregen. Een lening loopt nu nog aan 1,17% jaarlijkse herziening op 21 jaar en kapitaal nog 167.000€. Aanvraag voor nieuwe lening 154.000€.
Deze banken willen alles overnemen:
Argenta 2.01% op 20 jaar en herziening voor 5 jaar
Fortis 1,66% op 25 jaar vast
Beobank 1,61% op 25 jaar vast of 1,16% op 20 jaar vast.
Onze huisbank ING heeft nu echter een voorstel gedaan. Oude lening blijft doorlopen aan 1,17%. Nieuw gedeelte op 25 jaar vast aan 1,75%.
Niet de scherpste rente, en dat weten zij ook uiteraard.
Maar ten eerste hebben wij geen notariskosten meer op dat eerste gedeelte, en ten tweede als je het gemiddelde pakt komt dit neer op een rente van 1,46% en dus nog eens zonder 6.000€ extra notariskosten.
Heel slim gespeeld dus van ING en we denken dat we dit dus gaan aanvaarden.
Deze banken willen alles overnemen:
Argenta 2.01% op 20 jaar en herziening voor 5 jaar
Fortis 1,66% op 25 jaar vast
Beobank 1,61% op 25 jaar vast of 1,16% op 20 jaar vast.
Onze huisbank ING heeft nu echter een voorstel gedaan. Oude lening blijft doorlopen aan 1,17%. Nieuw gedeelte op 25 jaar vast aan 1,75%.
Niet de scherpste rente, en dat weten zij ook uiteraard.
Maar ten eerste hebben wij geen notariskosten meer op dat eerste gedeelte, en ten tweede als je het gemiddelde pakt komt dit neer op een rente van 1,46% en dus nog eens zonder 6.000€ extra notariskosten.
Heel slim gespeeld dus van ING en we denken dat we dit dus gaan aanvaarden.
Ik leen 195.000 en koop een appartement met garage aan met een waarde van 220.000 euro. Dus ik leen inderdaad geen 100%. Ik heb intussen getekend voor 1.17, ik heb van een aantal mensen gehoord dat dit een heel scherp tarief is. Dus ik ben tevreden!BramV2548 schreef: ↑6 februari 2020, 20:56Hoeveel procent lening is dit? Geen 100% toch, dat tarief is wel heel laag dan?LiDo1991 schreef: ↑29 januari 2020, 09:05 Ik heb bij KBC het interessantste voorstel gekregen.
Mijn lening ga ik hier niet posten, dat is persoonlijk. De rentevoet die je krijgt is van een heel aantal factoren afhankelijk zoals de waarde van het goed en je eigen kapitaal. Ik zou zeker nog eens naar KBC gaan om te onderhandelen, er is vaak meer mogelijk dan ze op het eerste zicht doen uitschijnen! Succes!Jeroenbernaerts schreef: ↑30 januari 2020, 19:31 beste lido zou het als u kan mij een voorbeeld kunnen laten zien van deze lening. Kan ik nog eens gaan onderhandelen met kbc.![]()
1,2% vast voor 522 000 euro (90% quotiteit) aanvraag met 2. SSV en brandverzekering bij bank + loon domiciliëring.
Ja, had het eens bekenen maar was redelijk marktconform. Voor elke 50% iets van een 190 euro per jaar per persoon (16 premies).
Laatst gewijzigd door DriesDav op 5 april 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor wie het interesseert: dit zijn de voorstellen die we gekregen hebben voor een lening op 25 jaar met quotiteit van minder dan 80%:
voorstel KBC: vast 1.20%
voorstel Crelan: vast 1.18%
Het is uiteindelijk onze huisbankier geworden, gezien de lagere rentevoet en het feit dat ze reeds een hypothecaire inschrijving bezitten, wat ons ook een mooie som bespaarde.
voorstel KBC: vast 1.20%
voorstel Crelan: vast 1.18%
Het is uiteindelijk onze huisbankier geworden, gezien de lagere rentevoet en het feit dat ze reeds een hypothecaire inschrijving bezitten, wat ons ook een mooie som bespaarde.
Lening van € 237.000, looptijd 25 jaar, Q85
Voorstel Belfius
- Vast op 25 jaar aan 1,58%
Voorstel ING
- Vast op 25 jaar aan 1,52%
Bij hypotheekwinkel
- Variabel 10/5/5 aan 1,32%
- Variabel 5/5/5 aan 1,09%
Zijn dit ok voorstellen?
Voorstel Belfius
- Vast op 25 jaar aan 1,58%
Voorstel ING