Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
Moet wie gaat voor aandelen nog "opleg" betalen?
Neen, de overschot wordt gewoon uitbetaald !
Na de knip noteert het aandeel nog boven de 36 en we kunnen aandelen van 33 krijgen. Dan doen we toch direct een mooie zaak denk ik. Of zie ik iets over het hoofd?
Zo is dat. Niet alleen bij GIMV. Bij Cofinnimo bijvoorbeeld kreeg je onlangs 6,5 EUR. per aandeel. Cofinnimo noteert vandaag +/- 91 EUR. per aandeel. Net voor de knip stond het +/- 92 EUR. Dit betekent een korte termijnwinst van 5,5 EUR. per aandeel (bruto weliswaar).
En zo zijn er nog wel meedere aandelen waar dit fenomeen zich voordoet. Opgelet, aandelen blijven aandelen.
En zo zijn er nog wel meedere aandelen waar dit fenomeen zich voordoet. Opgelet, aandelen blijven aandelen.
Ze moeten wel een aanlokkelijk voorstel lanceren om in aandelen te blijven, anders droogt hun investeringspotje gans op. Onlangs een artikel gelezen (De Standaard denk ik) dat het rendement op hun investeringen bedroevend laag is (vergeleken met sectorgenoten). Dit zou te wijten zijn aan de autoritaire (?) visie van chairman Urbain Van Deurzen. En als de kennis en kunde ontbreekt, kunnen de resultaten snel naar beneden.
In vergelijking met bvb Cofinimmo, krijgen we bij GIMV meer tijd om te beslissen tussen nieuwe aandelen of cash. Degenen die toch voor cash gaan moeten er dan ook wel tot begin augustus op wachten ...
Ja, en de Vlaamse Overheid heeft cash nodig (alle potten zijn één zwart gat) en gaan dus - zoals verleden jaar verwateren...
De nettowinst was €15M, wat een rendement op eigen vermogen oplevert van 1,4% Om het met de woorden van gedelegeerd bestuurder K. Jonckheere (op de JAV) te becommentariëren; "Op uw spaarboekje zou u tevreden mogen zijn met dit resultaat, maar risicokapitaal met beter doen."rob schreef:...Onlangs een artikel gelezen (De Standaard denk ik) dat het rendement op hun investeringen bedroevend laag is (vergeleken met sectorgenoten)...
Er is dus hoop op beterschap.
De laatste jaren gaat het bergaf met de resultaten van Gimv, verleden jaar + 32 M winst en in 2012 zelfs negatief (-21 M). Deze resultaten steken schril af tegen de voorgaande jaren. Het is niet omdat de CEO zegt dat het beter moet, dat het ook beter kan!
Met de koers gaat het in ieder geval de goede kant op. Dit aandeel is al flink aan het herstellen van de knip.
Iemand een glazen bol? Zou GIMV morgen onder de 36 zakken?
Dan staat het op mijn lijstje! :-)
Dan staat het op mijn lijstje! :-)
Ik heb geen glazen bol maar ik denk dat je nog (iets) lager kunt instappen. Ik zie de koers wel meer richting 33 trekken.
GIMV heeft zijn participatie in Movea, dat het sinds 2007 aanhield verkocht. De verkoop heeft een positieve impact van €5,2M op het eigen vermogen.
bron: http://gimv.com/uploads/media/53bb81db77cdd.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
kwartaalupdate verwacht op 17 juli
bron: http://gimv.com/uploads/media/53bb81db77cdd.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
kwartaalupdate verwacht op 17 juli
Gimv heeft een bodem van rond de 36,00 €. Als je wil kopen, moet je het mi nu doen
Op wat baseer je die bodem? Technische analyse? Buikgevoel?
Mijn gedacht? 35,5 en iets lager is mogelijk denk ik.
Mijn gedacht? 35,5 en iets lager is mogelijk denk ik.