aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
3,63 op18j vast,jiehaaaaaaaaaaaaaaaanuyttie schreef: Intrestvoet bij landbouwkrediet op 15 jaar vast = 3,74% OOOH jeahhhhh
3,63% op 18j vast ?
wanneer hebt u deze voorwaarden verkregen? Dit jaar? Vorig jaar?...
eind 2005simba schreef: 3,63% op 18j vast ?
Gisteren bij Landbouwkrediet : 3,82 % op 18 jaar.
das ook al hééél scherpPILOU schreef: Gisteren bij Landbouwkrediet : 3,82 % op 18 jaar.
Zou ik ook wel eens willen weten
Wij hebben sinds 2005 (ook al een herziening van 1998 bij AXA) bij ING een lening.
Vast: 3.85 % op 13 jaar
Nu nog iets minder dan10 jaar te gaan, dus tot 2018:
Landbouwkrediet wil 3.60% geven vast op 9 jaar maar de kosten voor herbelegging zijn momenteel te hoog... 4000 euro alles bij elkaar.
(3 maand boete bij ING + dossierskosten en notaris bij Landbouwkrediet.)
Maar ik ga de markt nog verder verkennen de komende weken en maanden.
Ik heb wel ergens horen vertellen dat als je een hypothecaire lening wil nemen onder de 100.000 euro (wij voor 75.000 euro) de notariskosten verminderd zouden worden? Of is dat een fabeltje?
Vast: 3.85 % op 13 jaar
Nu nog iets minder dan10 jaar te gaan, dus tot 2018:
Landbouwkrediet wil 3.60% geven vast op 9 jaar maar de kosten voor herbelegging zijn momenteel te hoog... 4000 euro alles bij elkaar.
(3 maand boete bij ING + dossierskosten en notaris bij Landbouwkrediet.)
Maar ik ga de markt nog verder verkennen de komende weken en maanden.
Ik heb wel ergens horen vertellen dat als je een hypothecaire lening wil nemen onder de 100.000 euro (wij voor 75.000 euro) de notariskosten verminderd zouden worden? Of is dat een fabeltje?
Ja, mijn vriendin (die op zoek is naar een lening als alleenstaande) had dat ergens horen waaien... maar ik vond het ook al te mooi om waar te zijn.
Er is wel ergens iets van waar :
Vanaf 01-01-2009 worden de beschrijvingskosten op de hypothecaire lening( ongeveer 3% ? ) op de eerste schijf van 100 000 euro afgeschaft, dacht ik.
Dus niet op de beschrijvingskosten van het huis zelf
Vanaf 01-01-2009 worden de beschrijvingskosten op de hypothecaire lening( ongeveer 3% ? ) op de eerste schijf van 100 000 euro afgeschaft, dacht ik.
Dank je wel, Paul!paul schreef: Er is wel ergens iets van waar :
Dan zal ik dat de komende keer dat ik bij de bank ben eens navragen.
Als je het percentage van je lening probeert te laten herzien, omdat de % van de leningen fel gedaald zouden zijn, moest je NOOIT beschrijvingskosten betalen, als je het bij de zelfde bank kan geregeld krijgen.xyper schreef:Dank je wel, Paul!paul schreef: Er is wel ergens iets van waar :
Dan zal ik dat de komende keer dat ik bij de bank ben eens navragen.
In geval je naar een andere bank moet overstappen uiteraard wel. Ik weet ook niet of die vrijstelling ook geldt bij een overstap.
Denk dat de meeste mensen die het vroegen er toch in slaagden om bij dezelfde bank hun intrestpercentage wat te laten zakken.
Enkele jaren geleden had ik nog een hypolening bij Dexia. Toen de rentes fors begonnen te dalen, vroeg ik een herziening. Dat kon, mits : 1) dossierkosten 500 euro 2) wederbeleggingsvergoeding 6 maanden (dat was vroeger zo, nu max 3 maanden)
Uiteindelijk scheelde het enkele luttele euros per maand, en het kapitaal steeg uiteraard, daarom heb ik het niét gedaan, MAAR tegelijkertijd had ik een overname aangevraagd bij Record en Deutsche Bank. Recordbank bood me de beste voorwaarden; Ben vanaf toen met héél mijn boeltje bij Dexia weggegaan.
Toen ze bij Dexia doorhadden wat ik van zin was, DAN kwamen ze met goede voorstellen af! Maar te laat, ADIEU DEXIA. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!
Uiteindelijk scheelde het enkele luttele euros per maand, en het kapitaal steeg uiteraard, daarom heb ik het niét gedaan, MAAR tegelijkertijd had ik een overname aangevraagd bij Record en Deutsche Bank. Recordbank bood me de beste voorwaarden; Ben vanaf toen met héél mijn boeltje bij Dexia weggegaan.
Toen ze bij Dexia doorhadden wat ik van zin was, DAN kwamen ze met goede voorstellen af! Maar te laat, ADIEU DEXIA. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!
VOLGENS IMMOTHEKER OP DONDERDAG 26/02/09 HUN LAAGSTE VASTE RENTEVOET voor hypothecaire lening:
4,50%
20 jaar vast.
Quotiteit 0-80
IEMAND DIE BETERE RENTEVOET HEEFT GEKREGEN?
Vóór 8 maart moet ik de woonlening afgesloten hebben.....Spannend!!!!
Immotheker wil wel niet zeggen welke bank 4,50% geeft.
4,50%
20 jaar vast.
Quotiteit 0-80
IEMAND DIE BETERE RENTEVOET HEEFT GEKREGEN?
Vóór 8 maart moet ik de woonlening afgesloten hebben.....Spannend!!!!
Immotheker wil wel niet zeggen welke bank 4,50% geeft.
ok changement de décor -) :-) .
WOEHOOOOOOOOE op 26/02/09 4,24% gekregen bij Landbouwkrediet!!!!!!! 20 jaar vast, quotiteit 0-80%; SSV= 2080 Euro; hyp. lening 110000 Euro.
Ik had op 26/02/09 eerst gebeld met Immotheker die me dan die 4,50% gaf. Ik stuurde (per informatie) nog eens een mailtje naar Landbouwkrediet, die me dan, tegen alle verwachtingen in, 4,24% rentevoet gaf. Mailtje op zijn beurt weer doorgestuurd naar Immotheker die me dan persoonlijk opbelde om te zeggen dat ik moest tekenen bij Landbouwkrediet gezien de rentevoet van Landbouwkrediet bij de laagste (of misschien wel de laagste is) van de markt is op het moment!!!!!!! :-)
Ben wel een half jaar bezig geweest met het zoeken naar de beste woonlening. In het begin waren de laagste rentevoeten om en bij de 5,37% Overal banken afgeschuimd, gewacht en gehoopt dat de rentevoeten nog gingen dalen.
Mijn bouwproject moest dan ook uitgesteld worden van april naar juni 2009, maar het was het wachten waard!!!!!!!!! Geduld is een schone kunst :-)
Daarbovenop is Landbouwkrediet geen al te dure bank.
IEMAND DIE RECENT NOG AANBOD HEEFT GEKREGEN VOOR WOONLENING ONDER DEZE RENTEVOET VAN 4,24% ?
WOEHOOOOOOOOE op 26/02/09 4,24% gekregen bij Landbouwkrediet!!!!!!! 20 jaar vast, quotiteit 0-80%; SSV= 2080 Euro; hyp. lening 110000 Euro.
Ik had op 26/02/09 eerst gebeld met Immotheker die me dan die 4,50% gaf. Ik stuurde (per informatie) nog eens een mailtje naar Landbouwkrediet, die me dan, tegen alle verwachtingen in, 4,24% rentevoet gaf. Mailtje op zijn beurt weer doorgestuurd naar Immotheker die me dan persoonlijk opbelde om te zeggen dat ik moest tekenen bij Landbouwkrediet gezien de rentevoet van Landbouwkrediet bij de laagste (of misschien wel de laagste is) van de markt is op het moment!!!!!!! :-)
Ben wel een half jaar bezig geweest met het zoeken naar de beste woonlening. In het begin waren de laagste rentevoeten om en bij de 5,37% Overal banken afgeschuimd, gewacht en gehoopt dat de rentevoeten nog gingen dalen.
Mijn bouwproject moest dan ook uitgesteld worden van april naar juni 2009, maar het was het wachten waard!!!!!!!!! Geduld is een schone kunst :-)
Daarbovenop is Landbouwkrediet geen al te dure bank.
IEMAND DIE RECENT NOG AANBOD HEEFT GEKREGEN VOOR WOONLENING ONDER DEZE RENTEVOET VAN 4,24% ?
Hm, voor een lening op 20 jaar zou je zéker betere tarieven moeten vastkrijgen hoor!
Speel DL en LBK even tegen elkaar uit, ze geven momenteel de beste tarieven.
Volg misschien eens dit forum, zééér interessant voor toekomstige leners
http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic. ... start=3735
Speel DL en LBK even tegen elkaar uit, ze geven momenteel de beste tarieven.
Volg misschien eens dit forum, zééér interessant voor toekomstige leners
http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic. ... start=3735