Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
Als ik kijk naar de koers van Gimv hier: https://www.fortuneo.be/nl/effectenfich ... GLOBALVIEW dan staat in de grafiek met blauwe stippellijn de sluitkoers van vrijdag aangegeven met €42,5 terwijl die sluitkoers €44.95 was. Is dat een fout in die grafiek van Fortuneo of zie ik het verkeerd?
Ook, is nog anderen opgevallen dat de koersen op De Tijd toch met iets vertraging zijn tov Google Finance wat echt realtime is?
Ook, is nog anderen opgevallen dat de koersen op De Tijd toch met iets vertraging zijn tov Google Finance wat echt realtime is?
44.95 - 42.5 = 2.45 = bruto dividend.Mark01 schreef:... de sluitkoers van vrijdag aangegeven met €42,5 terwijl die sluitkoers €44.95 was....
Sommigen houden rekening met de dividend knip na de sluiting van de beurs, anderen doen het bij de opening de volgende dag. Niets mis mee.
Koersen op De Tijd zijn geen realtime. Het beste bewijs zie je bij de slotkoersen: normaal zou je die om 17:35 moeten zien, bij de De Tijd mag je meestal wachten tot rond 18:00uur. Google Finance volg ik niet. Wel vind ik dit op hun website:Mark01 schreef:... Ook, is nog anderen opgevallen dat de koersen op De Tijd toch met iets vertraging zijn tov Google Finance wat echt realtime is?
Information is provided "as is" and solely for informational purposes, not for trading purposes or advice, and may be delayed.
Maar de (sluit)koers wordt toch gewoon bepaald door de laatste transactie van dat aandeel en heeft toch niks met het dividend als zodanig te maken? Ik weet dat je het dividend daar "mentaal" mag van aftrekken bij ex-dividend, maar uiteindelijk is het toch vraag en aanbod wat de koers zet en niks anders.Belca2 schreef:44.95 - 42.5 = 2.45 = bruto dividend.Mark01 schreef:... de sluitkoers van vrijdag aangegeven met €42,5 terwijl die sluitkoers €44.95 was....
Sommigen houden rekening met de dividend knip na de sluiting van de beurs, anderen doen het bij de opening de volgende dag. Niets mis mee.
Hoeveel zou jij bieden als je weet dat het dividend zonet geknipt is?
Mark, niet alleen vraag en aanbod bepalen de koers, maar ook de intrinsieke waarde is belangrijk en die vermindert bij een knip.
Uiteraard wil je minder bieden maar hoe wordt de prijs gezet?.. bvb veel BEL20 aandelen zijn maandag met een dip begonnen vanwege Griekenland dus er kunnen een heleboel factoren meespelen bij de (openings)koers.. vraag is dus eerder waarom het laagste bod maandag 42 was (van 44.95 slot vrijdag) en waarom men niet wat lager heeft proberen bieden?Belca2 schreef:Hoeveel zou jij bieden als je weet dat het dividend zonet geknipt is?
'Tja. Dat zou je eigenlijk aan die bieder moeten vragen
Netto eigenwaarde op 30 juni: €42.53 (wel na aftrek van het dividend dat op 1 juli uitbetaald werd)
Netto kaspositie: €194.5 (op 1 juli)
Opbrengst desinvesteringen 56% boven hun boekwaarde;
Persbericht 1Q2015-2016
Exits GIMV 20 keer groter dan Investeringen
Netto kaspositie: €194.5 (op 1 juli)
Opbrengst desinvesteringen 56% boven hun boekwaarde;
Persbericht 1Q2015-2016
Exits GIMV 20 keer groter dan Investeringen
Tiens, vanwaar de recente daling van zo'n €45 naar €43.. is er iets speciaals gebeurd rond dit aandeel want de daling begon al een week geleden dus heeft niks te maken met devaluatie munt China gisteren en vandaag.
De volumes bleven wel laag in die periode. Waarschijnlijk enkele zomerverkopen zonder limiet.
Koers nu 42.62 ... opnieuw zomerverkopen of toch iets anders? Ik dacht eigenlijk dat gimv eens door de 45 barrière ging breken tijdje terug maar niet dus.Belca2 schreef:De volumes bleven wel laag in die periode. Waarschijnlijk enkele zomerverkopen zonder limiet.
Wordt meegesleurd door de algemene negatieve sfeer. Straks noteert het nog onder de inventariswaarde €42.53. Onder de €40 zeker een koopmoment.
En dat is nu ook gebeurd. Wat heeft GIMV met China te maken?Belca2 schreef:...Onder de €40 zeker een koopmoment.
Op dit ogenblik netto dividenden rendement 4.70%
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Volgens mij kunnen we nog lager