Aandelen BUX
TIP
Aandelen BUX
Goede middag
Via de broker BUX ben ik begonnen met het aankopen van aandelen. Hierop zal ik ik de toekomst dividenden ontvangen. Betreft zowel buitenlandse en Belgische aandelen.
Als ik het goed heb ge repen houdt BUX de Belgische belastingen bij aan- en verkoop automatisch af.
Hoe en waar heef ik die dividenden in om een deel van de RC te recupereren? Is daar een verschil in tussen bvb een Apple aandeel VS bvb Ageas?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Via de broker BUX ben ik begonnen met het aankopen van aandelen. Hierop zal ik ik de toekomst dividenden ontvangen. Betreft zowel buitenlandse en Belgische aandelen.
Als ik het goed heb ge repen houdt BUX de Belgische belastingen bij aan- en verkoop automatisch af.
Hoe en waar heef ik die dividenden in om een deel van de RC te recupereren? Is daar een verschil in tussen bvb een Apple aandeel VS bvb Ageas?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Re: Aandelen BUX
Deze pagina....lees onderaan:
https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... nederlands
BUX regelt de belastingen niet voor zover ik kan zien.
Dus ga je zelf alles moeten aangeven en regelen, dat is duur, tijdrovend en weet de belastingsdienst exact waar je allemaal in belegd.
Als de bank het doet, krijgen ze enkel de totaalsom van belastingen op dividend en niet waar je in belegd.
BUX is namelijk gewoon ABN-AMRO in Nederland en het is een Nederlandse rekening die je opent.
Als je heel de ellende niet wilt dan is Bolero voor ons Belgen de beste keuze, die regelen alles voor je.
Bovendien kan je rekeningen openen in diverse valuta zodat je niet steeds moet omwisselen zoals BUX wel doet.
Bolero is KBC![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
https://www.test-aankoop.be/invest/bele ... nederlands
BUX regelt de belastingen niet voor zover ik kan zien.
Dus ga je zelf alles moeten aangeven en regelen, dat is duur, tijdrovend en weet de belastingsdienst exact waar je allemaal in belegd.
Als de bank het doet, krijgen ze enkel de totaalsom van belastingen op dividend en niet waar je in belegd.
BUX is namelijk gewoon ABN-AMRO in Nederland en het is een Nederlandse rekening die je opent.
Als je heel de ellende niet wilt dan is Bolero voor ons Belgen de beste keuze, die regelen alles voor je.
Bovendien kan je rekeningen openen in diverse valuta zodat je niet steeds moet omwisselen zoals BUX wel doet.
Bolero is KBC
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://support.bux.com/nl/support/solu ... ingen-tob-
Bux doet tegenwoordig de TOB wel
RV moet je zelf wel doen (maar is eigenlijk totaal geen werk, max. 2 minuten per jaar)
Tussen binnenlandse en buitenlandse aandelen is er een verschil ja, maar dat moet Bux je maar uitleggen
(geen zin om te typen wat al 100 miljoen keer is uitgelegd.)
Dat gezegd zijnde: ik zou nooit bij Bux gaan, evenmin als bij Bolero (het ene betaal je weinig om bestolen te worden, bij de andere betaal je veel om minder bestolen te worden)
Maar goed, zo gaat iedereen zijn eigen broker verdedigen...
RV moet je zelf wel doen (maar is eigenlijk totaal geen werk, max. 2 minuten per jaar)
Tussen binnenlandse en buitenlandse aandelen is er een verschil ja, maar dat moet Bux je maar uitleggen
Dat gezegd zijnde: ik zou nooit bij Bux gaan, evenmin als bij Bolero (het ene betaal je weinig om bestolen te worden, bij de andere betaal je veel om minder bestolen te worden)
Lynx (uw broker) is niet bepaald veel goedkoper dan Bolero tegenwoordig als je zoals ik in ETF's wilt beleggen. Denk zelfs met de nieuwe tarieven op de playlist ETF's dat Bolero nu goedkoper is, als je maandelijks voor kleinere bedragen wenst aan te kopen.Aerolla schreef: ↑8 juli 2023, 08:34 https://support.bux.com/nl/support/solu ... ingen-tob-
Tussen binnenlandse en buitenlandse aandelen is er een verschil ja, maar dat moet Bux je maar uitleggen(geen zin om te typen wat al 100 miljoen keer is uitgelegd.)
Enige goede broker is precies lynx in uw ogen?
Bwa nee, Lynx is niet de enige goeie. Ik betwijfel zelfs of Lynx vandaag de beste keuze is, vermoedelijk niet. (misschien eerder Mexem ofzo)
Tegenover Bolero is lynx nog altijd wel veeeeel interessanter, ook omdat het aanbod vele malen groter is.
De prijs is ook nog steeds gemakkelijk een factor 3 keer goedkoper, tenzij voor marginale aankopen(waar het nog steeds 50% goedkoper is).
Veel hangt af van wat je doet natuurlijk, maar een pure belgische broker is zelden interessant
Maar de puur belgische brokers zijn niet relevant in de wereld context.
Het is hetzelfde waarom BNP paribas zo een slechte voorwaarden geeft: niemand verandert toch dus verlaagt niemand zijn prijzen.
Belgen zijn gewoon heel conservatief op financieel gebied, waarvan ze profiteren.
Tegenover Bolero is lynx nog altijd wel veeeeel interessanter, ook omdat het aanbod vele malen groter is.
De prijs is ook nog steeds gemakkelijk een factor 3 keer goedkoper, tenzij voor marginale aankopen(waar het nog steeds 50% goedkoper is).
Veel hangt af van wat je doet natuurlijk, maar een pure belgische broker is zelden interessant
Maar de puur belgische brokers zijn niet relevant in de wereld context.
Het is hetzelfde waarom BNP paribas zo een slechte voorwaarden geeft: niemand verandert toch dus verlaagt niemand zijn prijzen.
Belgen zijn gewoon heel conservatief op financieel gebied, waarvan ze profiteren.
Wat zijn marginale aankopen in jouw ogen en hoe kom jij aan 50% goedkoper bij marginale bedragen?
Als ik bij bolero ETF uit hun playlist koop voor 1000€ betaal ik €5.
Bij Lynx minstens €6.
Koop ik voor €250, nog marginaler bedrag, bolero €2,5 en lynx €6...
Bij "grote" bedragen misschien goedkoper.
Het zal er idd van afhangen wat je precies doet, voor mijn behoeften (aankopen) is Bolero interessanter geworden dan Lynx.
Kosten om later grote aantallen verkopen nog niet bekeken. Misschien dan Lynx beter, portefeuille verplaatsen kan dan eventueel.
Keuze ETF's meer dan groot genoeg bij bolero.
Bux zou voor mij qua instapspreiding beter zijn, €3 per maand en 3 gratis orders per maand.
Zo zou ik 3x per maand kunnen aankopen.
Bij Degiro idem ongeveer.
Maar ik voel mij veiliger bij Bolero.
En ja ik weet dat het daar misschien uiteindelijk niet veiliger is...
Als ik bij bolero ETF uit hun playlist koop voor 1000€ betaal ik €5.
Bij Lynx minstens €6.
Koop ik voor €250, nog marginaler bedrag, bolero €2,5 en lynx €6...
Bij "grote" bedragen misschien goedkoper.
Het zal er idd van afhangen wat je precies doet, voor mijn behoeften (aankopen) is Bolero interessanter geworden dan Lynx.
Kosten om later grote aantallen verkopen nog niet bekeken. Misschien dan Lynx beter, portefeuille verplaatsen kan dan eventueel.
Keuze ETF's meer dan groot genoeg bij bolero.
Bux zou voor mij qua instapspreiding beter zijn, €3 per maand en 3 gratis orders per maand.
Zo zou ik 3x per maand kunnen aankopen.
Bij Degiro idem ongeveer.
Maar ik voel mij veiliger bij Bolero.
En ja ik weet dat het daar misschien uiteindelijk niet veiliger is...
Bolero kent ook valuta-rekeningen waar je niet steeds moet omwisselen.
BUX blijft alles omwisselen en dus elke keer je iets doet dat niet in Euro is ga je wisselkosten betalen.
Ik voel me ook veel veiliger bij Bolero.
BUX blijft alles omwisselen en dus elke keer je iets doet dat niet in Euro is ga je wisselkosten betalen.
Ik voel me ook veel veiliger bij Bolero.
Groeten Bas.
Je betaalt bij iedereen wisselkosten als je iets doet in een andere munt, dat is toch normaal?
Je ziet ook heel vaak bij die goedkope brokers dat ze voor valuta transacties heel hoge tarieven hebben, omdat bijna niemand daar naar kijkt.
Voor mij zijn er verschillende aspecten waar je mee moet rekening houden bij de keuze van broker:
- Aanbod beurzen en producten (en mogelijkheden in het algemeen)
- Platform (inclusief gebonden aan mogelijkheden) (inclusief de app)
- Tarieven
- Klantendienst (en liefst die niet nodig hebben)
Hier wordt veel over tarieven gediscussieerd, maar dat is maar 1 factor, zeker niet de belangrijkste per see
en ja, Lynx doet het op die 4 punten heel goed, daarmee mijn keuze
Mexem doet het beter op tarieven, maar volgens mij is de klantendienst slechter, dus het is een keuze.
De Belgische brokers zijn op de 4 punten tegelijk minder m.i.
Bolero is misschien wel op dit moment de beste Belgische broker, maar as said, het gat tussen Belgie en de wereld is gewoon groot..
Recent nog in trends:
https://trends.knack.be/geld/beleggen-2 ... ggingsapp/
Je ziet ook heel vaak bij die goedkope brokers dat ze voor valuta transacties heel hoge tarieven hebben, omdat bijna niemand daar naar kijkt.
Voor mij zijn er verschillende aspecten waar je mee moet rekening houden bij de keuze van broker:
- Aanbod beurzen en producten (en mogelijkheden in het algemeen)
- Platform (inclusief gebonden aan mogelijkheden) (inclusief de app)
- Tarieven
- Klantendienst (en liefst die niet nodig hebben)
Hier wordt veel over tarieven gediscussieerd, maar dat is maar 1 factor, zeker niet de belangrijkste per see
en ja, Lynx doet het op die 4 punten heel goed, daarmee mijn keuze
Mexem doet het beter op tarieven, maar volgens mij is de klantendienst slechter, dus het is een keuze.
De Belgische brokers zijn op de 4 punten tegelijk minder m.i.
Bolero is misschien wel op dit moment de beste Belgische broker, maar as said, het gat tussen Belgie en de wereld is gewoon groot..
Recent nog in trends:
https://trends.knack.be/geld/beleggen-2 ... ggingsapp/
Bij Bolero kan je in dollars blijven handelen zonder om te wisselen, ook dividend in dollars laten.
BUX blijft altijd wisselen in EURO en vertrekt van EURO, dus als je USA aandelen koopt dan blijven ze steeds omwiselen voor alles wat je doet.
Bolero doet dat niet als je een USD valuta-rekening maakt, dan wisellen ze niet om tot je het zelf wenst.
M.a.w. je hebt geen wisselkosten als je met dollars op de NYSE blijft handelen en je hebt genoeg dollars op je dollar-rekening.
BUX wisselt steeds naar EURO en terug en je kan er niets tegen doen, staat in hun documenten.
Groeten Bas.
Aandelen kopen die uitbetalen in dollars, als je genoeg koopt dan heb je binnen de kortste keren veel dollars.
Ook kan je aandelen verkopen en anderen willen kopen.
Als je in NY handeld dan gaat het hard hoor en steeds omwisselen gaat je dan veel kosten.
Handel jij niet buiten de Euro-zone dan? Want voor Londen en Japan heb ik valuta-rekeningen, zodat ik kan omwisselen zodra ik dat nodig vind.
Groeten Bas.
Jawel, ik heb dat ook, multi valuta rekening is pretty much de standaard, denk ik (ik handel letterlijk over de hele wereld: Zuid-afrika, Japan, Rusland,Canada en Australië enzo)
Voor alle duidelijkheid, er is meer dan 1 probleem met Bux, daar moet je mij niet van overtuigen.
Maar je hebt wel wisselkosten, want ooit heb je die dollars gekocht (om die aandelen in dollar te kopen)...
Iedereen heeft wisselkosten, soms onzichtbaar, soms zichtbaar, maar ze zijn er altijd.
Voor alle duidelijkheid, er is meer dan 1 probleem met Bux, daar moet je mij niet van overtuigen.
Maar je hebt wel wisselkosten, want ooit heb je die dollars gekocht (om die aandelen in dollar te kopen)...
Iedereen heeft wisselkosten, soms onzichtbaar, soms zichtbaar, maar ze zijn er altijd.
Precies, maar BUX heeft geen multi-valuta rekeningen, enkel EURO.
Het is ABN-AMRO, da's een bank waar het er leuk uitziet, maar ze draaien je een poot uit waar ze kunnen.
Ik had rekeningen bij ze, blijkt dat ik steeds rood stond door valuta-datums, nergens lieten die dat weten.
Kreeg wel even een rekening van 489 euro op nog geen 3 maanden tijd.
Ben helemaal klaar met die bank. Als je bestolen wil worden, neem iets waar ABN-AMRO tussen zit.....
Het is ABN-AMRO, da's een bank waar het er leuk uitziet, maar ze draaien je een poot uit waar ze kunnen.
Ik had rekeningen bij ze, blijkt dat ik steeds rood stond door valuta-datums, nergens lieten die dat weten.
Kreeg wel even een rekening van 489 euro op nog geen 3 maanden tijd.
Ben helemaal klaar met die bank. Als je bestolen wil worden, neem iets waar ABN-AMRO tussen zit.....
Groeten Bas.
Via de overname van Bux belandt ABN AMRO in het almaar langer wordende rijtje grootbanken die nadrukkelijk nieuwe beleggers willen aanspreken. In ons land lanceerden Belfius en ING België vorig jaar respectievelijk de platformen Re=Bel en Self Invest om de nieuwe generatie doe-het-zelfbeleggers aan zich te binden. Met Bux erbij is ABN AMRO de grootste Nederlandse aanbieder van producten voor beginnende beleggers, zegt de bank. 'De klanten van Bux leveren op dit moment niet veel op, maar kunnen op termijn uitgroeien tot volwassen ABN-klanten', zegt commercieel directeur Annerie Vreugdenhil.
Het is vooralsnog niet duidelijk of na de overname iets verandert voor de Belgische klanten van Bux. Omdat de beursapp onder Nederlands toezicht valt, moeten Belgische beleggers een rekening bij Bux aangeven als buitenlandse rekening bij het Centraal Aanspreekpunt van de Nationale Bank. Bux houdt de roerende voorheffing op aandelen niet volledig in, waardoor de klanten dat moeten rechtzetten via hun belastingformulier. Veel jongeren zijn niet vertrouwd met die klus en dreigen bij de fiscus in nauwe schoentjes te komen.
Op korte termijn verandert niets voor de Belgische Bux-klant. De overname is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouder en wordt pas in de loop van 2024 afgerond. Eén ding staat wel vast: het cryptoaanbod verdwijnt. 'We hebben een overeenkomst gesloten met een betrouwbaar platform met ervaring in migraties, zodat we een soepele en kosteloze overdracht van al je cryptoposities kunnen garanderen', zegt Bux-CEO Yorick Naeff in een e-mail aan klanten.
Klopt dit wat de tijd schrijf over de belastingen? Bux doet dit nu toch zelf voor de Belgische klanten ...... voorheen moesten we dit idd zelf doen.
Het is vooralsnog niet duidelijk of na de overname iets verandert voor de Belgische klanten van Bux. Omdat de beursapp onder Nederlands toezicht valt, moeten Belgische beleggers een rekening bij Bux aangeven als buitenlandse rekening bij het Centraal Aanspreekpunt van de Nationale Bank. Bux houdt de roerende voorheffing op aandelen niet volledig in, waardoor de klanten dat moeten rechtzetten via hun belastingformulier. Veel jongeren zijn niet vertrouwd met die klus en dreigen bij de fiscus in nauwe schoentjes te komen.
Op korte termijn verandert niets voor de Belgische Bux-klant. De overname is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouder en wordt pas in de loop van 2024 afgerond. Eén ding staat wel vast: het cryptoaanbod verdwijnt. 'We hebben een overeenkomst gesloten met een betrouwbaar platform met ervaring in migraties, zodat we een soepele en kosteloze overdracht van al je cryptoposities kunnen garanderen', zegt Bux-CEO Yorick Naeff in een e-mail aan klanten.
Klopt dit wat de tijd schrijf over de belastingen? Bux doet dit nu toch zelf voor de Belgische klanten ...... voorheen moesten we dit idd zelf doen.