Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Europese boete bedraagt €200m.
Ze hadden een provisie van $230m aangelegd vorig jaar, dus kunnen nu een kleine €5m terugnemen. Dan wordt die boete voor AB InBev een uitzonderlijke opbrengst in 2019
Boete komt overeen met de vrije kasstroom van circa 9 kalenderdagen.
Ze hadden een provisie van $230m aangelegd vorig jaar, dus kunnen nu een kleine €5m terugnemen. Dan wordt die boete voor AB InBev een uitzonderlijke opbrengst in 2019
Boete komt overeen met de vrije kasstroom van circa 9 kalenderdagen.
My take:
Anheuser-Busch InBev: A Wonderful Company At A Fair Price
https://seekingalpha.com/article/427168 ... fair-price
Anheuser-Busch InBev: A Wonderful Company At A Fair Price
https://seekingalpha.com/article/427168 ... fair-price
Hopla, weer een landgenoot erbij. Met hoeveel zijn jullie ondertussen?
Door de paragrafen en dito titels leest het super vlot. N1 !
Door de paragrafen en dito titels leest het super vlot. N1 !
Ik heb weet van 3 anderen. Bedankt!
Die (tijdelijke) stijging mag ook wel, staat sinds 2015 nog altijd op een verlies van 12%...
Ab-inbev zakt al sinds 2015, want de groei via overnames is gedaan en de biermarkt krimp
De voeding gigant Nestlé volgt netjes, de Europese voeding index…. (in de USA gaat het nog beter…)
ABI heeft bovendien een Beta van 1.24, Nestlé van slechts 0.81
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Alles hangt af van je startpunt hé. Op 10 jaar is het verschil dan weer redelijk klein, ondanks de slechte koersprestatie van AB InBev sinds de overname van SABMiller. En dan moet je weten dat AB InBev momenteel aan slechts 12,5x de EBITDA noteert en Nestlé aan 16,5x. Die kloof kan gerust kleiner in de komende jaren, naarmate de schulden van AB InBev dalen en het risicoprofiel aantrekkelijker wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ze hebben zich inderdaad zwaar overschat, in alle voorbije overnames, vandaar hun gigantische schulden…
Die schulden, moeten ze nu noodgedwongen aflossen door hun verschillende afdelingen, terug te verkopen….
IPO (beurs intro) Azië van AB Inbev, staat in de stijgers, voor 19/07/2019…waardoor hun inkomen terug zal dalen…
https://www.marketscreener.com/ANHEUSER ... -28846774/
Al eens gekeken naar de Roe en Roa van Ab inbev en Nestlé...
Die schulden, moeten ze nu noodgedwongen aflossen door hun verschillende afdelingen, terug te verkopen….
IPO (beurs intro) Azië van AB Inbev, staat in de stijgers, voor 19/07/2019…waardoor hun inkomen terug zal dalen…
https://www.marketscreener.com/ANHEUSER ... -28846774/
Al eens gekeken naar de Roe en Roa van Ab inbev en Nestlé...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Jonie,
Ben ik verkeerd als ik zeg dat je AB InBev eerder oppervlakkig volgt?
De multiples die ze voor SABMiller hebben betaald, waren achteraf bekeken te hoog, but nobody gets to invest in retrospect. SABMiller was het sluitstuk van hun overnamestrategie in de biersector en ze werden door de voorzitter van dat bedrijf tot het uiterste gedreven. Hoe dan ook geloof ik sterk dat de te hoge prijs die werd betaald slechts een kanttekening in de geschiedenis zal blijken, gelet op het enorme groeipotentieel van de voormalige SABMiller-activiteiten.
De grote overnames vóór SABMiller waren net een schot in de roos, dus ik begrijp niet waarom je ze allemaal op een hoopje gooit. Zeker de overnames van Anheuser-Busch ("wat hangt dat fruit toch laag") en Modelo (monsterbrand Corona) hebben enorm veel aandeelhouderswaarde gecreëerd. En voordat ze SABMiller overnamen, zaten ze al op hun "ideale leverage" van 2 en hadden ze het dividend zo sterk verhoogd omdat ze met hun geld geen blijf wisten.
Ze hoeven helemaal geen activa te verkopen om hun schuldenberg af te bouwen. Dat kan volledig op eigen kracht, mochten ze dat willen. Hun netto betaalde intrest bedraagt slechts 18% van de operationele kasstroom. Mag ik nog even naar mijn recente write-up verwijzen? https://seekingalpha.com/article/427168 ... fair-price
ROE/ROA: in plaats van gewoon blind ratio's te vergelijken op 3rd party websites, vind ik het nuttiger om te achterhalen en te begrijpen vanwaar die verschillen komen. Zie ook ab-inbev-t13665-735.html#p388997
Abstractie makend van de grote goodwill positie van AB InBev, die allerlei ratio's vertekent, vergelijk de gross profit margins eens. 63% voor AB InBev en 50% voor Nestlé.
Ben ik verkeerd als ik zeg dat je AB InBev eerder oppervlakkig volgt?
De multiples die ze voor SABMiller hebben betaald, waren achteraf bekeken te hoog, but nobody gets to invest in retrospect. SABMiller was het sluitstuk van hun overnamestrategie in de biersector en ze werden door de voorzitter van dat bedrijf tot het uiterste gedreven. Hoe dan ook geloof ik sterk dat de te hoge prijs die werd betaald slechts een kanttekening in de geschiedenis zal blijken, gelet op het enorme groeipotentieel van de voormalige SABMiller-activiteiten.
De grote overnames vóór SABMiller waren net een schot in de roos, dus ik begrijp niet waarom je ze allemaal op een hoopje gooit. Zeker de overnames van Anheuser-Busch ("wat hangt dat fruit toch laag") en Modelo (monsterbrand Corona) hebben enorm veel aandeelhouderswaarde gecreëerd. En voordat ze SABMiller overnamen, zaten ze al op hun "ideale leverage" van 2 en hadden ze het dividend zo sterk verhoogd omdat ze met hun geld geen blijf wisten.
Ze hoeven helemaal geen activa te verkopen om hun schuldenberg af te bouwen. Dat kan volledig op eigen kracht, mochten ze dat willen. Hun netto betaalde intrest bedraagt slechts 18% van de operationele kasstroom. Mag ik nog even naar mijn recente write-up verwijzen? https://seekingalpha.com/article/427168 ... fair-price
ROE/ROA: in plaats van gewoon blind ratio's te vergelijken op 3rd party websites, vind ik het nuttiger om te achterhalen en te begrijpen vanwaar die verschillen komen. Zie ook ab-inbev-t13665-735.html#p388997
Abstractie makend van de grote goodwill positie van AB InBev, die allerlei ratio's vertekent, vergelijk de gross profit margins eens. 63% voor AB InBev en 50% voor Nestlé.
Inderdaad, Ab Inbev staat niet in mijn top 50
Maar ook bij de analysten van CNBC TV komt het bedrijf wel eens ter sprake, zij zien de verkoop van de Ab Inbev afdeling in Azië, als noodzakelijk, door hun hoge schulden graad
(en er zijn wel degelijk goede Europese aandelen volgens CNBC...)
Een aandeel dat al 5.5 jaar daalt, tegen de wereld trend in, is voor mij geen goede investering meer.
Zeker, wetende dat ondanks de stijgende wereldbevolking, de omzet van bier daalt…
(= omgekeerd voor Nestlé)
Elk aandeel waar de koers, het 1 à 1.5 jaar slechter doet, dan de algemene (wereld) trend, gooi ik buiten
Ik stop ze wel in een apart portfolio en in 90% van de gevallen, bleek dit terecht
Dan opper ik dat AB InBev bij de 10% anderen zit [emoji6]
En ik loop sowieso niet hoog op met analisten. Slechts een zeer zeer kleine minderheid zegt zinvolle dingen.
Groeipotentieel genoeg. Kijk naar waar ze hun omzet draaien. Natuurlijk gaat die markt nog groeien, in lijn met de groei van de middenklasse. Denk ook dat food makkelijker disrupted wordt dan non-food.
En ik loop sowieso niet hoog op met analisten. Slechts een zeer zeer kleine minderheid zegt zinvolle dingen.
Groeipotentieel genoeg. Kijk naar waar ze hun omzet draaien. Natuurlijk gaat die markt nog groeien, in lijn met de groei van de middenklasse. Denk ook dat food makkelijker disrupted wordt dan non-food.
Beursgang AB-Inbev Azië (BBC APAC) wordt mogelijk uitgesteld, de introductieprijs had gisteren moeten bekendgemaakt worden, maar dat is nog niet gebeurd. https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 44836.html
Toch raar. Enkele dagen geleden heette het nog dat de beursgang "very well oversubscribed" was.
Enkele grote Amerikaanse beleggers willen een prijs die lager is dan de onderkant van de vork.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash