aandeel noorse kroon
TIP
aandeel noorse kroon
Ik las in de tijd dat de Noorse kroon op het laagste peil sinds 11 jaar.
Misschien een opportuniteit om aandelen in NOK te kopen ?
Ik had gekeken naar Bakkafrost die ik een tijdje terug met redelijk wat winst verkocht heb maar die zijn sindsdien precies nog meer gestegen... dus ik vraag me af of dit wel een goede keuze is.
Er zijn ook de sector genoten , SALMAR ASA bvb met aantrekkelijk dividend.
Iemand een goede tip ?
Ik had gekeken naar Bakkafrost die ik een tijdje terug met redelijk wat winst verkocht heb maar die zijn sindsdien precies nog meer gestegen... dus ik vraag me af of dit wel een goede keuze is.
Iemand een goede tip ?
Re: aandeel noorse kroon
Persoonlijk heb ik in de Noorse visindustrie, al enkele jaren Grieg Seafood in mijn portefeuille, wel heel volatiel en bovendien seizoengebonden, aankoop timing is niet makkelijk…
Mowi (vroegere Marine Harvest) is groter en stabieler, volg ik ook, mogelijk voor de toekomst.....
Al de andere vis bedrijven zijn voor mij te eenzijdig in productieplaats of type vis /voer of te volatiel...
Daarnaast kocht ik 6 maanden geleden, Nel ASA, een heel kleine participatie, voorlopig met veel succes, maar schommelt wel tot 11 % per dag….
Een jaarlijks stijgende koers, (hoe klein ook) gedurende minstens 10 /15 jaar is voor mij, véél belangrijker als een dividend
Mowi (vroegere Marine Harvest) is groter en stabieler, volg ik ook, mogelijk voor de toekomst.....
Al de andere vis bedrijven zijn voor mij te eenzijdig in productieplaats of type vis /voer of te volatiel...
Daarnaast kocht ik 6 maanden geleden, Nel ASA, een heel kleine participatie, voorlopig met veel succes, maar schommelt wel tot 11 % per dag….
Een jaarlijks stijgende koers, (hoe klein ook) gedurende minstens 10 /15 jaar is voor mij, véél belangrijker als een dividend
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De berichten over de Noorse kroon trokken ook mijn aandacht. Ook wat aandelen aan het bekijken. Storebrand bvb.
1 tip....quinten76 schreef: ↑17 oktober 2019, 13:35 Ik las in de tijd dat de Noorse kroon op het laagste peil sinds 11 jaar.
Iemand een goede tip ?
Als je wil profiteren van een herstel in Noorse kroon moet je geen exporteur kopen. Bakkafrost haalt 98% van z'n inkomsten uit andere valuta
Koop een bedrijf dat vooral profiteert van binnenlandse groei.
Zoals….Umi schreef: ↑18 oktober 2019, 16:181 tip....quinten76 schreef: ↑17 oktober 2019, 13:35 Ik las in de tijd dat de Noorse kroon op het laagste peil sinds 11 jaar.
Iemand een goede tip ?
Als je wil profiteren van een herstel in Noorse kroon moet je geen exporteur kopen. Bakkafrost haalt 98% van z'n inkomsten uit andere valuta
Op spaargids is het blijkbaar een ongeschreven wet om veel theorieles te geven, zonder praktische voorbeelden.
Tenzij privé onder de lakens met een kaars...
Beter een voorbeeld uit het verleden dan geen
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Of koop een obligatie in Noorse kronen. Minder risico. Zeer licht rendement van de obligatie zelf + volledige winst van een eventuele stijging van de Noorse kroon.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
ik had het eerder bedoeld als , als uw aandeel stijgt en de Noorse kroon ook sterker wordt dan win je 2 maal...Umi schreef: ↑18 oktober 2019, 16:181 tip....quinten76 schreef: ↑17 oktober 2019, 13:35 Ik las in de tijd dat de Noorse kroon op het laagste peil sinds 11 jaar.
Iemand een goede tip ?
Los daarvan , klopt het wel wat u zegt ? Als de Noorse kroon laag staat, worden de produkten van een exporteur goedkoper voor het buitenland , dus dat kan de vraag naar die produkten doen toenemen.
-
anonymous9
Ik vind het een vreemde redenering dat men moet beleggen in een munt omdat die laag staat. Van aandelen kan men zeggen dat die historisch gezien op lange termijn steeds stijgen, dat gaat dan - voor alle duidelijkheid - over de aandelenmarkt in zijn geheel. Bij munten is dat helemaal niet zo. Munten bewegen ten opzichte van elkaar.
Ja dus bij een daling van de Noorse kroon stijgt het aandeel van zo'n Bakkafrost evenredig en is het een nuloperatie en vice versa.quinten76 schreef: ↑21 oktober 2019, 10:03ik had het eerder bedoeld als , als uw aandeel stijgt en de Noorse kroon ook sterker wordt dan win je 2 maal...
Los daarvan , klopt het wel wat u zegt ? Als de Noorse kroon laag staat, worden de produkten van een exporteur goedkoper voor het buitenland , dus dat kan de vraag naar die produkten doen toenemen.
Als je via aandelen wil profiteren van een stijging van de Noorse Kroon moet je een bedrijf kopen dat volledig nationaal opereert. Zowel qua kosten als qua inkomsten. Een lokale verzekeraar of bank bijvoorbeeld.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik heb voor de fun, tegen beter weten in, een aantal aandelen in een Noorse onderneming, in NOK, gekocht.
Die schommelingen op een dag zijn wel enorm
De reden dat ik nooit aandelen koop is omdat ik hier dan teveel mee bezig ben en 3x per dag Bolero check. Nu weet ik het weer
Die schommelingen op een dag zijn wel enorm
De reden dat ik nooit aandelen koop is omdat ik hier dan teveel mee bezig ben en 3x per dag Bolero check. Nu weet ik het weer
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Zwijg mij van Noorse aandelen. Ik had Fred Olsen Energy.... Van 300 nok naar 1 nok en aanvraag faillissementvoodoo schreef: ↑21 oktober 2019, 14:16 Ik heb voor de fun, tegen beter weten in, een aantal aandelen in een Noorse onderneming, in NOK, gekocht.
Die schommelingen op een dag zijn wel enorm![]()
De reden dat ik nooit aandelen koop is omdat ik hier dan teveel mee bezig ben en 3x per dag Bolero check. Nu weet ik het weer![]()
Pijnlijk!!
Ik heb mij eigenlijk wel volledig laten leiden door het koopadvies en het verwachte koersdoel(+70pct). We zien wel wat de beurs doet in euro en ik nok.
Ik heb mij eigenlijk wel volledig laten leiden door het koopadvies en het verwachte koersdoel(+70pct). We zien wel wat de beurs doet in euro en ik nok.
Gaat uw brandalarm niet af, als er 4 jaar lang, donker zwarte rook is?Sebastiaan1985 schreef: ↑21 oktober 2019, 17:22Zwijg mij van Noorse aandelen. Ik had Fred Olsen Energy.... Van 300 nok naar 1 nok en aanvraag faillissementvoodoo schreef: ↑21 oktober 2019, 14:16 Ik heb voor de fun, tegen beter weten in, een aantal aandelen in een Noorse onderneming, in NOK, gekocht.
Die schommelingen op een dag zijn wel enorm![]()
De reden dat ik nooit aandelen koop is omdat ik hier dan teveel mee bezig ben en 3x per dag Bolero check. Nu weet ik het weer![]()
ik dacht dat Noorse olie (rigs) een goudmijn was. Maar ik was 20 jaar te laat lol
https://www.marketscreener.com/DOLPHIN- ... -55018303/