Ablynx
TIP
Re: Ablynx
Bolero is er al met het openbaar bod.
Openbaar koopaanbod ABLYNX NV
Geachte klant,
Betreft: ABLYNX NV - Vrijwillig en voorwaardelijk bod tot aankoop van de aandelen Ablynx NV door
Sanofi voor 45 EUR per aandeel.
U bezit aandelen van Ablynx NV die u kunt indienen in het vrijwillig bod tot aankoop tegen contanten
dat door Sanofi wordt georganiseerd. Het bod zal worden gevolgd door een uitkoopbod als de
voorwaarden daarvoor voldaan zijn.
Met het bod wenst Sanofi het aandeel van Ablynx NV op Euronext Brussel te laten schrappen en
Ablynx NV in staat te stellen om de lopende ontwikkelingsprogramma's te versnellen en hun
commercieel potentieel te maximaliseren. Daarnaast wenst Sanofi het ontwikkelingsplatform van
Ablynx verder uit te breiden met de introductie van nieuwe producten.
De raad van bestuur van Ablynx NV raadt de aandeelhouders aan om het bod te aanvaarden. Deze
aanbeveling is opgenomen in het "memorie van antwoord" dat u kunt lezen in het prospectus.
Wij verwijzen uitdrukkelijk naar het prospectus dat Sanofi heeft opgesteld en waarin u alle informatie
vindt over het bod en de intenties van Sanofi.
Modaliteiten van het bod:
- Biedprijs: 45 EUR per aandeel Ablynx NV
- Aanvaardingsperiode: 04/04/2018 tot 04/05/2018, 23u00
- Betaaldatum: op of rond 18/05/2018
- Het bod is een voorwaardelijk bod. Wij refereren naar de prospectus (sectie 7.2) voor de voorwaarden waaraan het bod onderhevig is.
Opties:
1. Geen actie ondernemen
U hoeft niets te doen, Bolero zal geen actie ondernemen. De aandelen blijven behouden in uw
effectenrekening.
2. Ingaan op het bod
Biedprijs : 45,00 EUR
Stuur bijgaand antwoordformulier terug naar de Bolero Orderdesk voor 04/05/2018, 23:00 uur.
Aandeelhouders moeten zich ervan bewust zijn dat indiening van het acceptatieformulier (samen met enig ander document dat vereist zou kunnen zijn) bij de Bolero Orderdesk alleen mogelijk is tijdens hun reguliere kantooruren. De Aandeelhouders worden geadviseerd om te informeren naar deze reguliere openingstijden. Na dergelijke reguliere openingstijden kunnen inzendingen nog steeds worden ingediend via e-mail tot uiterlijk 23.00 uur CET op de laatste dag van de acceptatieperiode. Het tijdstip van ontvangst van de e-mail is het tijdstip van indiening van het acceptatieformulier.
Als u ingaat op het bod, blokkeren we de aangeboden aandelen tot het moment van uitvoering.
Betaaldatum: 18/05/2018
Indien u deelneemt, wordt op betaaldatum als volgt afgerekend:
- Beurstaks op de biedprijs: ten laste van de Bieder
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Bij Keytrade worden er ook nog 5 euro transactiekosten gerekend, wat indien je niets doet, worden de aandelen dan omgezet naar Sanofi of vervallen deze gewoon, is mij niet duidelijk
Als minstens 95% van de aandeelhouders het bod wel accepteren zal je ondanks niets te doen 'uitgerookt' worden aan €45
Maar of je zo €5 kan ontlopen is mij niet duidelijk. Ik zou het risico niet nemen en toch accepteren, je bespaart alvast op de andere kosten zoals beurstaks of brokerfees.
Bij bolero wordt die 5€ achteraf aangerekend als corporate action kost.
Overname succesvol.
Vrijdag 18 mei cash in de hand?
Vrijdag 18 mei cash in de hand?
SANOFI EN ABLYNX KONDIGEN DE SUCCESVOLLE RESULTATEN VAN DE INITIËLE AANVAARDINGSPERIODE VOOR ABLYNX EN DE AANVANG VAN DE SQUEEZE OUT AANVAARDINGSPERIODE AAN
...
Sanofi bevestigde dat bij het verstrijken van de initiële aanvaardingsperiode, die is verstreken op 4 mei 2018, een totaal van 71.972.994 aandelen (waaronder 7.446.312 aandelen vertegenwoordigd door ADSs), 2.594.841 warrants en 975 converteerbare obligaties werd ingebracht in de Overnamebiedingen en niet ingetrokken. Sanofi zal 95,60% van de uitstaande aandelen van Ablynx aanhouden op de datum van afwikkeling van de Overnamebiedingen, waarvan meer dan 90% is verworven door middel van de Overnamebiedingen. Sanofi bevestigde verder dat de Minimale Inbrengvoorwaarde en de andere voorwaarden van de Overnamebiedingen zijn vervuld.
Payday.
Maar waarin dat kapitaal weer investeren? Weinig (geen) goedkope aandelen te vinden momenteel. Toch maar even de kat uit de boom kijken.
Maar waarin dat kapitaal weer investeren? Weinig (geen) goedkope aandelen te vinden momenteel. Toch maar even de kat uit de boom kijken.
Ik zit al even voor een deel van het Ablynx geld in Thrombogenics. Dat gaat voorlopig goed.
Heb ook opnieuw een kooporder staan voor Agfa Gevaert
-
- Newbie
- Contacteer:
De deur van het topic mag stilaan dicht hier.
Deze bestuurders hebben alvast de nodige centjes ontvangen om hun woning eens goed te renoveren:
https://www.fsma.be/nl/transaction-sear ... mit=Zoeken
Deze bestuurders hebben alvast de nodige centjes ontvangen om hun woning eens goed te renoveren:
https://www.fsma.be/nl/transaction-sear ... mit=Zoeken
Ja, ik blijf daar momenteel af. De hele sjoemeltoestanden gaat nog slachtoffers maken, en de chinezen werpen zich op europa.pieterjan28 schreef: ↑15 mei 2018, 01:43Ik zat aan een autoconstructeur te denken, iemand die dit lees en deze sector volgt?
Ze zijn al vliegende auto's aan het bouwen/testen/onderzoekenIk zat aan een autoconstructeur te denken, iemand die dit lees en deze sector volgt?Payday.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik heb nog 100 aandelen van ablynx staan en ben niet op het bod ingegaan.
Wat gebeurt er nu met die aandelen of wat kan ik nog doen?
Wat gebeurt er nu met die aandelen of wat kan ik nog doen?
Tot 12 juni kan je opnieuw aanmelden op het zogenaamde uitrookbod (sqeeuze out pocedure).
http://hugin.info/137912/R/2192058/848666.pdf
Nadien, bij het schrappen van de beurs, gaan de aandelen automatisch over naar Sanofi, die geld stort in een depositokas. Via de depositokas kan kan je dan €45 per aandeel opvragen (gedurende max. 30 jaar).
jammer maar helaas, toch een beetje zoals gevreesd. Het onderzoek naar RSV is al op de schop. En alle onderzoeksprogramma’s met externe farmapartners worden opgeheven om voorrang te geven aan Sanofi-programma’s https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 98445.htmlMaarten schreef: ↑29 januari 2018, 19:57 Mooi overnamebod! Hopelijk eindigt dit niet in bezuinigingen binnen een paar jaren wanneer op een gegeven moment Sanofi als groep niet presteert zoals verwacht. De overname van Omega Pharma - al is dat een ander verhaal - is voor de Belgische werknemers geen succes geweest. Ik ben ook benieuwd om te zien wat er van de overige beloftevolle programma's (in samenwerking met andere farma's) gaat komen. Ablynx is veel meer dan alleen Caplacizumab.