Actie pensioensparen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Actie pensioensparen?
bij mij is zie ik mijn centjes al erop staan, maar nog niks van historiek van mijn vorige stortingen bij mijn vorige bank...
zal wel nog effe duren zeker?
ook nog geen mail gekregen van Rabo dat de overdracht al ok zou zijn...
zal wel nog effe duren zeker?
ook nog geen mail gekregen van Rabo dat de overdracht al ok zou zijn...
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Normaal ziet u op uw Rabo Pension Account, 'transfert in'. U kan de detail nakijken van deze transactie, nl. het bedrag, de NIW en het aantal deelbewijzen.
De detail van alle afzonderlijke stortingen bij uw andere bank, kan u zelf niet nakijken in onze beveiligde site. Deze historiek voeren wij enkel in ons systeem in om op uw 60ste verjaardag correct de taks lange termijnsparen te kunnen berekenen.
De stortingen die u op uw Rabo Pension Account doet, daarvan kan u steeds alle details nakijken, storting per storting.
De detail van alle afzonderlijke stortingen bij uw andere bank, kan u zelf niet nakijken in onze beveiligde site. Deze historiek voeren wij enkel in ons systeem in om op uw 60ste verjaardag correct de taks lange termijnsparen te kunnen berekenen.
De stortingen die u op uw Rabo Pension Account doet, daarvan kan u steeds alle details nakijken, storting per storting.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb beslist om toch mijn volledige fonds over te zetten van Arpe naar Rabo Growth.
Mijn aanvraag is ondertussen opgestuurd.
Hopelijk verloopt alles vlot.
Mijn aanvraag is ondertussen opgestuurd.
Hopelijk verloopt alles vlot.
Een week geleden heb ik mijn papieren op de post gedaan om de noodzakelijke spaarrekening te openen.
Krijg ik onmiddellijk een digipass opgestuurd? Of krijg ik eerst een brief waarin een rekeningnummer vermeld staat, om naar die rekening dan een storting te doen, waarna de digipass wordt opgestuurd?
Het is omdat ik graag tijdig mijn pensioenspaarrekening bij rabobank.be kan openen en tijdig de transfer van mijn ander pensioenspaarfonds wil aanvragen. De actie voor pensioensparen loopt tot 31 januari, welke datum telt? De ontvangen datum of datum dat brief afgestempeld werd?
Krijg ik onmiddellijk een digipass opgestuurd? Of krijg ik eerst een brief waarin een rekeningnummer vermeld staat, om naar die rekening dan een storting te doen, waarna de digipass wordt opgestuurd?
Het is omdat ik graag tijdig mijn pensioenspaarrekening bij rabobank.be kan openen en tijdig de transfer van mijn ander pensioenspaarfonds wil aanvragen. De actie voor pensioensparen loopt tot 31 januari, welke datum telt? De ontvangen datum of datum dat brief afgestempeld werd?
Je krijgt na ongeveer een week, een brief met je rekeningnummer en enkele dagen (bij mij 1 dag, bij een collega was het 2 dagen) erna krijg je de digipass.
Dus een dezer zou je alles moeten ontvangen.
Je moet daarna een betaling doen van rekening (op jouw naam) van een andere bank naar de zichtrekening bij rabo, om de rekeningen te activeren. Van zodra dit gebeurd is (kan 1à2 dagen duren, afhankelijk van de bank je de storting doet), kan je inloggen en kan je de pensioenspaarrekening openen, met behulp van je digipass en dien je nog de aanvraag tot overdracht via de post doen. Je moet daarop je pensioenspaarrekening van rabo en de andere bank, inclusief oude ISIN code noteren.
Als ik kijk hoe het bij mij verlopen is, best ten laatste woensdag, je overdracht op de bus doen.
Weet niet meer wat er destijds op de coupon stond die in het magazine stak, als ik me niet vergis was het stempeldatum.
Misschien best eens contact opnemen met hun helpdesk, voor de exacte datum?
Dus een dezer zou je alles moeten ontvangen.
Je moet daarna een betaling doen van rekening (op jouw naam) van een andere bank naar de zichtrekening bij rabo, om de rekeningen te activeren. Van zodra dit gebeurd is (kan 1à2 dagen duren, afhankelijk van de bank je de storting doet), kan je inloggen en kan je de pensioenspaarrekening openen, met behulp van je digipass en dien je nog de aanvraag tot overdracht via de post doen. Je moet daarop je pensioenspaarrekening van rabo en de andere bank, inclusief oude ISIN code noteren.
Als ik kijk hoe het bij mij verlopen is, best ten laatste woensdag, je overdracht op de bus doen.
Weet niet meer wat er destijds op de coupon stond die in het magazine stak, als ik me niet vergis was het stempeldatum.
Misschien best eens contact opnemen met hun helpdesk, voor de exacte datum?
Bel onze klantendienst op 03-289 28 88
of mail naar info@rabobank.be
@ Brugse Leeuw: gelukkig heb ik mijn kop niet laten zot maken hoor....zie nu dat Argenta PFR al bijna 3,7% rendement heeft op 1 maand, en de Belfius/BNP Fortis (rabo) rond de 3% zitten.hansv schreef:zelfde hier. Pensioensparen is lange termijn, vergelijken moet je dan ook niet doen omdat er een actie loopt of omdat het 1 of zelfs enkele jaren slecht presteert.satsurfer schreef:ik denk dat ik nog 1 jaartje de kat uit de boom zal kijken...
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
@Satsurfer: het is op 31/12 dat telt...
Die 75 euro ontvang ik ook alvast!
Hier thuis zal het een leuke competitie worden: mijn vrouw blijft bij Arpe en ik dus Rabo BNP Growth.
Maakt dus een goede spreiding en leuk om volgen welk fonds als winnaar uit de bus zal komen!
Die 75 euro ontvang ik ook alvast!
Hier thuis zal het een leuke competitie worden: mijn vrouw blijft bij Arpe en ik dus Rabo BNP Growth.
Maakt dus een goede spreiding en leuk om volgen welk fonds als winnaar uit de bus zal komen!
Als we dan toch aan het vergelijken zijn...@ Brugse Leeuw: gelukkig heb ik mijn kop niet laten zot maken hoor....zie nu dat Argenta PFR al bijna 3,7% rendement heeft op 1 maand, en de Belfius/BNP Fortis (rabo) rond de 3% zitten.
Fonds: Rabo / Argenta
YTD: 2,13 / 2,12
1m: 3,03 / 3,68
3m: 4,08 / 4,30
1j: 15,83 / 10,69
2j: 15,73 / 9,76
3j: 8,52 / 5,98
5j: 12,97 / 11,16
10j: ### / 7,08
Verlengd tot en met 28 februari: http://www.rabobank.be/nl/producten/spa ... actie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik op maandag om 14:30 stort op een pensioenspaarfonds van Rabobank. Aan welke NIW wordt deze verwerkt?
-
- Full Member
- Contacteer:
kan je ergens de real time koers volgen van zo een fonds...
op de sites die ik vind, wordt er slechts 1 maal per dag een NIW waarde bepaald...
voorbeeld voor Balanced:
http://iex.fundscreener.nl/Pages/FundDe ... d=60002693" onclick="window.open(this.href);return false;
wordt de NIW genomen van het moment dat het geld op de pensioenrekening toekomt? Wanneer is dat meestal?
op de sites die ik vind, wordt er slechts 1 maal per dag een NIW waarde bepaald...
voorbeeld voor Balanced:
http://iex.fundscreener.nl/Pages/FundDe ... d=60002693" onclick="window.open(this.href);return false;
wordt de NIW genomen van het moment dat het geld op de pensioenrekening toekomt? Wanneer is dat meestal?
Koers wordt maar 1 maal per dag berekend.
Voor de inventariswaarde op dag D worden meestal de slotkoersen van dag D-1 gebruikt (Soms ook van dag D zelf). Dit staat in het prospectus.
Voor de inventariswaarde op dag D worden meestal de slotkoersen van dag D-1 gebruikt (Soms ook van dag D zelf). Dit staat in het prospectus.
-
- Full Member
- Contacteer:
en Grave, tegen welke koers heb je ze nu verkregen..
zou nu toch al online moeten zichtbaar zijn?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Net zoals voor de andere fondsen, kan u alle informatie over de verwerking en afrekening onder de tab 'uitvoering' terug vinden.
http://www.rabobank.be/nl/producten/spa ... ectie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als u uw opdracht voor 14 u. doorstuurt, wordt uw pensioensparen intekening aan de koers van de dag uitgevoerd, de afrekening kan u dan 2 (werk)dagen later via de beveiligde site nakijken.
Let wel op: de 'koersdatum' die u op de site kan nakijken, heeft 2 dagen vertraging. Zo ziet u bijvoorbeeld vandaag, de koers van 30/01.
http://www.rabobank.be/nl/producten/spa ... ectie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als u uw opdracht voor 14 u. doorstuurt, wordt uw pensioensparen intekening aan de koers van de dag uitgevoerd, de afrekening kan u dan 2 (werk)dagen later via de beveiligde site nakijken.
Let wel op: de 'koersdatum' die u op de site kan nakijken, heeft 2 dagen vertraging. Zo ziet u bijvoorbeeld vandaag, de koers van 30/01.
bartiebart schreef:en Grave, tegen welke koers heb je ze nu verkregen..
Op maandag 27/01 om 14:30 order ingegeven. Gekregen voor NIW van 28/01
Ik had gehoopt dat ik nog de NIW van de 27ste zelf zou krijgen. Dan had ik ze tegen de laagste prijs van Januari. 122.94
Op 28/01 was het alweer 123.87