Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Bij JP Morgan is ook iemand wakker geschoten. Hebben hun koersdoel net opgetrokken van 55 naar 65 euro...
ik las deze morgen de q2 resultaten na en ik dacht, laten we even een bod zetten op 54 euro.
ABInbev is verre van mijn beste stock
Maar als ik ze nu en dan nog eens kan oppikken aan een prijsje dan komt het misschien nog goed.
Iets na 9:00 was mijn order al uitgevoerd!
Schulden lager, omzet, winst en dividend omhoog!
ABInbev is verre van mijn beste stock
Maar als ik ze nu en dan nog eens kan oppikken aan een prijsje dan komt het misschien nog goed.
Iets na 9:00 was mijn order al uitgevoerd!
Schulden lager, omzet, winst en dividend omhoog!
Op basis van de kwartaal cijfers kun je mss verkopen maar op lange termijn zie ik in AB Inbev veel potentieel.
Ik vind de reactie van meneertje Market beetje overdreven.
Ik vind de reactie van meneertje Market beetje overdreven.
Heb vanmorgen ook een blokje gekocht. Winst op Kinepolis maar genomen en in AB Inbev gestoken.
Prosus pakte eerder deze week ook al goed uit. Verwacht van AB Inbev niet dezelfde snelle stijging.
Enig minder aandeel vandaag was AMG, maar die staan nog rond +60%.
Prosus pakte eerder deze week ook al goed uit. Verwacht van AB Inbev niet dezelfde snelle stijging.
Enig minder aandeel vandaag was AMG, maar die staan nog rond +60%.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Akkoord; maar de markt lijkt tegenwoordig lange termijn te zien als 1 tot max 2 jaar. Bij Inbev lijkt me het 3 tot 5 jaar te zijn. Die monsterschuld moet gevoelig lager worden voor we écht omhoog kunnen. En zelfs dat target van 2x EBITDA is nog wel een tijdje weg...
Maar ik kijk (vermoedelijk net als jij) voorbij die periode: Als je pakweg 15 miljard aan schulden inlost op een jaar, dan voorzie je een punt wanneer dat naar aandeelhouders zal beginnen vloeien.
Deutsche Bank verlaagt naar 60€, Berenberg verhoogt koersdoel naar 81,3€ analisten ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Maar hoe gaan ze in de toekomst groeien en tegelijkertijd die schuldengraad drastisch verlagen?
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Organisch hé? Enfin dat is toch de bedoeling. In feite doen ze dat reeds maar oa in Zuid-Amerika zitten de wisselkoersen helaas niet mee. Biervolume over H1 is alleszins gegroeid tov H1 2018 (Carlton & United breweries is sindsdien afgestoten). & dat ondanks de vele lockdowns in Q1 2021.
Oei ik zie nu dat deze is in dalingsfase fase 4 is beland, dus onder het 200MA. Institutionelen houden daar niet van.
Dit heb ik altijd een te mijden brolaandeel gevonden. Amai die Value is maar 24,5 en alweer een dalende EPS, juist als in 2016. Zit daar eens mee in je lange termijn portefeuille. Stond in 2015 aan een top van 120 en nu aan 53,4.
Als je in 2015 aan de top gewoon de S&P ETF gekocht had (iedere lange termijn belegger zit daar toch zwaar in, want beste bedrijven, (nu niet meer kopen))
was ja al meer dan verdubbeld en met Inbev gedeeld door 2.
Je zou moeten proberen om dit nog kwijt te geraken (je zal niet alleen zijn) bij de tussentijdse stijging en retest naar het 200MA toe.
Sterk dalende waarden geven soms felle tussentijdse stijgingen doordat de shorters tussentijdse winst nemen.
Het is eigenlijk al te laat, parabolisch naar beneden , voor de resultaten moest je er al uit wegens de sterk dalende trend terwijl de beurs het goed deed.
Doet mij denken aan de tijd dat ik nog een beginner was en ook al die fouten maakte. o.a. door die beleggingsblaadjes te geloven.
Dit heb ik altijd een te mijden brolaandeel gevonden. Amai die Value is maar 24,5 en alweer een dalende EPS, juist als in 2016. Zit daar eens mee in je lange termijn portefeuille. Stond in 2015 aan een top van 120 en nu aan 53,4.
Als je in 2015 aan de top gewoon de S&P ETF gekocht had (iedere lange termijn belegger zit daar toch zwaar in, want beste bedrijven, (nu niet meer kopen))
was ja al meer dan verdubbeld en met Inbev gedeeld door 2.
Je zou moeten proberen om dit nog kwijt te geraken (je zal niet alleen zijn) bij de tussentijdse stijging en retest naar het 200MA toe.
Sterk dalende waarden geven soms felle tussentijdse stijgingen doordat de shorters tussentijdse winst nemen.
Het is eigenlijk al te laat, parabolisch naar beneden , voor de resultaten moest je er al uit wegens de sterk dalende trend terwijl de beurs het goed deed.
Doet mij denken aan de tijd dat ik nog een beginner was en ook al die fouten maakte. o.a. door die beleggingsblaadjes te geloven.
De slecht nieuws-show is weer onder ons. Waar zat jij , Dirk, toen het aandeel een tijdje geleden op 65 euro stond? Wie heeft er toen allemaal verkocht? Diezelfde verkopers zullen dra wel terug instappen of zijn al terug ingestapt.
Buy and hold is passé. Inbev en Ontex bvb zijn leuke aandelen om te traden... Faites vos jeux!
Buy and hold is passé. Inbev en Ontex bvb zijn leuke aandelen om te traden... Faites vos jeux!
Op spaargids zitten 99% lange termijn beleggers en met een grote portefeuille kun je niet voor 100% traden.pukkie007 schreef: ↑2 augustus 2021, 23:49 De slecht nieuws-show is weer onder ons. Waar zat jij , Dirk, toen het aandeel een tijdje geleden op 65 euro stond? Wie heeft er toen allemaal verkocht? Diezelfde verkopers zullen dra wel terug instappen of zijn al terug ingestapt.
Bv nu met de lage breadth en de distributie van de grote partijen in de Amerikaanse markten zit je met veel cash op de trading portefeuille, terwijl je lange termijnportefeuille tot nu, nog vol zit. Daar moet je later reageren als de daling al wat bezig is of als je fase 2 gaat verlaten.
Buy en hold Passe? Vergeet het maar, de mijne zitten voorlopig nog in een mooie stijgende trend, zonder de volatiliteit die de meeste Belgische brolaandelen hebben. Buy en hold is maar passe als je in een echte berenmarkt zit.
Wie aan trading doet moet trouwens hard werken en op Inbev zou ik nu op deze (ex schouders) grote steun geen risico willen nemen vanwege onder 200 MA en slechte EPS.
99% lange termijn beleggers op SG? Velen zullen lange termijn aandelen hebben, maar ik schat de volledige LT-portefeuille van alle SG'ers nog niet op 50%. Er wordt geregeld winst genomen en geherbalanceerd. De beurs zou trouwens nooit floreren met allemaal buy and hold's.
Tussen 'buy and hold is passé' en '100% traden' zit nog wel wat speelruimte, mijn gedacht.
Wel leuk dat je eens een mensentaal-reactie post.
Tussen 'buy and hold is passé' en '100% traden' zit nog wel wat speelruimte, mijn gedacht.
Wel leuk dat je eens een mensentaal-reactie post.
Ziet er inderdaad niet zo rooskleur
rooskleurig uit voor Ab-inbev.
rooskleurig uit voor Ab-inbev.
De downgrade door JPMorgan heeft wel een stevige koersduik veroorzaakt, net nu een 'bodemvorming' voltooid leek en de koers opnieuw tot €53 aangetrokken was.
Er zijn te veel institutionele partijen die BUD het liefst aan $60 zien afsluiten op de optie expiratiedag in september. 'Maximum pain' voor de optie-longs. Dat betekent ABI aan ongeveer $50 al is het volume van de uitstaande opties (open interest) hier vele malen kleiner.
Er zijn te veel institutionele partijen die BUD het liefst aan $60 zien afsluiten op de optie expiratiedag in september. 'Maximum pain' voor de optie-longs. Dat betekent ABI aan ongeveer $50 al is het volume van de uitstaande opties (open interest) hier vele malen kleiner.
Door Beursduivel.be op 9 september 2021 12:00 | Views: 78
Hoe kan AB InBev zo achterblijven?
De bullmarkt lijkt wel volledig aan AB InBev voorbij te gaan. De Bel 20 staat dit jaar 18% hoger, terwijl de bierbrouwer zo’n 12% in de min staat. Hoe kan dit? Analist Niels Koerts van IEX legt het uit.
"Wat marktbreed opvalt, is dat bedrijven die moeite hebben met het doorberekenen van de hogere grondstof- en transportkosten, de markt underperformen. AB InBev is dan wel martkleider in zijn sector, maar toch staat de marges onder druk."
Vooral risico voor bedrijven hoge schuldposities
Ook de lockdownmaatregelen blijven deze bedrijven parten spelen, vervolgt hij. "In de supermarkt wordt weliswaar meer bier verkocht, maar daar zit veel minder marge op dan bij grote evenementen als festivals en toernooien. En dit risico wordt vooral geprijsd bij bedrijven met een hoge schuldpositie. En laat AB InBev nu net zo’n bedrijf zijn."
De net debt/ebitda, of schuldratio, bedraagt 3,7 en dat is pittig volgens Koerts. "De bierbrouwer is echter recessiebestendig en de schulden zijn langlopend. Wat ook in het voordeel van AB InBev spreekt zijn de hoge marges. Hierdoor zullen we niet snel rode cijfers zien. Zelfs in rampjaar 2020 behaalde de brouwer nog een nettowinst van 3,8 miljard dollar."
Hoe kan AB InBev zo achterblijven?
De bullmarkt lijkt wel volledig aan AB InBev voorbij te gaan. De Bel 20 staat dit jaar 18% hoger, terwijl de bierbrouwer zo’n 12% in de min staat. Hoe kan dit? Analist Niels Koerts van IEX legt het uit.
"Wat marktbreed opvalt, is dat bedrijven die moeite hebben met het doorberekenen van de hogere grondstof- en transportkosten, de markt underperformen. AB InBev is dan wel martkleider in zijn sector, maar toch staat de marges onder druk."
Vooral risico voor bedrijven hoge schuldposities
Ook de lockdownmaatregelen blijven deze bedrijven parten spelen, vervolgt hij. "In de supermarkt wordt weliswaar meer bier verkocht, maar daar zit veel minder marge op dan bij grote evenementen als festivals en toernooien. En dit risico wordt vooral geprijsd bij bedrijven met een hoge schuldpositie. En laat AB InBev nu net zo’n bedrijf zijn."
De net debt/ebitda, of schuldratio, bedraagt 3,7 en dat is pittig volgens Koerts. "De bierbrouwer is echter recessiebestendig en de schulden zijn langlopend. Wat ook in het voordeel van AB InBev spreekt zijn de hoge marges. Hierdoor zullen we niet snel rode cijfers zien. Zelfs in rampjaar 2020 behaalde de brouwer nog een nettowinst van 3,8 miljard dollar."