Aankoop luiers
Re: Aankoop luiers
Ik had die indruk ook al. Een bevriend koppel waren pampers gaan halen in Nederland omdat dat beter koop zou zijn. Terwijl ik ze het weekend daarop aan dezelfde vanuit de colruyt meebracht.fredd schreef:Volgens mij zijn de prijzen van Luiers in België zeker in de Colruyt serieus gedaald en zijn die nu zelfs goedkoper dan in Nederland.
Ik ben vorige maand luiers gaan halen in Nederland en toen ik in het weekend nog eens luiers (de oudste begint over te schakelen naar easy up) meende ik dat de pampers in België goedkoper waren geworden. Bekijk ook altijd eens de hoeveelheid van de dozen want die durven ook nogal eens verschillen.
Dus ik heb ook zo'n vermoeden dat je hiervoor niet meer naar Nederland moet rijden.
Wat andere merken betreft hebben we nooit uitgetest.
Hoe zoeken jullie tegenwoordig naar de beste en meest voordelige luiers? Wij krijgen volgend jaar ons eerste kindje en het is toch wat zoeken.
Wij hebben met 3 kids wel wat uitgeprobeerd en onze beste koop en kwaliteit waren met ruime voorsprong de maxi-verpakkingen van Kruidvat ... zowel qua grootte / sterkte van de klevers als volume absorptie ... en scherp in aankoopprijs.
Hier ook luiers van Kruidvat en héél content van.
Vaak heb je acties van 'x-aantal pakken voor xx€' en ook heb je koopavonden met korting.
Vaak heb je acties van 'x-aantal pakken voor xx€' en ook heb je koopavonden met korting.
De luiers van Kruidvat worden door Ontex gemaakt en kwamen als beste uit een onafhankelijke test (beter dan Pampers).
De fabriekswinkel van Ontex is er nog steeds. Voor wie in de buurt van Buggenhout woont (i.e. regio Dendermonde) is dit een zeer valabele optie.
De fabriekswinkel van Ontex is er nog steeds. Voor wie in de buurt van Buggenhout woont (i.e. regio Dendermonde) is dit een zeer valabele optie.
Wij zijn heel tevreden van de luiers van de Lidl. Die van Colruyt zijn ook goed (en ook soms nog goedkoper want zijn af en toe afgeprijsd terwijl in Lidl vaste prijs). Anders is prijs dezelfde €0,15/pamper in maat 4. Nooit geen lekken gehad met pampers van Lidl of Colruyt, ook niet 's nachts
Luiers van aldi (maat 4) heb ik laatst getest. Die zitten goed (vallen precies iets ruimer qua maat) maar gaan snel lekken, zeker 's nachts.
Luiers van aldi (maat 4) heb ik laatst getest. Die zitten goed (vallen precies iets ruimer qua maat) maar gaan snel lekken, zeker 's nachts.
Ik niet, de dochter wel

Eigenlijk nog nooit problemen gehad met lekkende luiers van Lidl of Colruyt. Wij vinden de echte pampers dus niet beter.
In het proces om zindelijk te worden is het trouwens een NADEEL dat de luier erg goed is... Als babies/peuters geen hinder ondervinden van een natte pamper duurt het veel langer tegen dat ze zindelijk worden.
inderdaad laat in de zomer de kindjes buiten lopen zonder luier. Laat jongens ook pissen tegen hun geboorte fruitboom. Zo leren ze weer wat bij over de natuur.
Je kan ook van de kindjeskak strontwater maken om bij bv. de bloemkolen te doen. Zo kan je de kinderen reeds van jong betrekken bij de ganse kringloop, van stront naar eten.
Dit past perfect bij permacultuur.
Die laatste zin moest ik toch twee keer lezen, dacht even dat er iets anders stond 

a sick mind is a joy forever.