Aankoop elektrotoestellen
Re: Aankoop elektrotoestellen
Ik meende me te herinneren dat België een minumumgarantieperiode van 2 jaar afdwingt, terwijl dat het elders maar 1 jaar is?hanske schreef:Garantie is tegenwoordig Europees, dus daar moet je je echt niet druk in maken, zeker bij de grotere merken niet.
anonymous schreef:Ik meende me te herinneren dat België een minumumgarantieperiode van 2 jaar afdwingt, terwijl dat het elders maar 1 jaar is?hanske schreef:Garantie is tegenwoordig Europees, dus daar moet je je echt niet druk in maken, zeker bij de grotere merken niet.
Europa dwingt een minumumgarantieperiode van 2 jaar af. Elk land mag die garantieperiode zelf bepalen zolang het maar voordeliger is voor de consument (dus zeker niet minder dan die 2 jaar).
http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... -in-europa
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... _garantie/
Iemand ervaring met de webwinkel http://www.pixmania.com" onclick="window.open(this.href);return false; ??
Minder goede ervaring mee.dries944 schreef:Iemand ervaring met de webwinkel http://www.pixmania.com" onclick="window.open(this.href);return false; ??
Qua verpakking en verzending en zo.
Naar het schijnt niet makkelijk om contact met te leggen als je klachten hebt over je product.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Wat was er dan mis met de verpakking en verzending?
Enkele jaren geleden heb ik eens een printer aangekocht bij hen,alles was goed behalve dat de knoppen een franse beschrijving hadden wtf
Enkele jaren geleden heb ik eens een printer aangekocht bij hen,alles was goed behalve dat de knoppen een franse beschrijving hadden wtf

- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfde ervaring. Enkele keren (laaste keer eind 2011) iets besteld dat ik nergens ander kon vinden. Schreeuwerige onoverzichtelijke site en trage levering. Zelf gelukkig geen beroep moeten doen op hun service-afdeling maar die is al jaren gewoon niet goed.
Wat mij nog het meest stoort is dat bij het betalen allerlei zaken die je niet bestelde (zoals een onnodige extra garantie) mee aangevinkt staan. Let je niet op dan betaal je die gewoon mee.
Sindsdien alles ofwel goedkoper ofwel tegen verwaarloosbare meerprijs op andere webshops gevonden (Amazon.de, .co.uk en .fr; Redcoon ...). Mij zien ze er niet meer.
edit: even nagegaan wat ik er allemaal gekocht; één van de bestellingen was een waterkoelingset voor een PC. De set die ik geleverd kreeg bleek niet de set te zijn die ik besteld had maar een uitgebreider pakket (winkelprijs 50 euro méér) waarbij echter één van de dichtingen voor de pomp ontbrak. BIj de plaatselijke DHZ-handel een dichtingsrubber gehaald en gezwegen natuurlijk
Maar hun fout kon evengoed in mijn nadeel geweest zijn.
Wat mij nog het meest stoort is dat bij het betalen allerlei zaken die je niet bestelde (zoals een onnodige extra garantie) mee aangevinkt staan. Let je niet op dan betaal je die gewoon mee.
Sindsdien alles ofwel goedkoper ofwel tegen verwaarloosbare meerprijs op andere webshops gevonden (Amazon.de, .co.uk en .fr; Redcoon ...). Mij zien ze er niet meer.
edit: even nagegaan wat ik er allemaal gekocht; één van de bestellingen was een waterkoelingset voor een PC. De set die ik geleverd kreeg bleek niet de set te zijn die ik besteld had maar een uitgebreider pakket (winkelprijs 50 euro méér) waarbij echter één van de dichtingen voor de pomp ontbrak. BIj de plaatselijke DHZ-handel een dichtingsrubber gehaald en gezwegen natuurlijk

Maar hun fout kon evengoed in mijn nadeel geweest zijn.
Tot nu toe al (!!) onze toestellen gekocht bij http://www.veiligkopen.nukarelvanhoof schreef:Waar kopen jullie je elektrotoestellen (diepvries, wasmachine, ijskast, tv,...)?
Perfecte service en de knop "elders goedkoper" werkt perfect. Heel snel prijsofferte en steeds correcte levering, correcte informatie en nooit beschadigde toestellen gekregen.
De garantie wordt inderdaad verzorgd door het merk zelf en sinds de verplichte Europese garantie van 2 jaar, moet het merk instaan voor de garantie van hun toestellen, zelfs indien ze in een andere Europees land zijn aangekocht.
720 € was dat met de werkuren voor plaatsing inbegrepen ? En hoeveel vraagt Piot per kwartier aan werkuren ?patrick1 schreef:Persoonlijk snap ik niet waarom er zovele mensen ' schrik' hebben om in een internetwinkel te kopen. Je koopt er identiek hetzelfde toestel als in een baanwinkel, met 2 jaar Europese garantie.
Mijn vrouw was daar eerst ook tegen, ze is erg traditioneel, eerst kochten we 'kleine' dingen op internet, inktpatronen, een boek, die dingen. Dan mijn scheermachine, en zo ga je steeds verder.
Bij onze vaatwasser was de levering gratis, we betaalden alleen de werkuren voor plaatsing, per kwartier, bijvoorbeeld 1 uur en 45 minuten werkuren = 7 kwartieren betalen. winkelprijs was 995 € internetwinkel http://www.piot.be" onclick="window.open(this.href);return false; was 720 €. Dat is 275 € verschil op dezelfde vaatwasser. Wie zoiets in een baanwinkel koopt heeft, mijn inzien, geld teveel. Maar, ieder zijn mening, als steeds.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
De websites van fabrikanten geven je een overzicht van alle modellen, ook die niet in de winkel staan. Je hebt er alle uitleg en tegenwoordig ook de prijs.
Voor grote toestellen kijk ik dan verder bij Vandenborre, Saturn en Krefel. Kies ik voor een promotie dan koop ik ze daar.
Maar de nieuwe vaatwasser die ik laatst kocht, hadden ze daar niet. Die heb ik besteld bij de lokale electrozaak.
De prijzen zijn meestal identiek : fabrikant - vandenborre - electrozaak. Wordt de prijs door de fabrikant vastgelegd ?
Ik verkies de levering en plaatsing door de plaatselijke electrozaak, zij rekenen het eerste half uur niet aan en de rest per kwartier. En ik weet dat hij een vakman is en goed werk wilt leveren. En als de prijs dan toch gelijk is.
btw: heeft iemand ervaring met garantie voorwaarden op een aankoop via internet van een vaatwasser of wasmachine bv ? Komen ze dat dan gratis afhalen, of moet je dat zelf ergens naartoe brengen ?
mvg,
Voor grote toestellen kijk ik dan verder bij Vandenborre, Saturn en Krefel. Kies ik voor een promotie dan koop ik ze daar.
Maar de nieuwe vaatwasser die ik laatst kocht, hadden ze daar niet. Die heb ik besteld bij de lokale electrozaak.
De prijzen zijn meestal identiek : fabrikant - vandenborre - electrozaak. Wordt de prijs door de fabrikant vastgelegd ?
Ik verkies de levering en plaatsing door de plaatselijke electrozaak, zij rekenen het eerste half uur niet aan en de rest per kwartier. En ik weet dat hij een vakman is en goed werk wilt leveren. En als de prijs dan toch gelijk is.
btw: heeft iemand ervaring met garantie voorwaarden op een aankoop via internet van een vaatwasser of wasmachine bv ? Komen ze dat dan gratis afhalen, of moet je dat zelf ergens naartoe brengen ?
mvg,
Laatst gewijzigd door yvesds op 28 september 2013, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
pixmania ? : jaren gelden fototoestel gekocht, panasonix dmc-fx37
geen problemen en nog altijd content.
conrad : vorig jaar atoomwandklok besteld met houten frame. In Belgie geleverd door DHL geloof ik, 2x verlof genomen om thuis te blijven, geen levering, paar dagen later kletsnat aan de achterdeur gevonden in de regen. Gelukkig zonder schade.
dell computer besteld : levering door vrachtwagen, chauffeur dacht dat hij straat niet in mocht omdat straat "fietspadachtig" is , werd geboekt als : "Niemand thuis"
Ik kijk nu uit door wie het geleverd wordt.
geen problemen en nog altijd content.
conrad : vorig jaar atoomwandklok besteld met houten frame. In Belgie geleverd door DHL geloof ik, 2x verlof genomen om thuis te blijven, geen levering, paar dagen later kletsnat aan de achterdeur gevonden in de regen. Gelukkig zonder schade.
dell computer besteld : levering door vrachtwagen, chauffeur dacht dat hij straat niet in mocht omdat straat "fietspadachtig" is , werd geboekt als : "Niemand thuis"
Ik kijk nu uit door wie het geleverd wordt.
Ik koop al jaren alles online. Pak goedkoper en garantie zal ik zelf wel regelen met fabrikant. De reden daarvoor is dat ik altijd sterke twijfels heb gehad bij de zogenaamde 'service na verkoop' bij de krefels/mediamarkten van deze wereld.
Eenmaal een produkt gekozen (meestal na testresultaten verbruikersorganisaties en/of recenties op internet) zoek ik gewoon de goedkoopste webwinkel voor dat product uit.
pixmania : gestopt met kopen toen ik een laptop kreeg met (veel) defecte pixels/lijn in het scherm. Gebruik gemaakt van retourrecht maar dat ging allemaal naar parijs. Geld terug gehad maar een heel deel verzendkosten moeten laten vallen. Slechte service (produkt was van franse leverancier, kon niet rechtreeks naar fabriek.)
Veiligkopen.nu bosch inbouwoven en wasmachine. Inbouwoven zelfs met de 'elders goedkoper' knop. Zeer goeie prijs gehad en beide toestellen werken al 3 jaar zonder problemen (niet echt veiligkopen.nu hun verdiensten maar goed). Zelf afgehaald net over de grens
Redcoon stofzuiger , LG monitor enz .. Scherpe prijzen, nooit problemen gehad
Conrad : thermostaat, werkmateriaal,componenten elektriciteit/elektronica... Zeer groot aanbod. Regelmatig acties, gratis produkt of geen verzendkosten. Niet altijd de goedkoopste maar ook niet de duurste
Eenmaal een produkt gekozen (meestal na testresultaten verbruikersorganisaties en/of recenties op internet) zoek ik gewoon de goedkoopste webwinkel voor dat product uit.
pixmania : gestopt met kopen toen ik een laptop kreeg met (veel) defecte pixels/lijn in het scherm. Gebruik gemaakt van retourrecht maar dat ging allemaal naar parijs. Geld terug gehad maar een heel deel verzendkosten moeten laten vallen. Slechte service (produkt was van franse leverancier, kon niet rechtreeks naar fabriek.)
Veiligkopen.nu bosch inbouwoven en wasmachine. Inbouwoven zelfs met de 'elders goedkoper' knop. Zeer goeie prijs gehad en beide toestellen werken al 3 jaar zonder problemen (niet echt veiligkopen.nu hun verdiensten maar goed). Zelf afgehaald net over de grens
Redcoon stofzuiger , LG monitor enz .. Scherpe prijzen, nooit problemen gehad
Conrad : thermostaat, werkmateriaal,componenten elektriciteit/elektronica... Zeer groot aanbod. Regelmatig acties, gratis produkt of geen verzendkosten. Niet altijd de goedkoopste maar ook niet de duurste
Levering was gratis, alleen plaatsing was te betalenmijn_geld schreef:720 € was dat met de werkuren voor plaatsing inbegrepen ? En hoeveel vraagt Piot per kwartier aan werkuren ?patrick1 schreef:Persoonlijk snap ik niet waarom er zovele mensen ' schrik' hebben om in een internetwinkel te kopen. Je koopt er identiek hetzelfde toestel als in een baanwinkel, met 2 jaar Europese garantie.
Mijn vrouw was daar eerst ook tegen, ze is erg traditioneel, eerst kochten we 'kleine' dingen op internet, inktpatronen, een boek, die dingen. Dan mijn scheermachine, en zo ga je steeds verder.
Bij onze vaatwasser was de levering gratis, we betaalden alleen de werkuren voor plaatsing, per kwartier, bijvoorbeeld 1 uur en 45 minuten werkuren = 7 kwartieren betalen. winkelprijs was 995 € internetwinkel http://www.piot.be" onclick="window.open(this.href);return false; was 720 €. Dat is 275 € verschil op dezelfde vaatwasser. Wie zoiets in een baanwinkel koopt heeft, mijn inzien, geld teveel. Maar, ieder zijn mening, als steeds.
Ik heb al verschillende toestellen bij Piot gekocht, leveren gebeurde telkens met twee, waarvan één leerjongen, ik betaalde één persoon, het eerste half uur 30 €, daarna 15 € per vol kwartier. Alleen zijn het perfecte stielmannen die snel en correct werken, en niet prutsen en tijd verliezen. Mijn inductie kookplaat inzetten duurde minder dan een kwartier, het uitpakken uit de verpakking was het grootste werk. Ik vergelijk steeds, maar Piot is meestal onklopbaar.
Weet iemand een goede webwinkel waar men computeronderdelen verkoopt voor in een desktop?
komplett, alternate, tones (duurder)
Kijk eens op http://www.tweakers.net, dan heb je gelijk een overzicht en kun je direct ervaringen met de webwinkels lezen. Wel even op de sites kijken voor verzendkosten naar België want die staan er meestal enkel binnen Nederland.dries944 schreef:Weet iemand een goede webwinkel waar men computeronderdelen verkoopt voor in een desktop?