Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Toffe discussie hier maar voor een leek wat moeilijk. Concreet met alle info welk advies voor het aandeel ?
https://www.trivano.com/aandeel/amg.333.adviezenJulusCesar schreef:Toffe discussie hier maar voor een leek wat moeilijk. Concreet met alle info welk advies voor het aandeel ?
Koersdoel blijft 18,50 euro.
(ABM FN-Dow Jones) ING heeft dinsdag het advies voor AMG Advanced Metallurgical Group verhoogd van Houden naar Kopen en handhaafde het koersdoel op 18,50 euro.
Analist Stijn Demeester noemde het, gezien de zwakke koersontwikkeling, momenteel een goed moment om in te stappen. Na bekendmaking van de resultaten daalde de koers van AMG met ongeveer 7 procent, volgens ING enigszins overdreven. AMG heeft volgens Demeester sterke prestaties afgeleverd n het derde kwartaal, ondanks uitdagende marktomstandigheden.
Bovendien zijn de vooruitzichten voor het omvangrijke lithium-project van AMG volgens ING niet veranderd. Demeester ziet zelfs opwaarts potentieel voor het project, als AMG een leveringsovereenkomst sluit tegen hogere prijzen dan de analist inschat en indien AMG goedkeuring krijgt voor de tweede fase van het project. Als deze twee gebeurtenissen plaatsvinden, dan zou het koersdoel voor AMG met krap een derde omhoog kunnen, stelde de marktvorser. - See more at: http://www.debeurs.nl/Forum/Topic/13395 ... vVXh6.dpuf
Ook eens gekeken, enkel naar de cijfers want van de business ken ik niets.
Veel te volatiel voor mij.
Wat betreft waardering op basis van vks: heb je gezien dat er de laatste jaren (zeer) veel geld is vrijgekomen uit het werkkapitaal? Dat lijkt me niet recurrent.
2011: vks van $-6,3m incl. impact werkkapitaal van $-18,1m
2012: vks van $17,9m incl. impact werkkapitaal van $9,9m
2013: vks van $40,2m incl. impact werkkapitaal van $40,2m
2014: vks van $71,7m incl. impact werkkapitaal van $39,0m
2015: vks van $53,8m incl. impact werkkapitaal van $21,6m
Als je abstractie maakt van dat werkkapitaal, is het aandeel, op basis van de resultaten van de laatste 5 jaar, eerder correct gewaardeerd dan ondergewaardeerd. Toekomstige kasstromen kan ik niet inschatten.
Veel te volatiel voor mij.
Wat betreft waardering op basis van vks: heb je gezien dat er de laatste jaren (zeer) veel geld is vrijgekomen uit het werkkapitaal? Dat lijkt me niet recurrent.
2011: vks van $-6,3m incl. impact werkkapitaal van $-18,1m
2012: vks van $17,9m incl. impact werkkapitaal van $9,9m
2013: vks van $40,2m incl. impact werkkapitaal van $40,2m
2014: vks van $71,7m incl. impact werkkapitaal van $39,0m
2015: vks van $53,8m incl. impact werkkapitaal van $21,6m
Als je abstractie maakt van dat werkkapitaal, is het aandeel, op basis van de resultaten van de laatste 5 jaar, eerder correct gewaardeerd dan ondergewaardeerd. Toekomstige kasstromen kan ik niet inschatten.
Gelukkig kom ik weer te hulp gesneld: http://www.comcap.media/market-trends/1 ... ts-results
En Jens, waarom denk je dat 'echte' analisten met een operationele kasstroom exclusief WC changes werken? GPV is de enige die die wél in overweging neemt, en zoals ik tot vervelens toe al herhaalde, zorgt diet er inderdaad voor dat de lijntjes alle kanten opzwiepen.
Bottom line, AMG staat inderdaad fair gewaardeerd nu, al zal de interestkost wellicht wat zakken door de vrije kasstromen. De groei zal moeten komen van de nieuwe projecten, en dan heeft de spodumeen een goede kans (ik ben niet heel erg happig op het extra kapitaal dat nodig is voor een LCE fabriekje)
En Jens, waarom denk je dat 'echte' analisten met een operationele kasstroom exclusief WC changes werken? GPV is de enige die die wél in overweging neemt, en zoals ik tot vervelens toe al herhaalde, zorgt diet er inderdaad voor dat de lijntjes alle kanten opzwiepen.
Bottom line, AMG staat inderdaad fair gewaardeerd nu, al zal de interestkost wellicht wat zakken door de vrije kasstromen. De groei zal moeten komen van de nieuwe projecten, en dan heeft de spodumeen een goede kans (ik ben niet heel erg happig op het extra kapitaal dat nodig is voor een LCE fabriekje)
Wel, ik merk dat het vaak niet veel uitmaakt. Het ene jaar neemt het WK wat toe, het andere jaar daalt het. Maar ik volg dan ook voornamelijk 'bravere' bedrijven met minder volatiele kasstromen. Pas als het overdreven één richting uitgaat, zoals bij AMG de laatste jaren, ben ik op mijn hoede.
Je kan aan het model van gpv1 makkelijk 2 lijntjes toevoegen en een waardering maken mét en zonder WK.
Ik weet nu wel niet of je het hele werkkapitaal mag nemen. Je hebt ook zoiets als non-cash of operating working capital, maar daar weet ik het fijne niet van.
Je kan aan het model van gpv1 makkelijk 2 lijntjes toevoegen en een waardering maken mét en zonder WK.
Ik weet nu wel niet of je het hele werkkapitaal mag nemen. Je hebt ook zoiets als non-cash of operating working capital, maar daar weet ik het fijne niet van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@ Jens,
Ik had weet van verbeterd werkkapitaal. Echter nooit aandachtig bekeken...
op pagina 21 -> working capital days. Lijkt mij dat er daar idd niet veel ruimte meer is voor verbetering.
http://s1.q4cdn.com/411066846/files/doc ... -FINAL.pdf
@ Poldermol,
Ik had de link al op een ander forum gezien. Zeker interessant om een ander zn mening eens te horen, maar niets nieuws feitelijk, buiten mss de kijk op sustaining capex.
Dus investeringen in extra capaciteit & nieuwe (winstgevende) projecten -zoals hier in de link terecht aangehaald wordt- moeten feitelijk niet in rekening gebracht worden voor berekening vd FCF, vermits deze bijdragen tot de toekomstige cashflows.
bvb. dit jaar; "The largest capital expansion projects are AMG’s Ancuabe graphite mine project and AMG TAC’s titanium aluminide expansion"
& het Lithiumproject dat volgend jaar wss de capex serieus de hoogte in stuurt.
conclusies; de waarheid ligt ergens in het midden? & elk model kan verder gefinetuned worden?
Ik had weet van verbeterd werkkapitaal. Echter nooit aandachtig bekeken...
op pagina 21 -> working capital days. Lijkt mij dat er daar idd niet veel ruimte meer is voor verbetering.
http://s1.q4cdn.com/411066846/files/doc ... -FINAL.pdf
@ Poldermol,
Ik had de link al op een ander forum gezien. Zeker interessant om een ander zn mening eens te horen, maar niets nieuws feitelijk, buiten mss de kijk op sustaining capex.
MGMT spreekt van $206/ton spodumene.The total capex came in at $22.7M, but it’s important to realize the sustaining capex was just $9M, with the remaining capex used for expansion (at the tantalum mine and the graphite mine).
Anyway, if we would deduct the sustaining capex from the adjusted operating cash flow, AMG generated approximately $33M in free cash flow, and will very likely boost this to in excess of $40M on a full-year basis (and we are hoping to see $45M). This would result in approximately 1.5 EUR per share, which means AMG currently has a free cash flow yield of 9%, which isn’t expensive at all, given the push to expand the current operations.
In mijn berekeningen heb ik telkens de volledige capex gebruikt & niet de 'sustaining capex' zoals hier omschreven wordt, vermits AMG dit niet rapporteert.That’s fantastic and once we throw in some sustaining capital expenditures and transportation expenses, we would feel comfortable with an all-in cost of $225 per tonne of spodumene.
Investment thesis
AMG is currently generating approximately $45M per year in free cash flow but this could easily increase to $60M once the spodumene project is being brought into production in 2018. AMG currently has no net debt, and the existing cash flows could be sufficient to fund all expansion capex as well.
AMG Metallurgical Group definitely is a company to keep an eye on!
Dus investeringen in extra capaciteit & nieuwe (winstgevende) projecten -zoals hier in de link terecht aangehaald wordt- moeten feitelijk niet in rekening gebracht worden voor berekening vd FCF, vermits deze bijdragen tot de toekomstige cashflows.
bvb. dit jaar; "The largest capital expansion projects are AMG’s Ancuabe graphite mine project and AMG TAC’s titanium aluminide expansion"
& het Lithiumproject dat volgend jaar wss de capex serieus de hoogte in stuurt.
conclusies; de waarheid ligt ergens in het midden? & elk model kan verder gefinetuned worden?
Wel, eenmaal uw mijn in productie is, heb je uiteraard ook jaarlijks nog je sustaining capex (reparaties, nieuwe truck kopen, dat soort dingen), daarom dat ik hoger afrondde naar $225/t.
Er staat helemaal niets nieuws in dat artikel, dat zou illegaal zijn als er daar non-public information zou instaan
Edit: zelfs de sustaining capex is niets nieuws, staat netjes in de publiek beschikbare persberichten hoeveel de sustaining capex was in de eerste drie kwartalen.
Er staat helemaal niets nieuws in dat artikel, dat zou illegaal zijn als er daar non-public information zou instaan

Edit: zelfs de sustaining capex is niets nieuws, staat netjes in de publiek beschikbare persberichten hoeveel de sustaining capex was in de eerste drie kwartalen.
Ah ik had geen idee dat u de auteur wasPoldermol schreef:

Dat moetk nog eens nakijken in dat geval. Mijn geheugen is jammer genoeg een zeef de laatste tijd

edit; maintenance capital zoals ze het noemen dus, Ik kom wel aan $11,1M tem Q3?
FY 2015 -> $13,1M
FY 2014 -> $12,8M
Dat zou ik eens moeten nakijken. Het probleem was dat ze het niet duidelijk meldden, en dat ik het snel snel uit de Q1,2 en 3 persberichten haalde. Het is uiteraard goed mogelijk dat er een slordigheidje ingeslopen is!
Denk dat ze voor engineering, mining en totaal de Capex geven. Morgen nog een keer bekijken..Poldermol schreef:Dat zou ik eens moeten nakijken. Het probleem was dat ze het niet duidelijk meldden, en dat ik het snel snel uit de Q1,2 en 3 persberichten haalde. Het is uiteraard goed mogelijk dat er een slordigheidje ingeslopen is!
@Poldermol; Enig idee vanwaar de daling?
Duidelijk wel een paar stoplosses afgegaan (turbo's).
Ik heb maar wat bijgekocht aan €14,80. Aandeel wordt zo weer 1 van mn grootste posities.
Ik zie op geen veranderingen tov 4 weken geleden. Dus ik ben nog steeds hoopvol over de toekomst.
uit Q3 results.
Ik heb maar wat bijgekocht aan €14,80. Aandeel wordt zo weer 1 van mn grootste posities.
Ik zie op geen veranderingen tov 4 weken geleden. Dus ik ben nog steeds hoopvol over de toekomst.
uit Q3 results.
Outlook
Without exception, throughout 2016, AMG has delivered quarter-over-quarter improvements in EBITDA relative to the prior year. We expect to continue this performance in the fourth quarter 2016.
In 2017, AMG expects to continue its strong financial performance.
While we remain focused on operating cash flow and return on capital employed, management's priority in 2017 is to execute our transformational lithium project.
Mailtje dat een forumlid van IEX verstuurde naar 'head of IR' bij AMG.
Persoonlijk zou ik mezelf lichtjes schamen met zulke vragen. Maar blijkt dat je zelfs bij het stellen van slechte vragen antwoorden krijgt..
Persoonlijk zou ik mezelf lichtjes schamen met zulke vragen. Maar blijkt dat je zelfs bij het stellen van slechte vragen antwoorden krijgt..
good morning sir,
These questions are not mine, because I still got the faith in your firm.
On the forum there are wild speculations about why the stock is falling continously. Is somebody attempting to take over the firm? Is RWC completely selling off there remaining 10%? Is there a problem with the creditline? Will the factory not be ready in time or are there rising problems with that project? As I specified, these are not my questions but people are really getting nervous and I hope You can give an explanation to their questions...
sincerely yours
Kris
Dear Kris,
Thanks for your email. Although I would not normally comment on speculation or rumors, I did want to reply to your mail to set your mind at rest given the volatile trading activity in recent days.
With regards to RWC, they remain very supportive of AMG. They chose to only sell half of their 20% shareholding as they wish to continue to share in the significant future upside, resulting partly from our Lithium project (as many analysts have indicated publicly already). As part of the sell-down, they also agreed to a 180 lock-up period, meaning they cannot sell any more of their shares until May 2017 at the very earliest.
In terms of Lithium, our project is proceeding exactly as planned. We press released the signing of an EPC contract for the turnkey delivery of our lithium spodumene plant a few weeks ago. In recent weeks, Lithium prices estimates have increased (Roskill update – please see below) further strengthening our conviction around the project.
Roskill Lithium view: SQM reported record revenues for its lithium division in Q3 and 9M, with sales more than doubling to US$338M y-on-y for 9M and almost tripling to US$145M y-on-y for Q3. Sales volumes were 12.1kt (carbonate and hydroxide) for Q3 and 35.2kt for 9M, suggesting annual volumes (extrapolated to 47kt for 2016) may come close to capacity (48ktpy). The company sees annual demand rising 12-13% in 2016; this is ahead of Roskill’s revised 7.3% growth and would take demand to almost 200kt LCE (matching Roskill’s projected supply figure and removing the expected oversupply).
With regards to the other rumors, I would prefer not to comment specifically, but I can assure you they are simply rumors.
In terms of current trading, we have seen a number of non-fundamental investors (Quant investors, driven by algorithms) selling large blocks of shares in recent days. Our banks and analysts believe that this activity is driven by the need to take profits prior to a number of significant events in December – i.e. the Italian Constitutional Referendum on Dec 4th and the US Fed Meeting on December 14th. This trading activity has had a detrimental effect on our share price in recent days, but it is a short-term effect, and unfortunately nothing which we (AMG Management) can control as you can appreciate.
I hope this is helpful.
Best regards,
Steve
Steve Daniels
Senior Vice President Corporate
AMG Advanced Metallurgical Group N.V. - See more at: http://www.debeurs.nl/Forum/Topic/13395 ... 1biiX.dpuf
lijkt me een technische daling geweest te zijn. Steun doorbroken vorige week, en metéén verdergedaald. Ik heb een paar extra put-opties geschreven. Steun lag op 14.50 EUR: http://www.comcap.media/market-trends/c ... p-gives-in , en dat is quasi exàct het niveau waarop we bounceten. Een opportuniteit, denk ikUmi schreef:@Poldermol; Enig idee vanwaar de daling?
Had nog wat sprinters met financieringsniveau 10 bijgekocht, aan koers van +-14,40. Qua hefboom vrij hoog naar m'n doen, maar gezien de financials en outlook, voel ik me daar veilig bij.Poldermol schreef:Een opportuniteit, denk ik
Vandaag ook ingestapt aan 14,9. Bedankt voor het delen van al jullie info en analyses. Aandeel lijkt me inderdaad ondergewaardeerd op basis van historische vks en heeft mooie groeikansen.
EDIT: ter info, vks Q3 ´16 YTD zijn 18.4M vs 31.5M vorig jaar. Vermoed dat ze dus zullen eindigen tussen op 30-35M vks dit jaar (met als uitgangspunt dat de trend tov de vks van vorig jaar zich voortzet).
EDIT2: Als ik deze vks meeneem in de berekening van de gemiddelde vks voor de afgelopen 5j, kom ik op een faire waarde van 770M, een opwaarts potentieel van 80%. Schulden liggen bij deze vks op 5.3x de vks.
EDIT: ter info, vks Q3 ´16 YTD zijn 18.4M vs 31.5M vorig jaar. Vermoed dat ze dus zullen eindigen tussen op 30-35M vks dit jaar (met als uitgangspunt dat de trend tov de vks van vorig jaar zich voortzet).
EDIT2: Als ik deze vks meeneem in de berekening van de gemiddelde vks voor de afgelopen 5j, kom ik op een faire waarde van 770M, een opwaarts potentieel van 80%. Schulden liggen bij deze vks op 5.3x de vks.