Aandeel GIMV
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Aandeel GIMV
op de datum van ex-dividend normaal gezien.
Momenteel nog niet te laat. Je moet ze in bezit hebben vóór notering ex-dividend en ik denk dat ook die datum in de algemene vergadering zal vastgelegd worden.
Volgens de website.
27 juni 2014
Ex-date dividend boekjaar 2013-2014 (coupon nr. 21)
1 juli 2014
Record date dividend boekjaar 2013-2014 (coupon nr. 21)
2 juli 2014
Start keuzeperiode dividend 2013-2014
27 juni 2014
1 juli 2014
2 juli 2014
Koen Dejonckheere baas van GIMV kreeg een loonsopslag van 27% (tot €742K). De resultaten waren m.i. nochtans niet denderend. Tijd om een zinkend schip te verlaten?
bron: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 5-3098.art" onclick="window.open(this.href);return false;
bron: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 5-3098.art" onclick="window.open(this.href);return false;
zinkend schip is wat overdreven.
resultaten zijn al enkele jaren ronduit zwak te noemen.
Hoog dividend uitbetalen uit de reserves.
Management meer bezig met eigen verloning ?
Zou er inderdaad uitstappen, als ze ooit het dividend verlagen kan er snel veel vanaf.
resultaten zijn al enkele jaren ronduit zwak te noemen.
Hoog dividend uitbetalen uit de reserves.
Management meer bezig met eigen verloning ?
Zou er inderdaad uitstappen, als ze ooit het dividend verlagen kan er snel veel vanaf.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ter aanvulling (jaarverslag blz 167)kazavubu schreef:Volgens de website.
27 juni 2014
1 juli 2014
2 juli 2014
25 juli 2014
Einde keuzeperiode dividend 2013-2014
1 augustus 2014
Betaalbaarstelling dividend boekjaar 2013-2014 (coupon nr. 21)
Als de resultaten al jarenlang zwak zijn, hoge dividenden betaald worden uit reserves en er toch een zekere politieke beïnvloeding is, waarom is een voor een holding kleine décôte van 5,5% dan gerechtvaardigd?
volgens de theorie wordt een lage decote verklaard door
of geloof in management
of omdat men een aantal niet beursgenoteerde deelnemingen heeft waar de werkelijke waarde niet tot uiting komt in de boekwaarde.
Dit laatste kan meespelen bij GIMV maar volgens mij is het vooral
het TINA effect. Doordat spaarboekjes niets meer opbrengen worden de defensieve beleggers geduwd naar de producten die in hun ogen het veiligst zijn en met een hoger rendement. BEVAKS die met grote premies noteren, obligaties van BBB debiteuren zoals WDP en aandelen met de hoogste dividenden. Zo komen beleggers automatisch uit bij GIMV, EVS, Belgacom, bpost, NBB, ...
Of dat terecht is of niet zal de toekomst uitwijzen. Als GIMV volgende 10 jaar dividend constant kan houden is de kans zeer groot dat belegging in GIMV meer heeft opgebracht dan een staatsobligatie op 10 jaar of een spaarboekje. Pre cies wat deze beleggers willen, ze willen niet de beurs kloppen. Ze willen gemoedsrust en een minimum rendement.
en zo heeft de beurs altijd gelijk.
of geloof in management
of omdat men een aantal niet beursgenoteerde deelnemingen heeft waar de werkelijke waarde niet tot uiting komt in de boekwaarde.
Dit laatste kan meespelen bij GIMV maar volgens mij is het vooral
het TINA effect. Doordat spaarboekjes niets meer opbrengen worden de defensieve beleggers geduwd naar de producten die in hun ogen het veiligst zijn en met een hoger rendement. BEVAKS die met grote premies noteren, obligaties van BBB debiteuren zoals WDP en aandelen met de hoogste dividenden. Zo komen beleggers automatisch uit bij GIMV, EVS, Belgacom, bpost, NBB, ...
Of dat terecht is of niet zal de toekomst uitwijzen. Als GIMV volgende 10 jaar dividend constant kan houden is de kans zeer groot dat belegging in GIMV meer heeft opgebracht dan een staatsobligatie op 10 jaar of een spaarboekje. Pre cies wat deze beleggers willen, ze willen niet de beurs kloppen. Ze willen gemoedsrust en een minimum rendement.
en zo heeft de beurs altijd gelijk.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zelf heb ik ook GIMV omwille van de bovenstaande argumenten.
GIMV verkoopt zijn participatie in Barco (9.6%). Heeft blijkbaar geen noemenswaardige impact op de boekwaarde van GIMV
bron: http://gimv.com/uploads/media/53954e2c3fbc2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bron: http://gimv.com/uploads/media/53954e2c3fbc2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf 2 juli 2014 heeft de aandeelhouder de mogelijkheid om zijn nettodividend in te brengen in het kapitaal van Gimv tegen de volgende voorwaarden :
• Inbreng t.b.v. het nettodividend: 1,8375 EUR per coupon nr. 21.
• Inbrengverhouding: 18 coupons nr. 21 per nieuw aandeel.
• Uitgifteprijs per nieuw aandeel: 33,075 EUR, of een korting van 8,8% versus de slotkoers van 24 juni 2014 na aftrek van het brutodividend.
• Inbrengperiode: van 2 tot en met 25 juli 2014, 16 uur.
• Levering van de nieuwe aandelen (coupon nr. 22 aangehecht): 1 augustus 2014.
• Deelname in de resultaten: voor het volledige boekjaar 2014/2015 dat aanving op 1 april 2014.
bron: persbericht GIMV
• Inbreng t.b.v. het nettodividend: 1,8375 EUR per coupon nr. 21.
• Inbrengverhouding: 18 coupons nr. 21 per nieuw aandeel.
• Uitgifteprijs per nieuw aandeel: 33,075 EUR, of een korting van 8,8% versus de slotkoers van 24 juni 2014 na aftrek van het brutodividend.
• Inbrengperiode: van 2 tot en met 25 juli 2014, 16 uur.
• Levering van de nieuwe aandelen (coupon nr. 22 aangehecht): 1 augustus 2014.
• Deelname in de resultaten: voor het volledige boekjaar 2014/2015 dat aanving op 1 april 2014.
bron: persbericht GIMV
Hier ook nog een linkje naar de tijd met min of meer de zelfde info.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie over dit aanbod?
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie over dit aanbod?
Een aandeel kopen aan €33 dat op de markt €38 noteert in geen slechte zaak. Nog even afwachten in hoeverre de markt de koers zal verwateren (op dit ogenblik valt het mee). Binnen mijn portefeuille spreiding zie ik weinig andere alternatieven. In principe doe ik mee.jupi schreef:...Wat denken jullie over dit aanbod?
Dat is eigenlijk wat ik zelf ook denk, meedoen omdat er nu eenmaal geen betere, of zelfs evenwaardige alternatieven zijn.
Ik ga ook voor aandelen !