Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
gewoon doen kevva, wie niet waagt,
als when en zao er rijk mee worden , waarom kevva dan niet
denk dat je er voor uit het juiste hout bent gesneden.
als when en zao er rijk mee worden , waarom kevva dan niet
een 15-tal op inbev. Dus kleine 150.000 eur tegenwaarde. Maar dat is werken op margin, zoals iemand hier al stelt. Opties die dreigen uitgeoefend te worden, worden tijdig doorgerold. Ik heb al meermaals gesteld dat dit een quasi fulltime en continu job is. +/- 400 opties openstaan, tegenwaarde rond 4 mio eur. Daar moet je op letten of het loopt mis.
kort, bondig en volledig correct uitgelegd.WhenDoYouRetire schreef: ↑14 november 2017, 21:45 @Kevva, als je het algemeen concept snapt is het eigenlijk niet zo moeilijk.
Je moet gewoon objectief een prijs bepalen tegen dewelke je 100 ABI's zou willen kopen. Schrijf dan een put optie op die prijs (uw strike) of tel de premie bij uw objectief bepaalde prijs en neem die som als strike. Kijk ook wel een beetje dat de premie de wachttijd en het risico compenseert he.
Mocht je uiteindelijk te weinig cash hebben voor uitoefening in het slechte geval kan je nog doorrollen ook, anders pocket je de premie.
positie van paar dagen terug, vandaag had beter geweest, we zien wel tegen maart/18
Transactiedetails
Transactienummer2420
Datum10/11/2017
Ordernummer2884
BeursEuronext Brussels Options
Openingsverkoop 8 INT P MAR 2018 105,00 @ 8,25
Uw positie na deze transactie-8
Effectieve waarde€ 6.600,00
Commissie € 19,60
Mutatiebedrag€ 6.580,40C(13/11/2017)
Transactiedetails
Transactienummer2420
Datum10/11/2017
Ordernummer2884
BeursEuronext Brussels Options
Openingsverkoop 8 INT P MAR 2018 105,00 @ 8,25
Uw positie na deze transactie-8
Effectieve waarde€ 6.600,00
Commissie € 19,60
Mutatiebedrag€ 6.580,40C(13/11/2017)
Ab Inbev
Ik heb altijd gehoord dat je van opties moet wegblijven als je het niet kent, wel ik ken het niet.
Wat ik wel weet is dat ik bij een geschreven put de verplichting heb om 100 aandelen te kopen wanneer op de expiratiedatum de strike bereikt is.
Ik heb 95 euro in gedachten x 100 aandelen is = 9500 euro.
Staat de koers hoger dan krijg ik de premie, zoniet moet ik kopen.
Ik zat al eventjes te denken om het principe van klikfondsen te gaan toepassen door met calendars spreads te werken. Maar ik loop al op de feiten vooruit.
Iemand die eenvoudige filmpjes of boeken kent in het Nederlands? Als het kan in Jip en Janneke taal, dat kan de basis vormen om later te verdiepen in de materie.
Of kun je dat ergens oefenen in een virtuele portefeuille?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat ik wel weet is dat ik bij een geschreven put de verplichting heb om 100 aandelen te kopen wanneer op de expiratiedatum de strike bereikt is.
Ik zat al eventjes te denken om het principe van klikfondsen te gaan toepassen door met calendars spreads te werken. Maar ik loop al op de feiten vooruit.
Iemand die eenvoudige filmpjes of boeken kent in het Nederlands? Als het kan in Jip en Janneke taal, dat kan de basis vormen om later te verdiepen in de materie.
Je kan vóór expiratie de opties ook terugkopen (buy to close). In jouw voorbeeld, als Inbev bij expiratie aan €93 noteert, kan je de opties met strike 95 voor €200 terugkopen (100x 2€ = intrinsieke waarde), ipv de aandelen zelf voor €9500.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Onbekend is onbemind.
En het is zoals molenveld zegt, je kan ze terugkopen voor expiratie. Nadien schrijf je ze opnieuw met lagere strike want prijs staat ook lager en krijg je toch een premie die al uw kosten goedmaakt en je dus nog steeds winst maakt in de veronderstelling dat het niet naar 0 gaat.
En het is zoals molenveld zegt, je kan ze terugkopen voor expiratie. Nadien schrijf je ze opnieuw met lagere strike want prijs staat ook lager en krijg je toch een premie die al uw kosten goedmaakt en je dus nog steeds winst maakt in de veronderstelling dat het niet naar 0 gaat.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
We zijn wat aan het afdwalen, maar kan ik het zien als een goedkope lunch?
Je schrijft veel puts in tijden van correctie (koers staat dan doorgaans lager). Wanneer je optie dreigt uitgevoerd te worden koop je ofwel je optie terug.
Ofwel ga je op het aanbod in (jouw verplichting bij het schrijven van een put) maar staat de koers op dat moment hoger en verkoop je die aandelen onmiddellijk terug.
Ofwel steek je de premie op zak en begin je opnieuw.
Iets zegt me dat dit te simpel is en er toch ergens een risico moet zitten? Als het zo makkelijk is, dan werkte ik parttime en spitste ik mij toe op het schrijven van putopties.
Je schrijft veel puts in tijden van correctie (koers staat dan doorgaans lager). Wanneer je optie dreigt uitgevoerd te worden koop je ofwel je optie terug.
Ofwel ga je op het aanbod in (jouw verplichting bij het schrijven van een put) maar staat de koers op dat moment hoger en verkoop je die aandelen onmiddellijk terug.
Iets zegt me dat dit te simpel is en er toch ergens een risico moet zitten? Als het zo makkelijk is, dan werkte ik parttime en spitste ik mij toe op het schrijven van putopties.
Kevva, reeds lange tijd stel je dezelfde vragen. Ik heb je reeds uitvoerig via mail alle uitleg in zeer simpele taal overgemaakt. (half jaar geleden !) Ook hier op het forum is het uitgelegd op een manier die niet beter, simpeler en eenvoudiger kan. Het heeft geen zin dit verder en opnieuw te vragen als je het niet wil/kan begrijpen.Kevva schreef: ↑14 november 2017, 23:20 Ik heb altijd gehoord dat je van opties moet wegblijven als je het niet kent, wel ik ken het niet.
De enige optie die je nog hebt is in de auto stappen en komen zien hoe iemand daarmee handelt op het scherm. Of het gewoon zelf doen en proefondervindelijk het leren zoals de meesten.
De koersen schipperen altijd (zie optiematrixen) en het is dus zoeken naar wat de beste keuze of mogelijkheid is. Dit heb ik al -tig keren gezegd. Het risico blijft identiek: de onderliggende aandelen mogen niet naar 0 gaan...Kevva schreef: ↑15 november 2017, 08:28 We zijn wat aan het afdwalen, maar kan ik het zien als een goedkope lunch?
Laatst gewijzigd door zao op 15 november 2017, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik deel die mening niet, gezien het gebrek aan inspanning om te leren en durf.pietpiraat schreef: ↑14 november 2017, 21:58 gewoon doen kevva, wie niet waagt,
Schrijven van puts is long gaan op een aandeel, maar met limited upside en unlimited downside. Het omgekeerde van wat de meeste mensen zouden willen dus. Je speelt in feite verzekeraar voor andere beleggers (die put opties kopen op hun aandelen), je neemt hun risico over in ruil voor een premie, en je zal dus af en toe, als een aandeel zwaar zakt, hun schade moeten vergoeden, ofwel door hun aandeel over te kopen, ofwel door de put optie terug te kopen, op beide manieren neem je hetzelfde verlies maar direct vs. indirect.
Zoals zao zegt, het is allemaal niet zo moeilijk, anderzijds denk ik niet dat Jip en Janneke in opties handelen, toch niet in de tijd toen ik ze nog las.
Als je je voeten in het water wil steken met opties maar zonder risico, kan je best eens een optie (put of call) kopen ipv te schrijven. Dan betaal je de premie (de firma dankt u) maar verwerf je een recht, geen verplichting en dus geen risico. Volg dan op hoe de waarde van je optie evolueert met de tijd en de onderliggende waarde, en stel je in de plaats van degene die jou die optie verkocht heeft.
unlimited downside -> niet volledig correct. De limiet = 100*de koers, een volledig verlies dus op de onderliggende waarde (- je premie eigl)molenveld schreef: ↑15 november 2017, 09:29Schrijven van puts is long gaan op een aandeel, maar met limited upside en unlimited downside. Het omgekeerde van wat de meeste mensen zouden willen dus. Je speelt in feite verzekeraar voor andere beleggers (die put opties kopen op hun aandelen), je neemt hun risico over in ruil voor een premie, en je zal dus af en toe, als een aandeel zwaar zakt, hun schade moeten vergoeden, ofwel door hun aandeel over te kopen, ofwel door de put optie terug te kopen, op beide manieren neem je hetzelfde verlies maar direct vs. indirect.
Zoals zao zegt, het is allemaal niet zo moeilijk, anderzijds denk ik niet dat Jip en Janneke in opties handelen, toch niet in de tijd toen ik ze nog las.
Niets van opties kennen en er mee willen beginnen??? Als je niet in staat bent om gewoon met aandelen bakken vol geld te verdienen in de afgelopen jaren dan zal het ook zeker niet lukken met opties.