Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Volgens het overnamebod is het aandelenalternatief sowieso beperkt tot 41.6% van de aandelen van SABMiller, extra verwatering lijkt mij dus uitgesloten?Jhn schreef:tijd om winst te nemen?
iet om ons zorgen over te maken?
In de tijd staat:
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... 1448278004" onclick="window.open(this.href);return false;
Het probleem van Carlos Brito wordt groter
Carlos’ luxeprobleem – een te dure beurskoers – is nog wat groter geworden. Door de sterke stijging van het aandeel AB InBev is het gemengd bod nu voor het eerst meer waard dan het handje contantje bod van 44 pond per aandeel SABMiller.
AB InBevs bedoeling was dat enkel Bevco (14%) en Altria (27%), de Colombiaanse en Amerikaanse grootaandeelhouders van SABMiller voor aandelen én cash zouden opteren om fiscale en boekhoudkundige redenen. Daarom kwam Brito bij het principeakkoord enkele weken geleden met een slimme deal op de proppen: wie voor cash en aandelen opteerde, kreeg omgerekend 39,03 pond per SABMiller-aandeel. Dat was toen ongeveer 11 procent minder dan het bod in contanten.
Maar door de gestegen koers van AB InBev is het nu aantrekkelijker om in te gaan op het gemengde bod waardoor AB InBev meer nieuwe aandelen moet uitgeven dan het eigenlijk wil.
Bovendien zijn dit geen gewone maar beperkte aandelen, deze zijn niet beurs-genoteerd en worden pas na vijf jaar geconverteerd naar gewone aandelen.
de tijd:
Het Japanse Asahi biedt 2,6 miljard euro om Grolsch en Peroni over te nemen.
Dat meldt Asahi in een persbericht. Het lijkt alsof de Japanners AB InBev in snelheid gepakt hebben. De handel in het aandeel is stilgelegd in afwachting van een mededeling vanuit Leuven.
Het Japanse Asahi biedt 2,6 miljard euro om Grolsch en Peroni over te nemen.
Dat meldt Asahi in een persbericht. Het lijkt alsof de Japanners AB InBev in snelheid gepakt hebben. De handel in het aandeel is stilgelegd in afwachting van een mededeling vanuit Leuven.
Dividend stijgt 20% tot €3,60 maar payout ratio is wel 76%
geen dividendverlaging voor de overname, nice
Positie een beetje uitgebreid , minder dan eerst gepland door de truk met de duif. wegens geen cash beschikbaar.
aandelen verkocht, turbo met lage stop loss gekocht, ook al gedaan met ageas
gevolg is terug wat cash beschikbaar (en schuldpositie iets hoger (20%)
Veronderstel dat we niet naar Fagron toestanden gaan, management is toch van iets hoger niveau.
onderschrift hoeft niet aangepast te worden (sorry melexis)
Positie een beetje uitgebreid , minder dan eerst gepland door de truk met de duif. wegens geen cash beschikbaar.
aandelen verkocht, turbo met lage stop loss gekocht, ook al gedaan met ageas
gevolg is terug wat cash beschikbaar (en schuldpositie iets hoger (20%)
Veronderstel dat we niet naar Fagron toestanden gaan, management is toch van iets hoger niveau.
onderschrift hoeft niet aangepast te worden (sorry melexis)
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Half geleidende salami's ?
Neen met één dividendverhoging ben je een beginnend zeezoutje, heb liever ieder jaar een stijging dan grote schokken.
AB inbev, Melexis, ageas, wdp dat zijn Mannen met baarden.
Neen met één dividendverhoging ben je een beginnend zeezoutje, heb liever ieder jaar een stijging dan grote schokken.
AB inbev, Melexis, ageas, wdp dat zijn Mannen met baarden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
positie uitbreiden komt er bij mij ook nog aan, nog even korte de evolutie van de dag bezien wel
koersevolutie van het laatste jaar toch gene vetten
heb ze en hou ze, maar al dat overname nieuws heeft niet echt voor koerswinst gezorgd.
heb ze en hou ze, maar al dat overname nieuws heeft niet echt voor koerswinst gezorgd.
Q1 is lauw bier las ik ... de koers nu ook
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik kan het artikel niet helemaal lezen. Kan je misschien even kort uitleggen wat dit impliceert?
Ik dacht dat de overnamen rond was.
Overigens: overname rond, maar de koers blijft vrij stabiel. Geeft de overname niet extra groeipotentieel aan dit aandeel?
Maw: koopmoment (door de stabiele koers).
Graag correcties als ik de bal hier helemaal missla
Ik dacht dat de overnamen rond was.
Overigens: overname rond, maar de koers blijft vrij stabiel. Geeft de overname niet extra groeipotentieel aan dit aandeel?
Maw: koopmoment (door de stabiele koers).
Graag correcties als ik de bal hier helemaal missla
De overname is rond en de koers lijkt weer op weg naar het volgende hoogtepunt.
Ab Inbev wordt Newbelco en wordt Ab Inbev
Ten gevolge van de fusie is het vroegere AB Inbev opgegaan in Newbelco, en is Newbelco de nieuwe holdingmaatschappij geworden voor de gecombineerde vroegere AB InBev en SABMiller groepen. Alle activa en passiva van het vroegere AB InBev werden overgedragen aan Newbelco, en Newbelco trad automatisch in de rechten en plichten van het vroegere AB InBev overeenkomstig de Belgische wetgeving.
Newbelco werd hernoemd tot Anheuser-Busch InBev, en het vroegere AB InBev werd overeenkomstig de Belgische wetgeving ontbonden.
Newbelco werd hernoemd tot Anheuser-Busch InBev, en het vroegere AB InBev werd overeenkomstig de Belgische wetgeving ontbonden.
nu de fusie volledig is uitgevoerd.
hoe zit dat nu met die 6 maand?
is alles nu gereset of niet?
hoe zit dat nu met die 6 maand?
is alles nu gereset of niet?