Aandelen op naam zetten, wat als broker daar niet aan mee doet?
TIP
Aandelen op naam zetten, wat als broker daar niet aan mee doet?
Onlangs een artikel gelezen op de tijd over Aandelen op naam zetten.
Stond bij dat sommige brokers slechts deze dienst aanbieden bij een beperkt aantal aandelen.
Stond zelfs bij dat Keytrade het enkel doet bij Solvac. (is sowieso enkel op naam)
Nu wat als je bij Keytrade bvb proximus,telenet etc op naam wil zetten?
Als ze niet willen wat dan?
Moet je dan heel je portefeuille overbrengen naar een effecterekening bij een andere bank?
Simpelweg puur en alleen om dan onmiddellijk de op naam aanvraag te doen?
Kunnen banken dat zomaar weigeren te doen?
Stond bij dat sommige brokers slechts deze dienst aanbieden bij een beperkt aantal aandelen.
Stond zelfs bij dat Keytrade het enkel doet bij Solvac. (is sowieso enkel op naam)
Nu wat als je bij Keytrade bvb proximus,telenet etc op naam wil zetten?
Als ze niet willen wat dan?
Moet je dan heel je portefeuille overbrengen naar een effecterekening bij een andere bank?
Simpelweg puur en alleen om dan onmiddellijk de op naam aanvraag te doen?
Kunnen banken dat zomaar weigeren te doen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aandelen op naam zetten, wat als broker daar niet aan mee doet?
Ik zie in dat artikel niet echt een antwoord op mijn vraag?
de wetgever zal dat niet als misbruik beschouwen zeker ?
Misschien dat het in 2018 nog kon
als het later langs het Grondwettelijk Hof passeert schiet er van heel die effectentaks-zonder-effect geen vijs meer over
Misschien dat het in 2018 nog kon
als het later langs het Grondwettelijk Hof passeert schiet er van heel die effectentaks-zonder-effect geen vijs meer over
lap het op naam stellen van effecten wordt effectief als misbruik aanzien
( gratis 2 jaar kost en inwoon op kosten van de staat )
https://www.bolero.be/nl/lp/wat-houdt-d ... eningen-in
Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
"
het splitsen van effectenrekeningen, het overschrijven van effecten van de ene naar de andere effectenrekening, het op naam stellen van bepaalde effecten, enz. De antimisbruikbepaling zal, op voorwaarde dat de wet gestemd wordt, retroactief in werking treden op 30 oktober 2020."
Had je het op 29-10-2020 gedaan dan het het misschien ok geweest
( gratis 2 jaar kost en inwoon op kosten van de staat )
https://www.bolero.be/nl/lp/wat-houdt-d ... eningen-in
Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
"
het splitsen van effectenrekeningen, het overschrijven van effecten van de ene naar de andere effectenrekening, het op naam stellen van bepaalde effecten, enz. De antimisbruikbepaling zal, op voorwaarde dat de wet gestemd wordt, retroactief in werking treden op 30 oktober 2020."
Had je het op 29-10-2020 gedaan dan het het misschien ok geweest
Zal mijn vraag simpel stellen.
1) keytrade heeft geen dienst effecten op naam zetten
2) bvb telenet aandelen staan op keytrade rekening
Wat zijn de opties dan?
1) keytrade heeft geen dienst effecten op naam zetten
2) bvb telenet aandelen staan op keytrade rekening
Wat zijn de opties dan?
je zal moeilijk een broker vinden die het WEL wil doen
brokers kan men het niet verplichten
brokers kan men het niet verplichten
Je moet wat medewerking hebben van uw broker/bank, maar ook van het bedrijf waar het over gaat. In de praktijk komt het erop neer dat beiden onderling ook een goede relatie moeten hebben. Dus dat kan bij de ene broker een heel stuk vlotter verlopen dan bij de andere. Het zal ook wel afhangen van hoe belangrijk jij als klant bent voor de broker. Als er na de operatie nog een dikke effectenrekening overblijft kan ik me voorstellen dat de broker hier is vlotter in mee wilt gaan.
Ik kan me niet uitspreken over het fiscale aspect. Bij de vorige effectentakts werd toch altijd gesteld dat nominatieve aandelen buiten schot bleven? Enfin, los daarvan zijn er natuurlijk nog wat voordelen aan nominatieve aandelen: rechtsreekse communcatie, uitnodigingen voor presentaties, bedrijfsbezoek, AV,...
Ik kan me niet uitspreken over het fiscale aspect. Bij de vorige effectentakts werd toch altijd gesteld dat nominatieve aandelen buiten schot bleven? Enfin, los daarvan zijn er natuurlijk nog wat voordelen aan nominatieve aandelen: rechtsreekse communcatie, uitnodigingen voor presentaties, bedrijfsbezoek, AV,...
- Spagazeuse
- Newbie
- Contacteer:
Heb in 2017 aandelen van KBC op naam laten zetten papier invullen. KBC en Keytrade invullen en verwittigen en hupsake mits een kleine fee.