Aandelen en/of beleggingsfondsen 2010
TIP
Aandelen en/of beleggingsfondsen 2010
Welke zijn jullie uitverkoren aandelen/beleggingsfondsen voor 2010 en waarom ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Aandelen en/of beleggingsfondsen 2010
Ik heb vandaag aankooporders gegeven voor Kinepolis, Jensen group en Hamon. Die drie omdat ze positieve beoordelingen van analisten krijgen.
Mijn eigen locica volgend oet ik nu de helft van mijn aandelen Duvel Moortgat verkopen, daar ze in waarde verdubbeld zijn sinds aankoop. Alleen krijgt Duvel Moortgat nu de aanbeveling "kopen" bij verscheidene analisten.
Mijn eigen locica volgend oet ik nu de helft van mijn aandelen Duvel Moortgat verkopen, daar ze in waarde verdubbeld zijn sinds aankoop. Alleen krijgt Duvel Moortgat nu de aanbeveling "kopen" bij verscheidene analisten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In het buitenland heb ik fors Royal Dutch Shell A ingekocht.
Voor het buitenland en de groeilanden beleg ik via beleggingsfondsen bij Dexia.
Belgische aandelen koop ik liever zelf.
Momenteel heb ik Arseus, Nyrstar, Belgacom, GIMV, Delhaize, Umicore, GBL
Omega Pharma volg ik momenteel, is nog steeds een groeibedrijf en aan huidige koers is de winst per aandeel zo'n 10 % in 2010. Na de verkoop van hun belang in Arseus hebben ze 60 miljoen in kas om hun schulden af te lossen en overname's te financieren. Dat is zeker een opportuniteit.
Maar wat denken jullie van Tessenderlo?
2008 was een recordjaar, 2009 een rampjaar maar na zeer zware saneringen zal 2010 weer veel beter zijn. Het aandeel is één van de weinige dat nog niet aan het beursherstel is begonnen. Lijkt mij samen met GBL hét Belgische topaandeel voor 2009?
Ze zijn sinds 2006 ook actief in China met Gelatine en meststoffen zullen steeds belangrijker worden om de groeiende wereldbevolking te kunnen voeden!
Tessenderlo zal waarschijnlijk opnieuw 1 euro/aandeel dividend betalen.
Voor het buitenland en de groeilanden beleg ik via beleggingsfondsen bij Dexia.
Belgische aandelen koop ik liever zelf.
Momenteel heb ik Arseus, Nyrstar, Belgacom, GIMV, Delhaize, Umicore, GBL
Omega Pharma volg ik momenteel, is nog steeds een groeibedrijf en aan huidige koers is de winst per aandeel zo'n 10 % in 2010. Na de verkoop van hun belang in Arseus hebben ze 60 miljoen in kas om hun schulden af te lossen en overname's te financieren. Dat is zeker een opportuniteit.
Maar wat denken jullie van Tessenderlo?
2008 was een recordjaar, 2009 een rampjaar maar na zeer zware saneringen zal 2010 weer veel beter zijn. Het aandeel is één van de weinige dat nog niet aan het beursherstel is begonnen. Lijkt mij samen met GBL hét Belgische topaandeel voor 2009?
Ze zijn sinds 2006 ook actief in China met Gelatine en meststoffen zullen steeds belangrijker worden om de groeiende wereldbevolking te kunnen voeden!
Tessenderlo zal waarschijnlijk opnieuw 1 euro/aandeel dividend betalen.
Laatst gewijzigd door Campzie op 27 december 2009, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Naar mijn bescheiden mening is Tessenderlo op het ogenblik wel koopwaardig. Ik heb er vorige week toch een aantal van gekocht.
Als het dividend goed blijft, is een hevige terugval van de koers bijna uit te sluiten.
Ook wil Tessenderlo zich terugtrekken uit de glycine-markt = verlieslatend.
Het koersdoel bedraagt nu gemiddeld 26 euro en wanneer ze het verlies kunnen beperken of zelfs omkeren in 2010 dan zie ik het aandeel wel stijgen.
Iemand een idee over bv CMB ? Hebben toch nog goede contracten lopen en als het vervoer opnieuw moest aantrekken.....misschien ?
Als het dividend goed blijft, is een hevige terugval van de koers bijna uit te sluiten.
Het koersdoel bedraagt nu gemiddeld 26 euro en wanneer ze het verlies kunnen beperken of zelfs omkeren in 2010 dan zie ik het aandeel wel stijgen.
Iemand een idee over bv CMB ? Hebben toch nog goede contracten lopen en als het vervoer opnieuw moest aantrekken.....misschien ?
Misschien dat ik ga overwegen Befimmo te kopen. Ik ben volledig uit aandelen gestapt. Ik heb dit jaar obligaties gekocht. Degene die ik op Keytrade heb gekocht zijn met 30% gestegen. Als ik terug met aandelen wil spelen moet ik eerst obligaties van de hand doen.
Ik ben ooit eens vertrokken met een bedrag te spelen op de beurs. Het gaat nog decenia duren voor ik terug aan mijn beginkapitaal zit, temeer omdat ik ook aan het geld zit om rekeningen te betalen. De rekeningen zijn dan ten minste betaald en ik kan het geld dan ook niet meer verliezen op de beurs.
Bij mij heeft de 0.05 € per verrichting actie mijn Keytrade zichtrekening wakker gemaakt.
Ik ben ooit eens vertrokken met een bedrag te spelen op de beurs. Het gaat nog decenia duren voor ik terug aan mijn beginkapitaal zit, temeer omdat ik ook aan het geld zit om rekeningen te betalen. De rekeningen zijn dan ten minste betaald en ik kan het geld dan ook niet meer verliezen op de beurs.
Bij mij heeft de 0.05 € per verrichting actie mijn Keytrade zichtrekening wakker gemaakt.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Brussel - Op 19-11-2009 verlagen de analisten van KBC Securities hun advies voor het Belgische vastgoedbedrijf Befimmo (ISIN: BE0003678894 / Mnemo: BEFB) van "houden" naar "verkopen".Stier schreef: Misschien dat ik ga overwegen Befimmo te kopen.
Ik koester mijn obligaties, vooral mijn perpetuals, die me de komende jaren couponrendementen van meer dan 10% zullen geven t.o.v. mijn aankoopkoers. De kans om in de toekomst nog zo'n koopjes te kunnen doen lijken met klein, en ik doe die dan zeker niet van de hand om eenmalig van het koersrendement te profiteren.Ik ben volledig uit aandelen gestapt. Ik heb dit jaar obligaties gekocht. Degene die ik op Keytrade heb gekocht zijn met 30% gestegen. Als ik terug met aandelen wil spelen moet ik eerst obligaties van de hand doen.
Hopelijk verschiet ge straks niet van de volgende crash.robokat schreef:
... De kans om in de toekomst nog zo'n koopjes te kunnen doen lijken me klein ... .
Laat maar komen, dan efkens inkopen, bodemvissen in het jargon...Polis23 schreef:Hopelijk verschiet ge straks niet van de volgende crash.robokat schreef:
... De kans om in de toekomst nog zo'n koopjes te kunnen doen lijken me klein ... .
TiGenix zal dit jaar waarschijnlijk goedkeuring krijgen voor zo'n patent in de VS. Tevens zal het bedrijf voor het eerst inkomsten beginneren genereren. Het eerste land zal waarschijnlijk Duitsland worden. Ondanks de recente kapitaalverhoging voor de overname zou het wel eens een heel interessant jaar kunnen worden voor dit bedrijf. Ben al lang aan het twijfelen maar ik ben vandaag met een beperkt bedrag ingestapt. Een nieuw bedrijf blijft altijd wel een beetje een berekende gok.
Mijn favorieten: GBL, GIMV, Euronav, Solvay en UCB.
Qua fondsen: Zijn er zoveel maar ik houd mijn stortingen aan in Petercam Belgium en Sustainable Europe, Dexia green planet en in Dexia obligatie fondsen (vooral staatspapier).
Qua fondsen: Zijn er zoveel maar ik houd mijn stortingen aan in Petercam Belgium en Sustainable Europe, Dexia green planet en in Dexia obligatie fondsen (vooral staatspapier).
Vandaag mijn fond Carmignac Commodies verkocht, ik denk dat grondstoffen nog gaan kletsen krijgen binnen afzienbare periode.
CMB is altijd al een goed aandeel geweest, ook zeer gul met hun dividend. Zusterbedrijf Euronav hetzelfde, veel groepotentieel. Ben even uit Euronav gestapt, maar als ze terug lager staan, koop ik ze terug.jafra schreef: Naar mijn bescheiden mening is Tessenderlo op het ogenblik wel koopwaardig. Ik heb er vorige week toch een aantal van gekocht.
Ik versta niet wat mensen allemaal zien in Telenet, die hebben nog geen eurocent winst gemaakt, en als ze dat al deden was het met éénmalige feiten. Kabel is al oud te noemen, glasvezel is de toekomst. Maar met een firma die geen winst maakt zal er ook geen glasvezel komen denk ik. Kuddegedrag ten top! Dat het misschien potentieel heeft ok, maar veeeeeeeeel te duur op dit moment!Davy V schreef: Mijn favoriete aandelen voor 2010.Telenet,GIMV,Option,Melexis,Galapagos en Umicore.
Laatst gewijzigd door Toone op 28 december 2009, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Toone schreef:Ik versta niet wat mensen allemaal zien in Telenet, die hebben nog geen eurocent winst gemaakt, en als ze dat al deden was het met éénmalige feiten. Kabel is al oud te noemen, glasvezel is de toekomst. Maar met een firma die geen winst maakt zal er ook geen glasvezel komen denk ik. Kuddegedrag ten top! Dat het misschien potentieel heeft ok, maar veeeeeeeeel te duur op dit moment!Davy V schreef: Mijn favoriete aandelen voor 2010.Telenet,GIMV,Option,Melexis,Galapagos en Umicore.
Dat vind ik ook van Telenet. Daarom dat ik voor Belgacom heb gekozen. De zekerheid van een mooi dividend is toch wel aantrekkelijk. Ik denk dat Tessenderlo en GBL sterk zullen presteren. Ik heb ook vertrouwen in TiGenix. Alleen jammer dat ze hun kapitaalverhoging moesten doen aan amper 3,5 euro.
Telenet is een groeibedrijf, er zal wel een mooie toekomst aan het bedrijf zitten. Er zou een paringsdans met Mobistar inzitten.Campzie schreef:Toone schreef:
Ik versta niet wat mensen allemaal zien in Telenet, die hebben nog geen eurocent winst gemaakt, en als ze dat al deden was het met éénmalige feiten. Kabel is al oud te noemen, glasvezel is de toekomst. Maar met een firma die geen winst maakt zal er ook geen glasvezel komen denk ik. Kuddegedrag ten top! Dat het misschien potentieel heeft ok, maar veeeeeeeeel te duur op dit moment!
Dat vind ik ook van Telenet. Daarom dat ik voor Belgacom heb gekozen. De zekerheid van een mooi dividend is toch wel aantrekkelijk. Ik denk dat Tessenderlo en GBL sterk zullen presteren. Ik heb ook vertrouwen in TiGenix. Alleen jammer dat ze hun kapitaalverhoging moesten doen aan amper 3,5 euro.
Belgacom is een dividend aandeel, het is een beursgenoteerde staatsbon. Belgacom groeit evenwel niet echt, blijft wat ter plaatse en het bedrijf doet niet echt overnames. Voorts is het een overheidsbedrijf, als de overheid wat te gulzig wordt, zijn de aandeelhouders daar de klos van. Voor het dividend goed, maar niet echt meerwaarde op de prijs van het aandeel. Zou ik eerder voor GIMV kiezen. De Vlaamse overheid zit daar nog van 20% in, en het ziet er niet naar uit dat ze dat snel van de hand gaat doen. Ik heb wel vertrouwen in GIMV. GBL is uiteraard een topper, probleem is evenwel wanneer Frère de kaas laat. Die man is niet echt jong meer.