Aankoop huis grootouders
TIP
Re: Aankoop huis grootouders
Het huis is inderdaad van de jaren 50.pukkie007 schreef: ↑26 september 2023, 19:29 Het huis van de grootouders. Over welk bouwjaar spreken we dan? 1950 ?
Wil je voor lange tijd 'gerust zijn', en volop 'mee zijn' met de huidige voorschriften, dan breek je best alles ,dat voor 1990 gebouwd is, af. Eerst een nieuw dak, dan nieuwe ramen en deuren en nog een nieuwe vloer om dan vast te stellen dat de riolering niet deugt ... Terug vloeren uitbreken, plafonds open kappen en lekken in muren opsporen? Nee toch?
Wat bedoel je met alles afbreken?
Slopen gaan we zeker niet doen, de ruwbouw is nog in zeer goede staat en het is een heel praktisch en mooi huis.
Wel willen we een totaalrenovatie doen om niet heel ons leven in een werf te wonen.
Dus meteen de leidingen, elektriciteit, isolatie,.. aanpakken zodat het na de renovatie helemaal in orde is naar de normen van vandaag.
Ik zou het afbreken.
- indeling van die huizen was meestal niet ideaal ( 1 toilet, kleine badkamer, 'voorplaats', ...)
- je krijgt een slooppremie waar je de afbraak grotendeels van kan betalen
- je zal sneller in het afgewerkte huis kunnen intrekken
- geen verrassingen de eerste 20 jaar
- kans om een grotere waterput te steken
- ...
Het lijkt overkill maar dat is het zeker niet.
- indeling van die huizen was meestal niet ideaal ( 1 toilet, kleine badkamer, 'voorplaats', ...)
- je krijgt een slooppremie waar je de afbraak grotendeels van kan betalen
- je zal sneller in het afgewerkte huis kunnen intrekken
- geen verrassingen de eerste 20 jaar
- kans om een grotere waterput te steken
- ...
Het lijkt overkill maar dat is het zeker niet.
Ik zou de piste van "lijfrente " op 2 personen met vaste maandelijkse betaling gedurende X jaar. met recht te blijven wonen eens nader bekijken .
Denk dat dit interessanter is...
https://blog.immoweb.be/nl/verkopen/ver ... aak%20doen.
Denk dat dit interessanter is...
https://blog.immoweb.be/nl/verkopen/ver ... aak%20doen.
Als ik u was, dan zou ik gewoon een te verbouwen woning zoeken ipv ingewikkelde oplossingen te zoeken
Je zal:
1% Registratie R betalen als je renoveert ipv 12%
Meer keuze hebben
Geen ingewikkelde constructies moeten bedenken
Er financieel voordeel uit halen
NU al een woning bezitten in volle eigendom, in plaats van over een onbekende termijn
Wat je wenst te doen is emotioneel, maar totaal niet rationeel.