aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Geen horloge hebben is nog goedkoper ... ik ben al heel veel jaren horlogevrij en ik weet perfect hoe laat het is ... en als ik het niet weet vraag ik het aan een horlogedragerpukkie007 schreef: ↑10 februari 2020, 15:52Ik ben 50+ en draag mijn derde Casio. Ik zal zeer oud moeten worden om ooit de aanschafprijs van een Rolex te benaderen met de Casio's.
Daarbij is het niet verantwoord om altijd en overal een Rolex te dragen. Zou dat Zwitsers spul überhaupt dagdagelijks gebruik overleven?
Akkoord met de volledige lijst. Veel van die puntjes doen wij ook al.
Bovenstaande vind ik een zeer goeie tip. Wij maken regelmatig gebruik van Collect & Go om die reden. De tijdswinst is natuurlijk goed meegenomen. Maar meestal zijn er producten waardoor de servicekost wegvalt die je toch veel nodig hebt. Zo was dit nu bij de tandpasta van de kindjes. Normaal kopen we er 2 maar nu viel de servicekost weg vanaf 4. DIe tandpasta komt toch niet slecht dus dat was goed meegenomen.
Ik zoek enkel nog een alternatief voor scheermesjes want man dat is duur ...
Misschien eens kijken voor een scheermachine?
Scheren ? Een week laten staan, dan het grootste deel eraf met een scheermachine en het resterende deel met mesjes ...
Winkelen met een lege maag ? Doe ik wel, naar de Colruyt, je eerst volstoppen met de proevertjes en dan met een volle maag geen impulsaankopen doen
Wat ik overigens ook doe in Colruyt is grote voorraden aanleggen van niet-bederfbare producten als ze in superpromotie staan : thee, tandpasta, shampoo, doucheproducten, ... wel bederfbare producten met een lange houdbaarheidsdatum koop ik ook op die manier ...
Een ander voorbeeld : parkeergeld betaal ik nooit, ik ga ofwel in een blauwe zone gaan staan, ofwel neem ik een fiets mee in de koffer en ga in een gratiszone staan waarna ik het laatste deel fiets, als er geen ontkomen is aan parkeerkosten dan ga ik niet naar die bepaalde stad ...
Een serieuze waterbesparing is het droog toilet. Geen water om te spoelen maar gesnipperd krantenpapier dat toch wekelijks gratis in je bus zit.
Je kan ook een droog toilet maken in een houten bak op wieltjes. Met een sluitend deksel. Openklappen om het zitvlak-met-ingebouwde-wcbril te bereiken. De bak zelf kan je vol snippers kappen.
Zet dat droog toilet gerust in je living, voor je tv of pc.
In de zomer wel oppassen voor vliegen, die leggen daar eitjes in, en dan zit je kot vol vliegen.
En als er bezoek komt, doe je het deksel op slot, zij moeten dat niet weten!
Je kan ook een droog toilet maken in een houten bak op wieltjes. Met een sluitend deksel. Openklappen om het zitvlak-met-ingebouwde-wcbril te bereiken. De bak zelf kan je vol snippers kappen.
Zet dat droog toilet gerust in je living, voor je tv of pc.
In de zomer wel oppassen voor vliegen, die leggen daar eitjes in, en dan zit je kot vol vliegen.
En als er bezoek komt, doe je het deksel op slot, zij moeten dat niet weten!
Als het horloge een belegging zou zijn en in zo'n speciale box zou belanden, dan gaat je vlieger op. Als alledaags gebruiksvoorwerp echter niet. En een mooie G-Shock zit trouwens ook snel aan 100 euro.sintorama schreef: ↑11 februari 2020, 08:41Dat is exact wat ik bedoel. Je hebt dus al de prijs van 3 Casio's verloren, laten we zeggen een kleine 100 EUR in totaal? Had je destijds in een Rolex geinvesteerd dan was je nu 0 euro kwijt, steker nog, je zou een paar duizend euro gewonnen hebben.
Het is uiteraard een extreem voorbeeld om een principe aan te tonen. Ik raad niemand aan een Rolex te kopen.
Toch wel. De meerwaarde die het oplevert wordt dan weliswaar teniet gedaan door de gebruikssporen, maar dat is min of meer een nuloperatie. Een 10 jaar oude Rolex mag gebruikssporen hebben om nog steeds aan een prijs verkocht te worden die hoger is dan de aanschafprijs + inflatie. Enfin we wijken af, het was maar een (extreem) voorbeeld om een principe aan te tonen.
Wat hebben horloges nu met besparen te maken. Kzou zelfs nog geen horloge dragen van 100 euro.
Indien investering/cadeau dan begrijp ik het nog.
De meeste mensen kunnen niet sparen of besparen op zaken omdat ze gewoon niet willen.
In de middeleeuwen was het een deugd als je arm leefde, je beging geen zonden.
Nu is het een deugd om te consumeren à volonté.
Om goed te sparen heb je sowieso al een goed inkomen nodig (2 verdieners) en geen 2 linkse handen met een gat in.
Zie dat genoeg in mijn straat bij de buren: De schoonmaakster elke week, de tuinman elke week vanaf april, de glazenwasser, de bestelwagen met vers eten,....
Indien investering/cadeau dan begrijp ik het nog.
De meeste mensen kunnen niet sparen of besparen op zaken omdat ze gewoon niet willen.
In de middeleeuwen was het een deugd als je arm leefde, je beging geen zonden.
Nu is het een deugd om te consumeren à volonté.
Om goed te sparen heb je sowieso al een goed inkomen nodig (2 verdieners) en geen 2 linkse handen met een gat in.
Zie dat genoeg in mijn straat bij de buren: De schoonmaakster elke week, de tuinman elke week vanaf april, de glazenwasser, de bestelwagen met vers eten,....
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Time = money. Vroeger had je geen mobiele telefoons om het uur op af te lezen en ook nu zeul ik dat mobieltje niet de hele tijd mee. Als je op verschillende locaties werkt en je je aan een strikt schema moet houden dan is een degelijke horloge een absolute must. Als je dan ook nog eens zware handenarbeid verricht dan is zo'n G-Shock geen overbodige luxe. Eerder een 'gereedschap' dat geld opbrengt.
Het was een voorbeeld om een principe duidelijk te maken. Ik had even goed als voorbeeld een auto kunnen nemen, een staafmixer, een appartement of een schommelstoel.
Kijk naar de kost om iets te bezitten (wat o.a. afschrijving bevat) ipv enkel naar de aanschafprijs.
Dat hangt er dan toch heel sterk van af of de papieren er nog bij zitten en de originele doos. Bovendien hangt de waarde van een rolex sterk af van het model! In het geval van een Daytona, Sea-dweller, GMT Master & de Submariner geef ik jou volledig gelijk maar wat de instapmodellen betreft, ga je met een Casio minder geld verliezen op de lange termijn . Een Oyster-Perpetual zal bijvoorbeeld nagenoeg altijd in waarde dalen, zoals de meeste andere modellen van rolex (zeker indien je ze nieuw aankoopt!). Een tweedehands horloge is immers veel waardevaster. De meeste nieuwe rolexmodellen kampen immers met hetzelfde probleem als een nieuwe auto. Bovendien kun je beter een "stalen" rolex kopen aangezien de gouden of platina modellen het vaak ook veel minder goed doen op de tweedehands markt.sintorama schreef: ↑11 februari 2020, 11:09 Toch wel. De meerwaarde die het oplevert wordt dan weliswaar teniet gedaan door de gebruikssporen, maar dat is min of meer een nuloperatie. Een 10 jaar oude Rolex mag gebruikssporen hebben om nog steeds aan een prijs verkocht te worden die hoger is dan de aanschafprijs + inflatie. Enfin we wijken af, het was maar een (extreem) voorbeeld om een principe aan te tonen.
Indien je trouwens voldoende geld hebt, kun je mijn inziens beter in een patek philippe investeren.
Fijn om af en toe te kunnen lezen dat er nog verstandige mensen rondlopen. Ik weiger zelf ook om maar 1c parkeergeld te betalen, dat zit voor mij in de wegenbelasting. Met een beetje uitkienen en wat stappen (of fietsen) is dat ook gemakkelijk te vermijden, vooral voor iemand als ik die niet graag in stadscentra komt. Als iedereen dat zou doen, zouden die dure betaalparkings zo verdwijnen. We mogen toch nog een beetje dromen.geebee schreef: ↑11 februari 2020, 09:16 Een ander voorbeeld : parkeergeld betaal ik nooit, ik ga ofwel in een blauwe zone gaan staan, ofwel neem ik een fiets mee in de koffer en ga in een gratiszone staan waarna ik het laatste deel fiets, als er geen ontkomen is aan parkeerkosten dan ga ik niet naar die bepaalde stad ...
Hoewel ik me ooit heb laten vertellen dat een burgerinitiatief in Canada de benzineprijzen heeft doen dalen. Men is daar en masse begonnen (op aanraden van de initiatiefnemer?) met het duurste merktankstation links te laten liggen, waardoor dat merk zijn prijzen heeft moeten laten zakken. En dan werd weer het volgende duurste merk geboycot, enzovoort.
Scheren kan ook met zo'n groot, oud, scheermes dat je zelf scherp houdt. Je moet dan wel je tijd nemen, dus niet rap, rap, zoals met een krabbertje, anders sta je vol sneeën. Weet niet of mensen die kostbare tijd nog kunnen opbrengen. Gewoon niet scheren kan ook, natuurlijk. Maar opnieuw, kom je daar vandaag de dag nog mee weg? Als bouwvakker wel waarschijnlijk, als bankbediende niet, denk ik.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ja hoor, een baardje is al een tijdje terug in. Ik denk dat ongeveer de helft van de twintigers en dertigers met een baardje rondlopen. Wel kortgeknipt. Ik zie dat op m'n werk op televisie en bij me thuis.
Voor de baard : Koop een tondeuse om je baard kort mee te houden. Dat is eigenlijk kort genoeg.
Doe met de tondeuse ook zelf je haar. Kosten voor de kapper gespaard. Ik doe dat laatste al meer dan 20 jaar en heb al redelijk wat bespaard op die manier.
En vele kleintjes samen..
Doe met de tondeuse ook zelf je haar. Kosten voor de kapper gespaard. Ik doe dat laatste al meer dan 20 jaar en heb al redelijk wat bespaard op die manier.
En vele kleintjes samen..
Helaas is mijn vrouw daar absoluut geen voorstander van. De dochters vinden de "prikkebaard" ook niet zo leuk. Dus die gaat er sowieso dagelijks af. Tijdens de ochtendrush is de tijd er helaas ook niet echt. Al heb ik wel nog zo'n oud scheermes gehad met 1 gilletje. Daar moet je inderdaad wle je tijd voor nemen of het ziet er niet uit...