Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Wanneer terug breakeven smijt ik ze buiten.
Veel te volatiel naar mn goesting.
Veel te volatiel naar mn goesting.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Hoe zou het zijn met die aandeelhouder hier op spaargids wiens portefeuille voor 95% uit AMG bestond, voor een bedrag van +150k als ik me goed herinner
.
Edit: alles-in-aandelen-investeren-goed-plan- ... ml#p315695
Argument te meer voor stop loss (bij mij al lang buiten).nyotaimori schreef: ↑2 augustus 2019, 10:45 Hoe zou het zijn met die aandeelhouder hier op spaargids wiens portefeuille voor 95% uit AMG bestond, voor een bedrag van +150k als ik me goed herinner.
Of voor meer spreiding.
Of gewoon voor meer geduld, want laten we eerlijk zijn: AMG is geen verlieslatend bedrijf op de rand het faillisement, zelfs niet als de prijzen van hun producten laag blijven.
Beurskoersen reflecteren de waan van de dag, niet de gezondheid van het bedrijf (althans op korte termijn).
Of gewoon voor meer geduld, want laten we eerlijk zijn: AMG is geen verlieslatend bedrijf op de rand het faillisement, zelfs niet als de prijzen van hun producten laag blijven.
Beurskoersen reflecteren de waan van de dag, niet de gezondheid van het bedrijf (althans op korte termijn).
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad. Alhoewel het pijn doet om te zien hoe mooie winst in een verlies veranderd verdient dit aandeel wel een plekje in mijn portefeuille. Op de lange termijn is dit nog steeds een winner.dw schreef: ↑2 augustus 2019, 11:09 Of voor meer spreiding.
Men zegt wel eens: 'als je een aandeel verkoopt, vergeet het dan' (om niet te blijven dubben over gemiste kansen).
Zou de leden echter de raad willen geven ze in een aparte port te bewaren en er later nog eens naar te kijken.
Mijn eigen lessen (stop loss van 10%):
- globaal was de stop loss een goede beslissing
- uitzonderingen: GVV's, Nestle, ASML, favorieten van zeezout zoals Barco
- Stop loss zou me rampen als L&H en Fortis bespaard hebben (en 2008 in het algemeen)
Zou de leden echter de raad willen geven ze in een aparte port te bewaren en er later nog eens naar te kijken.
Mijn eigen lessen (stop loss van 10%):
- globaal was de stop loss een goede beslissing
- uitzonderingen: GVV's, Nestle, ASML, favorieten van zeezout zoals Barco
- Stop loss zou me rampen als L&H en Fortis bespaard hebben (en 2008 in het algemeen)
heeft wrs alles verkocht toen ze aan 50€ stondennyotaimori schreef: ↑2 augustus 2019, 10:45 Hoe zou het zijn met die aandeelhouder hier op spaargids wiens portefeuille voor 95% uit AMG bestond, voor een bedrag van +150k als ik me goed herinner.
-
anonymous38476
Hier ook van +22% naar -12%, serieuze domper op de vreugde. Misschien komende week nog wat bijkopen als de beurzen verder zakken.stockzombie schreef: ↑2 augustus 2019, 11:26Inderdaad. Alhoewel het pijn doet om te zien hoe mooie winst in een verlies veranderd verdient dit aandeel wel een plekje in mijn portefeuille. Op de lange termijn is dit nog steeds een winner.
Weet er trouwens iemand of AMG zich aan bepaalde regels moet houden mbt het buyback programma? Of doen ze zo maar wat? Ik zag op hun website dat ze vrijdag slechts een dikke 9k aandelen hebben gekocht rond de €20. In het begin van het buyback programma kochten ze meermaals 100k aandelen voor >€27... Begrijp dat niet zo goed eigenlijk.
Waarschijnlijk verwachten ze een verdere daling.
"The program [...] will be implemented by ABN AMRO Bank N.V. as purchase agent through purchases during open and closed periods."
Wanneer heb je die moeten verkopenSparSpaar schreef: ↑2 augustus 2019, 11:28 Men zegt wel eens: 'als je een aandeel verkoopt, vergeet het dan' (om niet te blijven dubben over gemiste kansen).
- uitzonderingen: Nestle, ASML,
Ze horen al +6 jaar bij mijn best presterende aandelen...die ik af en toe bijkoop
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Jonie,jonie schreef: ↑6 augustus 2019, 22:46Wanneer heb je die moeten verkopenSparSpaar schreef: ↑2 augustus 2019, 11:28 Men zegt wel eens: 'als je een aandeel verkoopt, vergeet het dan' (om niet te blijven dubben over gemiste kansen).
- uitzonderingen: Nestle, ASML,![]()
Ze horen al +6 jaar bij mijn best presterende aandelen...die ik af en toe bijkoop![]()
We hebben het toch over AMG ?
Zie dat ik verkocht heb op 6 maart van dit jaar, tegen de koers van 32,36. Ondertussen gezakt naar 19,73 en kwam van 50.
Sorry...
mijn opmerking was even of topic….(ASML, Nestlé)
AMG, heb ik ook ooit te laat verkocht (gokje, was mijn kleinste aandeel) en hoort voor mij thuis in de categorie: never catsch a faling nife....
mijn opmerking was even of topic….(ASML, Nestlé)
AMG, heb ik ook ooit te laat verkocht (gokje, was mijn kleinste aandeel) en hoort voor mij thuis in de categorie: never catsch a faling nife....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

't Is te hopen ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell