Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Enkele weken geleden ingestapt aan €84.5/aandeel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ab InBev leeft van overnames. Uit de thread rond Ablynx en Novo nordisk heb ik alleszins onthouden om van overname-jagers af te blijven. Novo nordisk ook meteen de deur uit gedaan. Ab InBev komt er niet in om die reden.
Dat klopt wel maar wil toch ook niet zeggen dat ze het geweer van schouder kunnen wisselen en op andere wijze verder groeien?
In ieder geval ik ben vrij content van de week resultaten: ABI en AD mooie koersreacties. Kinepolis in orde, enkel solvay wat een tegenvaller.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Als AB InBev nooit overnames had gedaan zou het nu een kleine, lokale speler zijn die waarschijnlijk zelf zou zijn opgegeten door bv. SABMiller.
Zeer sterk Q4 trouwens!
Vks over het hele jaar van een dikke $11B. Schulden lichtjes gedaald. Moet nog verder lezen
Zeer sterk Q4 trouwens!
Vks over het hele jaar van een dikke $11B. Schulden lichtjes gedaald. Moet nog verder lezen
heb vandaag nog een klein pakketje aangekocht aan 85 euro en ze bij de rest gelegd om te rijpen
Een tijd geleden Ab Inbev ingekocht op 98 EUR, nu vraag ik me af of het verstandig is een nieuw deel aan te kopen aan 85EUR om de gemiddelde aankoopprijs te doen dalen. Zelf ben ik nog maar een beginnende belegger en heb ik slechts aandelen in AB Inbev en HOMI dus zal mijn spreiding slecht zijn als ik nog een nieuw pakket Inbev aankoop...
Doorgaans wordt dit afgeraden, maar bij AB InBev zou ik zeggen ‘doen’.Nevlai schreef:Een tijd geleden Ab Inbev ingekocht op 98 EUR, nu vraag ik me af of het verstandig is een nieuw deel aan te kopen aan 85EUR om de gemiddelde aankoopprijs te doen dalen. Zelf ben ik nog maar een beginnende belegger en heb ik slechts aandelen in AB Inbev en HOMI dus zal mijn spreiding slecht zijn als ik nog een nieuw pakket Inbev aankoop...
Ze zijn toch wel ondergewaardeerd en ik zie hier toch ook een sprong naar 105 euro in.
1 week geleden verzonden via de postduif
Vanwaar juist 105?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
De CEO van Apple niet zomaar in twijfel trekken hé.
For what it's worth, zojuist een put 80 September kunnen slijten voor 2.35.
For what it's worth, zojuist een put 80 September kunnen slijten voor 2.35.
Ze kunnen de koers precies niet onder de €80 trekken. €105 is een voorzichtige lijn die ik trek in de technische analyse, het is ook de koers waaraan SAB Miller werd overgenomen.
Maar de synergievoordelen met SAB Miller zijn nog niet naar boven gekomen, dus de koers kan wel boven €105 gaan uitstijgen.
Koersdoelen zijn onzin, en al zeker als ze verzonnen werden op basis van pseudo-wetenschappelijke analyze.
De vraag die je je moet stellen is wat je als waarde krijgt voor 85 EUR. Het feit dat je eerder aan een hogere prijs aankocht speelt daarin geen enkele rol.
Wat ik mij kan voorstellen is dat je eigenlijk wilt kopen, maar niet wilt dat het bedrijf een te grote positie inneemt in uw portefeuille.
De vraag die je je moet stellen is wat je als waarde krijgt voor 85 EUR. Het feit dat je eerder aan een hogere prijs aankocht speelt daarin geen enkele rol.
Wat ik mij kan voorstellen is dat je eigenlijk wilt kopen, maar niet wilt dat het bedrijf een te grote positie inneemt in uw portefeuille.
als je ze koopwaardig vond aan 98 dan zijn ze zeker koopwaardig aan 85 euro, simpel toch!Nevlai schreef: ↑18 april 2018, 14:12 Een tijd geleden Ab Inbev ingekocht op 98 EUR, nu vraag ik me af of het verstandig is een nieuw deel aan te kopen aan 85EUR om de gemiddelde aankoopprijs te doen dalen. Zelf ben ik nog maar een beginnende belegger en heb ik slechts aandelen in AB Inbev en HOMI dus zal mijn spreiding slecht zijn als ik nog een nieuw pakket Inbev aankoop...
wat is er tussen 98 euro en 85 euro gebeurd?
eigenlijk niks!
uw dividend opbrengst is beter bij 85 euro, dus dat is ook een pro.
ik heb ze aan 86 bijgekocht, ja want ik heb zo ook al aan hoger koersen gekocht.
maar vooral, dit is voor mij een dividend aandeel en zowel de koers als het aandeel gaan hoger gaan in de toekomst.
ook al is die toekomst 10 jaar, of 20 jaar.
mister brito weet wel dat te doen met grote overnames en wegwerken van veel schulden
En ja, als ze 80 of 75 staan en de fundamentals blijven dezelfde als nu, dan zal ik terug bijkopen
als de wisselkoersen gunstiger worden zal dit ook zeker een boost geven aan de bottomline
ze blijven zakken, je kan ze al in de 84 vinden.
misschien wat bodemvissen aan 82?
misschien wat bodemvissen aan 82?
Ik wacht op ex-dividend.