Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Helaas ABI buiten nadat die door mijn bodem ging.
Iemand eigenlijk een ideee wat al die wied opbrengt? Veel hype rond maar vroeg me af wat hier aan te verdienen valt.
Hoe zijn de marges hierop eigenlijk? Is natuurlijk nieuwe markt maar vroeg me af welk potentieel er echt is.
Iemand eigenlijk een ideee wat al die wied opbrengt? Veel hype rond maar vroeg me af wat hier aan te verdienen valt.
Hoe zijn de marges hierop eigenlijk? Is natuurlijk nieuwe markt maar vroeg me af welk potentieel er echt is.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
gezonder dan alcohol en levert geen kater....
denk dat het potentieel groot is
denk dat het potentieel groot is
Mogelijk. Vroeg het me vooral af omdat iedereen er op springt, wie wint dat?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Zoals bijna altijd bij consumentengoederen: diegene met een sterke merknaam. Je merk (imago, naamsbekendheid, vertrouwen van de klant etc.) bepaalt of je een deftige marge haalt of niet.
Is ABI een speler die zo'n merknaam kan opbouwen? Geen idee. Hun grote schaal is een nadeel ('craft', 'lokaal' en 'artisanaal' zijn buzzwords) en een voordeel (expertise/budget voor marketing en distributie).
Zoals dw zegt, puur een play om de volgende grote merknaam in dit segment vast te hebben. Er zal wellicht binnen 10 jaar wel een merk zijn dat even sterk staat dan Red Bull en vandaag ergens in zijn kinderschoenen. Moeilijk te zeggen welke dat gaat worden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
En waar zullen zulke drankes worden verkocht? In Canada en in een handvol staten in de VS?
Europa volgt wel nog.
Kleine renteprik en alle overheden zullen jaloers zijn op de inkomsten die ze mislopen door legalisatie.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik blijf sceptisch. Hoog hypegehalte.
De koers maakte deze voormiddag een sprong van ruim 5% nadat uitlekte dat men een gedeeltelijke beursgang van de Aziatische tak zou overwegen twv 5 miljard dollar. Deze waardering ligt een stuk boven die van Inbev momenteel.
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 86266.html
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 86266.html
Vanwaar het blijvend geloof van velen hier in Ab Inbev? Bier is in de meeste regio's op de terugweg. Millenials drinken veel minder bier.
Waarom niet eens kijken naar Diageo. Sterke drank blijft het wel goed doen en Diageo heeft sterke merken. Koersevolutie afgelopen jaren weerspiegelt dit ook.
Waarom niet eens kijken naar Diageo. Sterke drank blijft het wel goed doen en Diageo heeft sterke merken. Koersevolutie afgelopen jaren weerspiegelt dit ook.
Quality growth investor
Heb Diageo altijd te duur gevonden. Multiples daar liggen aanzienlijk hoger dan bij ABI. Stijging in Londen komt ook voor een groot stuk door het gedaalde pond.
Moeten we daar blij om zijn? Was Azië niet net de regio waar nog groei te verwachten is? Lijkt mij meer iets als de beste kippen verkopen wegens gebrek aan eieren.
Een gerucht in de markt over het naar de beurs brengen van de Aziatische poot met verkoop van een klein belang vs. een volledige verkoop.
gisteren een US brouwer die het slecht deed, ABI in de min
vandaag een Hollandse brouwer die het goed deed, ABI in de plus
vandaag een Hollandse brouwer die het goed deed, ABI in de plus