aanvraag MasterCard Europabank : mijn ervaring
aanvraag MasterCard Europabank : mijn ervaring
Hallo,
Ik wil gewoon ter info mijn ervaring delen over mijn aanvraag van een MasterCard bij Europabank.
Europabank kent men vooral vanwege de reclameposters voor persoonlijke leningen. Dat is een praktijk waar ik geen voorstander van ben en dat heeft mij lang mij tegengehouden om Europabank maar te overwegen.
Maar Europabank geeft dus ook aan niet-klanten een gratis Visa of MasterCard met een limiet van 2500 euro en naar mijn mening zeer interessante voorwaarden. Zie https://www.europabank.be/EubPdfServlet ... &show=true onderaan pagina 1.
De aanvraag heb ik online gedaan via de website. Ik vroeg een MasterCard aan. Als reactie ontving ik een automatische e-mail met de melding dat ik diende te bezorgen;
Stuur ons een kopie van de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart(en), uw 2 meest recente loonbewijzen, uw 2 laatste rekeninguittreksels met looncreditering, eventuele aankoopbewijzen, facturen, offerte, bestelbon, enz. of een recente berekeningsnota van de belastingen en uw balans. Bezorg ons deze zo snel mogelijk. U kunt ze naar het kantoor opsturen, faxen of e-mailen.
Ik stuurde door 2 loonbrieven, een energiefactuur en foto's van mijn ID-kaart. Twee werkdagen later contacteerde ik zelf het kantoor voor een afspraak om dit te regelen. Ik kreeg te horen dat mijn aanvraag een goedkeuring had gekregen en kreeg een afspraak.
De bediende heeft veel tijd gestoken in mijn bezoek. Een heleboel documenten te ondertekenen. Niets speciaals eigenlijk. Goedkeuring algemene voorwaarden, aanvraag tot opening van de rekening dat eigenlijk die MasterCard is, document dat ik afstand doe van mijn loon als ik schulden niet zou betalen, toegang tot Eurpabank online ....
Dat is optioneel. Er komt een papieren uitgavestaat maar als je online wil inloggen en uw transacties wil kunnen raadplegen heb je toegang nodig tot hun internetbankieren. Wat primitief visueel maar ik heb er geen probleem mee.
De pincode stelde ik ter plaatse in tijdens de afspraak. De kaart ging per post komen naar mijn thuisadres zeer spoedig en die zou reeds actief zijn bij ontvangst. Ondanks de bescherming via de pincode en verificatie via SMS of internetbankieren was ik daar niet gelukkig mee.
Na 5 werkdagen melde ik dat ik nog geen kaart ontvangen had. Die dag kwam een brief van Europabank om te zeggen dat indien ik mijn kaart nog niet ontvangen had ik Europabank diende te contacteren.
Ik vroeg op dinsdag een 2de nieuwe kaart aan te leveren op het bankkantoor zelf en op donderdag had ik ze.
Visueel simpel. Wat vage groene wereldkaart als tekening met het Europabank merk en logo er op. Geen reliëfdruk, geen functie "contactloos betalen" op de MasterCard (wel als je Visa neemt).
De kaart werkte effectief direct. In de winkel en online maar dan wel met 2de stapsverificatie. Al kwam die vraag niet toen ik die toevoegde aan Paypal.
Een SEPA-domcilieringopdracht is gegeven maar momenteel nog niet actief. Is iets om in het oog te houden dat dit in orde komt.
Het was dus geen enkel probleem om de kaart te krijgen maar men neemt het wel serieus heb ik de indruk.
Ik heb een bescheiden inkomen maar werk al lang bij de zelfde werkgever wat te zien is op de loonbrief, lage hypotheeklast en ben eigenaar-bewoner. En ze hebben wel degelijk bij de Nationale bank dit nagezien. Die gegevens waren trouwens fout. De NBB gaf mijn oorspronkelijke hypotheeklast weer maar dat is al jaren een ander bedrag.
Wat hun minimalenorm is om een kaart te krijgen weet ik niet. Of ik als interimwerknemer/werkzoekende en huurder die ook zou gekregen hebben vraag ik mij af.
Er is geen enkele poging gedaan om mij een kredietlijn aan te smeren, om op afbetaling te kopen. Die MasterCard van Europabank moet men maandelijks volledig terugbetalen, de 4de werkdag van de maand.
Over minimaal gebruik is ook niet gesproken. In de algemene voorwaarden is wel te vinden dat de maatschappij het recht heeft de kaart niet te hernieuwen als in de laatste 12 maanden die niet is gebruikt.
Als ik naar het (verre) buitenland zou gaan moet men het maar vragen bij de centrale diensten of het kantoor om die te activeren voor de gewenste landen. De gebruikslimiet optrekken was op zich ook geen probleem maar dan moest je wel al een poos een positief gebruiksverleden hebben. En zelfs als het hoofdkantoor het zou weigeren kan het nog steeds door geld in bewaring te geven bij het kantoor en dan kan men het zeker optrekken.
Tot nu ben ik positief over Europabank. Blij dat ik mijn negatief vooroordeel heb kunnen bijstellen.
Ik wil gewoon ter info mijn ervaring delen over mijn aanvraag van een MasterCard bij Europabank.
Europabank kent men vooral vanwege de reclameposters voor persoonlijke leningen. Dat is een praktijk waar ik geen voorstander van ben en dat heeft mij lang mij tegengehouden om Europabank maar te overwegen.
Maar Europabank geeft dus ook aan niet-klanten een gratis Visa of MasterCard met een limiet van 2500 euro en naar mijn mening zeer interessante voorwaarden. Zie https://www.europabank.be/EubPdfServlet ... &show=true onderaan pagina 1.
De aanvraag heb ik online gedaan via de website. Ik vroeg een MasterCard aan. Als reactie ontving ik een automatische e-mail met de melding dat ik diende te bezorgen;
Stuur ons een kopie van de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart(en), uw 2 meest recente loonbewijzen, uw 2 laatste rekeninguittreksels met looncreditering, eventuele aankoopbewijzen, facturen, offerte, bestelbon, enz. of een recente berekeningsnota van de belastingen en uw balans. Bezorg ons deze zo snel mogelijk. U kunt ze naar het kantoor opsturen, faxen of e-mailen.
Ik stuurde door 2 loonbrieven, een energiefactuur en foto's van mijn ID-kaart. Twee werkdagen later contacteerde ik zelf het kantoor voor een afspraak om dit te regelen. Ik kreeg te horen dat mijn aanvraag een goedkeuring had gekregen en kreeg een afspraak.
De bediende heeft veel tijd gestoken in mijn bezoek. Een heleboel documenten te ondertekenen. Niets speciaals eigenlijk. Goedkeuring algemene voorwaarden, aanvraag tot opening van de rekening dat eigenlijk die MasterCard is, document dat ik afstand doe van mijn loon als ik schulden niet zou betalen, toegang tot Eurpabank online ....
Dat is optioneel. Er komt een papieren uitgavestaat maar als je online wil inloggen en uw transacties wil kunnen raadplegen heb je toegang nodig tot hun internetbankieren. Wat primitief visueel maar ik heb er geen probleem mee.
De pincode stelde ik ter plaatse in tijdens de afspraak. De kaart ging per post komen naar mijn thuisadres zeer spoedig en die zou reeds actief zijn bij ontvangst. Ondanks de bescherming via de pincode en verificatie via SMS of internetbankieren was ik daar niet gelukkig mee.
Na 5 werkdagen melde ik dat ik nog geen kaart ontvangen had. Die dag kwam een brief van Europabank om te zeggen dat indien ik mijn kaart nog niet ontvangen had ik Europabank diende te contacteren.
Ik vroeg op dinsdag een 2de nieuwe kaart aan te leveren op het bankkantoor zelf en op donderdag had ik ze.
Visueel simpel. Wat vage groene wereldkaart als tekening met het Europabank merk en logo er op. Geen reliëfdruk, geen functie "contactloos betalen" op de MasterCard (wel als je Visa neemt).
De kaart werkte effectief direct. In de winkel en online maar dan wel met 2de stapsverificatie. Al kwam die vraag niet toen ik die toevoegde aan Paypal.
Een SEPA-domcilieringopdracht is gegeven maar momenteel nog niet actief. Is iets om in het oog te houden dat dit in orde komt.
Het was dus geen enkel probleem om de kaart te krijgen maar men neemt het wel serieus heb ik de indruk.
Ik heb een bescheiden inkomen maar werk al lang bij de zelfde werkgever wat te zien is op de loonbrief, lage hypotheeklast en ben eigenaar-bewoner. En ze hebben wel degelijk bij de Nationale bank dit nagezien. Die gegevens waren trouwens fout. De NBB gaf mijn oorspronkelijke hypotheeklast weer maar dat is al jaren een ander bedrag.
Wat hun minimalenorm is om een kaart te krijgen weet ik niet. Of ik als interimwerknemer/werkzoekende en huurder die ook zou gekregen hebben vraag ik mij af.
Er is geen enkele poging gedaan om mij een kredietlijn aan te smeren, om op afbetaling te kopen. Die MasterCard van Europabank moet men maandelijks volledig terugbetalen, de 4de werkdag van de maand.
Over minimaal gebruik is ook niet gesproken. In de algemene voorwaarden is wel te vinden dat de maatschappij het recht heeft de kaart niet te hernieuwen als in de laatste 12 maanden die niet is gebruikt.
Als ik naar het (verre) buitenland zou gaan moet men het maar vragen bij de centrale diensten of het kantoor om die te activeren voor de gewenste landen. De gebruikslimiet optrekken was op zich ook geen probleem maar dan moest je wel al een poos een positief gebruiksverleden hebben. En zelfs als het hoofdkantoor het zou weigeren kan het nog steeds door geld in bewaring te geven bij het kantoor en dan kan men het zeker optrekken.
Tot nu ben ik positief over Europabank. Blij dat ik mijn negatief vooroordeel heb kunnen bijstellen.
Re: aanvraag MasterCard Europabank : mijn ervaring
De kaarten die ze een tijdje geleden gaven hadden wel reliëfdruk. Hou er rekening mee dat betalen met een doordrukje dus niet mogelijk is met deze kaart.Giskart schreef:Geen reliëfdruk, geen functie "contactloos betalen" op de MasterCard (wel als je Visa neemt).
Mijn broer had geen vast inkomen bij zijn aanvraag en ze hebben hem onmiddellijk geweigerd. Wat de parameters/grenzen zijn zal je nooit te weten komen. Banken gebruiken meestal een zogenaamd Probabilistic Graphical Model om te bepalen of ze iemand een product al dan niet toekennen.Giskart schreef:Wat hun minimalenorm is om een kaart te krijgen weet ik niet. Of ik als interimwerknemer/werkzoekende en huurder die ook zou gekregen hebben vraag ik mij af.
Europabank trekt volgens mij inderdaad een cliënteel aan waar je liever niet samen mee wordt gezien, maar daarnaast zijn er ook heel wat doorsnee middenklassers klant, maar die zie je niet vaak in hun kantoren.Giskart schreef:Tot nu ben ik positief over Europabank. Blij dat ik mijn negatief vooroordeel heb kunnen bijstellen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb gedurende 5 jaar (2008-2013) een gratis Visa kaart gehad bij Europabank zonder dat ik daar voor iets anders klant was.
In de periode van mijn aanvraag was ik werkloos en daar deden ze niet moeilijk over.
Nooit enig probleem gehad bij aanvraag of bij gebruik in binnen- en buitenland.
De betaling gebeurde via domiciliëring op mijn Keytrade zichtrekening.
Pas toen Keytrade zélf begon met hun classic Visakaarten gratis aan te bieden, heb ik die van Europabank opgezegd (ook zonder enig probleem).
Moesten ze bij Europabank concurrentiële rentes aanbieden, dan zou ik er zeker teruggaan.
Wat betreft "zonder reliëfdruk": mijn (gratis) Mastercard van Argenta is ook zonder reliëfdruk, maar het schijnt dat hun nieuwe kaarten intussen weer wél met reliëfdruk zijn. Dit zou geen moeilijkheden mogen opleveren en zelfs veiliger zijn, maar in bepaalde landen wordt nog met het onveilig systeem van "doordruk + handtekening" gewerkt.
In de periode van mijn aanvraag was ik werkloos en daar deden ze niet moeilijk over.
Nooit enig probleem gehad bij aanvraag of bij gebruik in binnen- en buitenland.
De betaling gebeurde via domiciliëring op mijn Keytrade zichtrekening.
Pas toen Keytrade zélf begon met hun classic Visakaarten gratis aan te bieden, heb ik die van Europabank opgezegd (ook zonder enig probleem).
Moesten ze bij Europabank concurrentiële rentes aanbieden, dan zou ik er zeker teruggaan.
Wat betreft "zonder reliëfdruk": mijn (gratis) Mastercard van Argenta is ook zonder reliëfdruk, maar het schijnt dat hun nieuwe kaarten intussen weer wél met reliëfdruk zijn. Dit zou geen moeilijkheden mogen opleveren en zelfs veiliger zijn, maar in bepaalde landen wordt nog met het onveilig systeem van "doordruk + handtekening" gewerkt.
In veel landen geven ze nog steeds geen moer om de veilige kredietkaartbetalingen. Gisteren heeft een verkoopster in een Kroatische luchthaven de pincode van mijn American Expresskaart gewoonweg omzeild. Daar sta je dan.
Ook hier positieve ervaring met Mastercard van Europabank (nog een oudere met reliëfdruk).
Enige minpunt vind ik is dat je de pincode van de kaart niet kan veranderen, zelfs niet op kantoor.
Enige minpunt vind ik is dat je de pincode van de kaart niet kan veranderen, zelfs niet op kantoor.
Dat wist ik maar ik had de indruk dat de medewerker van Europabank dat niet wist toen ik daarover begon. Ik heb zoiets enkel in oude Amerikaanse films gezien. Zou dat nog bestaan?Didymus schreef:De kaarten die ze een tijdje geleden gaven hadden wel reliëfdruk. Hou er rekening mee dat betalen met een doordrukje dus niet mogelijk is met deze kaart.Giskart schreef:Geen reliëfdruk, geen functie "contactloos betalen" op de MasterCard (wel als je Visa neemt).
Ja dat bestaat nog, maar het is wel beter te mijden natuurlijk.
Ik denk dat het doordruk-systeem voornamelijk nog als backup gebruikt wordt. Ik heb het nog maar enkel in de VS tegengekomen toen de normale betaalterminals in een hotel in panne waren gevallen.Didymus schreef:Ja dat bestaat nog, maar het is wel beter te mijden natuurlijk.
Als ik me niet vergis heb ik 2 jaar geleden een vliegticket gekocht op de luchthaven in Italië zo betaald, maar eigenlijk kunnen ze net zo goed de kaartgegevens gewoon overschrijven. Dat laatste gaat alleen iets trager.
Heb twee papieren brieven ontvangen van Europabank;
- brief om mij te bedanken dat ik klant ben geworden van Europabank
- mijn eerste uitgavestaat. Layout is eenvoudig, lijkt op een factuur van een kleine zelfstandige. Eenvoudig en duidelijk. En .. detail dat ik waarderen; twee gaatjes reeds ingemaakt zodat die zo in een ringmap kan. Zou iedereen moeten doen.
- brief om mij te bedanken dat ik klant ben geworden van Europabank
- mijn eerste uitgavestaat. Layout is eenvoudig, lijkt op een factuur van een kleine zelfstandige. Eenvoudig en duidelijk. En .. detail dat ik waarderen; twee gaatjes reeds ingemaakt zodat die zo in een ringmap kan. Zou iedereen moeten doen.
Ook hier positieve ervaring met de mastercard van Europabank. Mij hebben ze ook nooit geprobeerd vanalles aan te smeren.
En op de dienstverlening valt eveneens niets op aan te merken.
En op de dienstverlening valt eveneens niets op aan te merken.
Ik heb de mijne destijds nochtans veranderd.molenveld schreef: Enige minpunt vind ik is dat je de pincode van de kaart niet kan veranderen, zelfs niet op kantoor.
Heh, ik ben ervoor naar het kantoor gegaan en daar zei men dat het niet kon.
Intussen is m'n kaart vervallen en dacht ik dus met de nieuwe kaart een nieuwe code te kunnen kiezen, maar nee, de nieuwe kaart heeft gewoon dezelfde PIN als de vorige.![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Ik zal nog eens informeren naar de mogelijkheid om de PIN te wijzigen.
Intussen is m'n kaart vervallen en dacht ik dus met de nieuwe kaart een nieuwe code te kunnen kiezen, maar nee, de nieuwe kaart heeft gewoon dezelfde PIN als de vorige.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Ik zal nog eens informeren naar de mogelijkheid om de PIN te wijzigen.
Ter info: De PIN code van een Europabank Mastercard wijzigen, dat is nog steeds niet mogelijk... Het leek er ook niet op dat dit er zit aan te komen, zo liet de bediende toch uitschijnen... Zelf ben ik er vandaag pas achter gekomen, ik viel haast achterover, zulke stoten in dit tijdperk... Bij Europabank laten ze je de PIN code kiezen op het moment dat je de papieren gaat tekenen. Omdat ik dat toch niet 100% vertrouw (je kiest je PIN niet op een terminal ofzo, maar geeft deze in op hun admin website, gewoon doodleuk op de medewerker zijn PC...) had ik er eentje ingegeven met de bedoeling deze achteraf te veranderen. Na vorige week zaterdag tig bankautomaten te hebben geprobeerd, kreeg ik vandaag dan ook in het Europabank kantoor te horen dat ze voor Mastercard de PIN niet kunnen wijzigen, tenzij er een nieuwe kaart wordt aangevraagd en de huidige geannuleerd wordt... Ook fijn dat hier op geen enkel moment tijdens de registratie of bij het gesprek een melding van werd gemaakt, maar goed het zij zo... Toch iets om rekening mee te houden. Misschien iets handigs om bij de Europabank Mastercard kaartinfo op Spaargids te zetten?
Het kan slechter. Ik heb een GoodPay NewB pre-paid MasterCard. Dit is mijn tweede. Bij beide aanvragen (er was een jaar tussen) kon ik zelf een pincode kiezen bij aanvraag. Maar uiteindelijk bleek in beide gevallen die code niet geldig en was er een andere automatisch toegewezen code actief die niet wijzigbaar is.