Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
Mooi zo:
http://gimv.com/nl/media-en-nieuws/pers ... ernational" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gimv.com/nl/media-en-nieuws/pers ... ernational" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigen vermogen stijgt met €0.58 per aandeel (tot €39.33)evita schreef:Mooi zo...
Koers stijgt met .... €0.01

-
- Sr. Member
- Contacteer:
IS dit volgens jullie een koopwaardig aandeel?
Kan ik dit aandeel kopen enkel en alleen voor het aantrekkelijke dividend of stop ik mijn geld beter in een defensief fonds genre Ethna Aktiv?
Kan ik dit aandeel kopen enkel en alleen voor het aantrekkelijke dividend of stop ik mijn geld beter in een defensief fonds genre Ethna Aktiv?
GIMV koop ik meestal rond 36,5 a 36 en volgens mij kan dit zuiver voor het dividend. Dit aandeel schommelt niet al te veel en geeft een royaal dividend.
Ik ken dat fonds helemaal niet en kan er dan ook geen commentaar op geven.costaadeje schreef:...of stop ik mijn geld beter in een defensief fonds genre Ethna Aktiv?
Met een netto dividend van €1.84 bedraagt het netto dividenden rendement 5%. Er zijn weinig alternatieven die een dergelijk rendement bieden. Daarenboven:costaadeje schreef:..Kan ik dit aandeel kopen enkel en alleen voor het aantrekkelijke dividend ...
Een bijkomende factor is dat 27% van de aandelen bij de PMV zit en de Vlaamse regering dat geld nodig heeft. (Te vergelijken met het vroegere sinterklaas geschenk van Belgacom aan de Belgische staat).Het is Gimvs dividendpolitiek om het dividend niet te verlagen en om het te verhogen wanneer mogelijk....
Jaarverslag blz 54
Verhogen zit er gezien vroegere verklaringen van het management niet echt in. Daarom is het cruciaal (indien u de cash niet nodig hebt) om in te gaan op het keuzedividend (uitbetalen in nieuwe aandelen - gemiddeld ongeveer 8.5% korting).
Met een huidige korting tov de inventariswaarde van 'slechts' ongeveer 7% is het in het holding landschap een van de duurdere. Maar het quasi gegarandeerde dividenden rendement maakt dat het aandeel in elke defensieve portefeuille thuis hoort.costaadeje schreef: IS dit volgens jullie een koopwaardig aandeel?
voornaamste minpunt is het management dat de laatste jaren geen potten breekt. Zullen zich moeten herpakken
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
De hamvraag is of de mogelijks politieke beïnvloeding (via PMV) niet voor de gebroken potten zorgt? denk bv. Electrawinds. Misschien hebben ze de les nu geleerd?
-
- VIP member
- Contacteer:
sommigen leren hun les nooitBelca2 schreef:De hamvraag is of de mogelijks politieke beïnvloeding (via PMV) niet voor de gebroken potten zorgt? denk bv. Electrawinds. Misschien hebben ze de les nu geleerd?

GIMV en Ackermans-Van Haaren zijn 2 heel goeie spaarrekeningen
Rob, dat vind ik ook !
Gimv en zeker avh nu op te hoge koers om in te stappen?
Of vergis ik me?
Of vergis ik me?
AvH is iets te sterk gestegen, 1 maand geleden nog aan 88 en nu voorbij de 96. Effen wachten op terugval, denk ik. Midden 2011 stonden ze nog aan 50. Dividend eerder laag.
Gimv staat eerder laag. Of er echter veel koerswinst inzit op korte termijn betwijfel ik. Maar wel gewoonlijk dik dividend.
Gimv staat eerder laag. Of er echter veel koerswinst inzit op korte termijn betwijfel ik. Maar wel gewoonlijk dik dividend.
Persoonlijk denk ik dat cash vandaag "King" is, maar iedereen zijn mening natuurlijk.
Met alle respect, Piper, maar met enkel cash verlies je constant aan koopkracht. En als je nu niet meedoet - hoe lang het nog zal duren weet ik uiteraard niet - moet je nooit nog in aandelen beleggen. De intresten zijn onnoemelijk laag, de gezonde bedrijven blijven uiteraard hun werk doen en met een rechtse regering gaan ze straks nog kadookes krijgen ook. Maar ik begrijp je wel, er zijn onheilvoorspellers die al maanden de val van de aandelen voorspellen. In mijn krant DS wordt dagelijks het einde van de aandelen voorspeld...
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Bij de huidige inflatie is het koopkrachtverlies op z'n zachtst gezegd erg beperkt. Als investeerder die kiest voor cash geef je rendement op in ruil voor meer zekerheid en flexibiliteit.
Ieder z'n mening, inderdaad. De mijne leunt sterk aan bij die van Piper.
Ieder z'n mening, inderdaad. De mijne leunt sterk aan bij die van Piper.