Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
Inderdaad, al gelezen op de tijd. Wat betekend dit convreet voor de IW en de koers?
Weet iemand wanneer en hoeveel GIMV dividend betaalt?
Dank!
Dank!
Officieel zal de deal slechts een 'licht positief' effect hebben op de IW. In hoeverre de koers hierop reeds geanticipeerd heeft is koffiedik kijken.jupi schreef:... Wat betekent dit concreet voor de IW en de koers?
zie persbericht
In ieder geval blijft de GIMV, niettegenstaande de premie op de inventariswaarde(°), een interessante belegging op de lange termijn....Voor Gimv zal deze verkoop een licht positief effect hebben op de waarde van het eigen vermogen van 31 maart 2016. Over de volledige investeringsperiode werd op deze investering een rendement gerealiseerd dat beduidend hoger lag dan het langetermijnrendement van Gimv. Er zullen geen verdere details over deze transactie worden bekendgemaakt...
(°) De inventariswaarde wordt door de GIMV zelf verstrekt en is zeer conservatief. Voor elke investering past de GIMV een ferme discount toe om die waarde te berekenen.
Hoe dan ook zitten ze nu echt wel op een berg cash en opent dit de weg voor nieuwe investeringen.
GIMV samen met de andere medeaandeelhouders verkopen 100% van Lampiris aan Total.
Lampiris wordt onderdeel van Total
De impact op het Eigen vermogen van GIMV (gemeten einde maart) is +€3.5M of €0.15per aandeel
Lampiris wordt onderdeel van Total
De impact op het Eigen vermogen van GIMV (gemeten einde maart) is +€3.5M of €0.15per aandeel
Volgens de belegger !s het iujd im deels winst te nemen op dit aandeel. Wat denken jullie? Ze raden aan om dit dan in te ruilen voor een andere dividend aandeel. Enig idee welk?
Elia, TINC heb ik al.
Elia, TINC heb ik al.
ZE = De Belegger. Geven die dan zelf geen alternatief?jupi schreef:...Ze raden aan om dit dan in te ruilen voor een andere dividend aandeel....
Als je GIMV neemt voor het dividend, blijf er bij. Als je GIMV weg doet omdat het gestegen is, dan zal je waarschijnlijk geen ander (Belgisch) aandeel vinden dat even 'veilig' is en een even hoog dividend bied.
Tenzij je in GVVs wil stappen. Zie draad GVVs
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarom nu verkopen? Volgende week dividendDavy V schreef:Ex-dividend 4/7 en uitbetaling 6/7. Bruto 2.45€.
http://www.vfb.be/Vfb/financiele-kalender
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ze geven een hoop argumenten om het te verkopen(moet je zelf maar eens nalezen dan hebben die mensen die daar werk instaken er ook iets aan)...en waarom nu ?
Wel juist omdat volgens de belegger er "weinig kans is op koerszwakte" gezien volgende week de uitkering van het dividend er is. Wat jij dus al nadeel ziet zien zij als een voordeel om net te gaan verkopen aan een stabiele koers gezien er weinig verkopers zullen zijn precies om het dividend te vangen; dividend zit natuurlijk ook al in de koers.
Wel juist omdat volgens de belegger er "weinig kans is op koerszwakte" gezien volgende week de uitkering van het dividend er is. Wat jij dus al nadeel ziet zien zij als een voordeel om net te gaan verkopen aan een stabiele koers gezien er weinig verkopers zullen zijn precies om het dividend te vangen; dividend zit natuurlijk ook al in de koers.
Ik zou het aandeel niet weg doen om iets anders te gaan kopen.
GIMV is een relatief stabiel aandeel met een fraai dividend rendement. Precies het soort aandeel dat je wilt hebben in deze onzekere tijden.
GIMV is een relatief stabiel aandeel met een fraai dividend rendement. Precies het soort aandeel dat je wilt hebben in deze onzekere tijden.
Zelf zou ik het ook eerder bijhouden omwille van het dividend. Maar dit dan omdat ik niet direct een ander dividendaandeel zie dat ik op dit moment zou kunnen "aanslaan" Ten eerste heb ik er al een heel aantal en ten tweede staan de meeste onder hen relatief duur genoteerd. Indien dit niet het geval zou zijn nam ik winst (40%) op een defensief aandeel dat kan volgens mij tellen.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Dividend 1,78€ netto en alzo de goedkeuring van inkoop eigen aandelen.
Komt op 5,1% rendement ten opzichte van de huidige koers.
Komt op 5,1% rendement ten opzichte van de huidige koers.