Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
AMG rondt herstelwerkzaamheden Braziliaanse Mibra-mijn af :
https://amg-nv.com/release/?id=2137850&date=201709
Zal wel de reden zijn voor de koersopstoot vandaag.
https://amg-nv.com/release/?id=2137850&date=201709
Zal wel de reden zijn voor de koersopstoot vandaag.
Serieus effect in mijn port zo'n opstoten! Bijna aan men koersdoel wat in het begin zo ver weg lag...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Op Iex spreken ze over een koersdoel van 42,5euro door citi. Maar er staat geen bron bij...
Dat is nog eens een leuk begin van het weekend
Inleg x4,96 op nog geen jaar tijd
vind het koersdoel enkel op trivano, maar er zal wel iets van aan zijn, gezien die 12%
https://www.trivano.com/aandeel/advies- ... 192.advies
ivm de heropstart vd Tantalumproducie zijn ze wel heel nipt binnen hun target gebleven.. Ik stond al gereed om vandaag een mailtje naar IR te sturen hoe het daarmee zat
volgend nieuwsfeiten;
Q3 -> 2november voorbeurs + Mogelijke aankondiging van uitbreiding capaciteit bij AMG Vanadium
tegen eind dit jaar -> aankondiging wat fase 2/3 inhoudt; JV met Lithiumhydroxide-fabriekje?

Inleg x4,96 op nog geen jaar tijd

vind het koersdoel enkel op trivano, maar er zal wel iets van aan zijn, gezien die 12%

https://www.trivano.com/aandeel/advies- ... 192.advies
ivm de heropstart vd Tantalumproducie zijn ze wel heel nipt binnen hun target gebleven.. Ik stond al gereed om vandaag een mailtje naar IR te sturen hoe het daarmee zat

volgend nieuwsfeiten;
Q3 -> 2november voorbeurs + Mogelijke aankondiging van uitbreiding capaciteit bij AMG Vanadium
tegen eind dit jaar -> aankondiging wat fase 2/3 inhoudt; JV met Lithiumhydroxide-fabriekje?
Zowel kapitaalbelang als stemrecht verhoogd.
(ABM FN-Dow Jones) JP Morgan Asset Management heeft een groter belang in AMG Advanced Metallurgical Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 2 oktober 2017.
JP Morgan meldde een kapitaalbelang van 3,64 procent met een dito stemrecht.
Op 26 januari dit jaar meldde JP Morgan nog een kapitaalbelang van 2,93 procent met eenzelfde stemrecht.
(ABM FN-Dow Jones) JP Morgan Asset Management heeft een groter belang in AMG Advanced Metallurgical Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 2 oktober 2017.
JP Morgan meldde een kapitaalbelang van 3,64 procent met een dito stemrecht.
Op 26 januari dit jaar meldde JP Morgan nog een kapitaalbelang van 2,93 procent met eenzelfde stemrecht.
RWC heeft trouwens ook weer z'n belang gehalveerd. (eerder bij 16, deze keer bij 32 euro)
Tijdje terug (eind september) viel me bij eindveiling een order op ter grootte van 2% van totaal uitstaande aandelen, dit werd vermoedelijk buiten beurs verkocht. Dagen erop volgde wat koersdruk (net voor het citi koersdoel) & enkele dagen later een melding dat RWC de positie gehalveerd had...
Nu vraag ik vraag me wel af wie die 2% gekocht heeft... (ik alvast niet, ik heb er al genoeg
)
Tijdje terug (eind september) viel me bij eindveiling een order op ter grootte van 2% van totaal uitstaande aandelen, dit werd vermoedelijk buiten beurs verkocht. Dagen erop volgde wat koersdruk (net voor het citi koersdoel) & enkele dagen later een melding dat RWC de positie gehalveerd had...
Nu vraag ik vraag me wel af wie die 2% gekocht heeft... (ik alvast niet, ik heb er al genoeg

Heb eens gerekend naar een waardering voor de komende jaren:
EBITDA TTM = $118 miljoen
EV = $ 1130 miljoen (zeer kleine netto schuldpositie)
EV/EBITDA TTM = 9,6
Management legt het doel voorop om 200 miljoen EBITDA te realiseren tegen 2022 (denk dat ze reeds bewezen hebben conservatieve aannames te maken maar de grondstofprijzen hebben uiteraard veel invloed)
Marketcap kan dan $2 miljard worden tegen 2022 met multiple 10.
Op 28,2 miljoen aandelen is dat een koersdoel van €71
Komt overeen met een groei van 14% per jaar vanaf de huidige koers van €37
EBITDA was de laatste kwartalen circa $32 miljoen, zit duidelijk in stijgende lijn.
Umi, als ik mij ergens gemist heb gelieve aan te vullen
EBITDA TTM = $118 miljoen
EV = $ 1130 miljoen (zeer kleine netto schuldpositie)
EV/EBITDA TTM = 9,6
Management legt het doel voorop om 200 miljoen EBITDA te realiseren tegen 2022 (denk dat ze reeds bewezen hebben conservatieve aannames te maken maar de grondstofprijzen hebben uiteraard veel invloed)
Marketcap kan dan $2 miljard worden tegen 2022 met multiple 10.
Op 28,2 miljoen aandelen is dat een koersdoel van €71
Komt overeen met een groei van 14% per jaar vanaf de huidige koers van €37
EBITDA was de laatste kwartalen circa $32 miljoen, zit duidelijk in stijgende lijn.
Umi, als ik mij ergens gemist heb gelieve aan te vullen

Ge zijt nog iets vergeten. Tegen 2022 zal uw enterprise value ook impact ondervinden van de continue cash opbouw. Dus tegen dan zal er nog een nettocash positie zijn die ge bij uw koersdoel moet optellen. Tenzij ze alles gaan 'opgebruiken'?
+ ge slaat uw dollars en euro's door elkaar. Afgaande op $2B market cap is dat $71, en niet 71 EUR.
+ ge slaat uw dollars en euro's door elkaar. Afgaande op $2B market cap is dat $71, en niet 71 EUR.
Ik had ook aan dat punt gedacht maar dacht eerder aan het omgekeerde, dat ze extra schulden zouden aangaan om hun doel te bereiken. Maar als dat inderdaad niet nodig is, of via de vks gefinancierd kan worden, dan is het koersdoel nog conservatief.
Dollars en euro smijt ik idd door elkaar, jammer genoeg in mijn EV bepaling ook al.
Dollars en euro smijt ik idd door elkaar, jammer genoeg in mijn EV bepaling ook al.
Zoals Heinz zelf al zei; "we are notoriously conservative people"
Analisten verwachten die 200M Ebitda al tegen 2020 trouwens. Zie oa hieronder
Https://www.tijd.be/tablet/newspaper-be ... MG/9931201
Een multiple van 10 op Ebitda lijkt me wat hoog. Degroof rekent aan +- 8.
Soit terug naar FCF's, ff een abstract gemaakt over wat mogelijk is...
Ik heb geen lithiumfabriekske ingecalculeerd, dat zou zo'n $ 200M extra CapEx zorgen in 2018/2019, maar dan zou de FCF ook hoger moeten uitvallen vanaf 2020.
edit; ff aanpassing; foutje; had Maintenance capex ff dubbel geteld

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Umi op 9 oktober 2017, 20:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Uw net debt is wellicht een net cash? Want een positieve 'net debt' is een schuld en gene cash, en ik kan me niet inbeelden dat hun schulden verhogen
ja net Debt wordt Net Cash. Schoonheidsfoutje

edit; & zo komen we ook aan een koersdoel van 71 euro in 2021 reteiP

FCF van $ 135M x 15 + net cash van $ 330M
=> $ 2355 M
=> +- € 2M
=> € 70,8 per aandeel
Eerste keer dat ze hierover spreken. Net als de mogelijke plant in China.AMG expects to make a decision on the lithium carbonate plant by the end of this year or early in 2018, Daniels said.
btw, iemand (poldermol?) 'Pilbara minerals' al eens onderzocht? Zeer lange termijncontracten voor hun fase 1, low cost & heel grote mijn. In verhouding met de jaarlijkse capaciteit zit er nog heel wat rek op?!
Verdubbeld op 1 maand tijd trouwens.
http://www.pilbaraminerals.com.au/site/ ... tember2017
Verdubbeld op 1 maand tijd trouwens.
http://www.pilbaraminerals.com.au/site/ ... tember2017