Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Hier nog zo'n artikel van de Matt
http://seekingalpha.com/article/4034589 ... -etf?ifp=0
Zitten er tussen zijn opsommingen iets om te volgen ?
http://seekingalpha.com/article/4034589 ... -etf?ifp=0
Zitten er tussen zijn opsommingen iets om te volgen ?
Zolang hij zijn stellingen niet fundamenteel onderbouwt is hij niets meer dan iemand die speculeert op een algemene trend. Daar is niks mis mee, maar moest die mens mijn financial advisor zijn, ik zou nerveus worden van het gebrek aan diepere kennis.
Om op uw vraag te antwoorden, dat lijstje van 10 zijn de bedrijven die jan en alleman kent. Het ware interessanter geweest mocht hij zélf met een doorgedreven analyse komen over een totnogtoe onopgemerkte lithium-miner.
Om op uw vraag te antwoorden, dat lijstje van 10 zijn de bedrijven die jan en alleman kent. Het ware interessanter geweest mocht hij zélf met een doorgedreven analyse komen over een totnogtoe onopgemerkte lithium-miner.
Ik zag overlaatst iets over Cobalt staan op seekingalpha, ook een artikel van hem. In dat zelfde artikel zag ik iets over 'Umicore' staan. Interessant dacht ik... Na dat gelezen te hebben wist ik genoeg. Compleet negeren die man.
Umicore Zinkmijnen? Qué?
edit; toch ff terug gaan zoeken...
http://seekingalpha.com/article/3970111 ... s-set-boom
Umicore Zinkmijnen? Qué?
edit; toch ff terug gaan zoeken...
http://seekingalpha.com/article/3970111 ... s-set-boom
Volgens mij zijn 'Union Minière' of 'Vieile montagne' al lang begraven. Nyrstar & Cumerio? hoe lang geleden?Umicore SA (UMI) - Price GBP 43.52
Belgium specialty metals refiner Umicore mines, refines, and fabricates zinc, copper and other metals and manufactures metal-based advanced material solutions. It refines cobalt for its Cobalt and Specialty Materials division at its facilities in Belgium and China. They also do metal and battery recycling. Not a pure cobalt play, but one worthy of consideration.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Mssch heb ik mijn vraag verkeerd gesteld.
Ik weet ook wel dat het maar gewoon een opsomming is om tot een "echte" lithium miners ETF te komen.
in die zin/visie zit hij wel juist dat de etf die bestaat eigenlijk te ruim zit...
Mijn vraag was eigenlijk kunnen jullie hiervan een paar aangeven uit die lijst die het investeren waard zijn of zijn er nog andere ?
Ik weet ook wel dat het maar gewoon een opsomming is om tot een "echte" lithium miners ETF te komen.
in die zin/visie zit hij wel juist dat de etf die bestaat eigenlijk te ruim zit...
Mijn vraag was eigenlijk kunnen jullie hiervan een paar aangeven uit die lijst die het investeren waard zijn of zijn er nog andere ?
Kan er iemand de recent stijging van dit aandeel verklaren?
Stijgende metaalprijzen is één iets maar dit is de voorbije dagen wel opeens snel beginnen gaan..
Te vroeg om te verkopen? of nog wat wachten?
Stijgende metaalprijzen is één iets maar dit is de voorbije dagen wel opeens snel beginnen gaan..
Kan iemand de daling van eind november verklaren?Rys schreef:Kan er iemand de recent stijging van dit aandeel verklaren?
Umi,
Kan het zijn dat de daling werd veroorzaakt doordat RWC 10% van zijn aandelen op de markt plaatste om gedeeltelijk winst te nemen?
http://www.beleggen.nl/financieel_nieuw ... n_de_markt
Kan het zijn dat de daling werd veroorzaakt doordat RWC 10% van zijn aandelen op de markt plaatste om gedeeltelijk winst te nemen?
http://www.beleggen.nl/financieel_nieuw ... n_de_markt
Nu zie ik net dat je het zelf al had aangegeven.. Geen idee waarom je het dan nog eens aan mij vraagt..Umi schreef:Koopkans imo. Koers zakt omdat rwc z'n belang halveert naar 10% aan 16,5euro. Ondergewaardeerd op basis van FCF en daarboven komt lithium project dat massa's op kan brengen. Schuldenvrij, en kredietfaciliteit van 400M. Dus kunnen hun projecten perfect financieren.

En aan een koers van 16,48 nog steeds een instapmoment mijns inziens. 

Dat leek me een retorische vraag te zijn om de stupiditeit van uw vraag aan te tonen. Waarom stijgt iets? Waarom daalt iets? Soms is er niet altijd een 'reden', die in dit geval de ongerechtvaardigde daling van vorig jaar was.Rys schreef: Nu zie ik net dat je het zelf al had aangegeven.. Geen idee waarom je het dan nog eens aan mij vraagt..
Case closed

Poldermol,
met alle respect maar als je aangeeft dat er soms niet altijd een reden is voor stijgen/dalen dan geef je ook aan dat er soms wel een reden is voor deze stijging/daling.. De reden waarom ik de vraag stelde was gewoon om te dubbelchecken of iemand iets meer wist dan ik had gevonden.
En naar Umi, ik begrijp wat je wou doen met die vraag te stellen maar gebruik misschien best in de toekomst een event waarvoor geen mogelijke verklaring is..
Ik weet dat ik me niet populair maak met hier nogmaals op te reageren maar die 'stupiditeit' ligt wat op mijn maag.
Nuja, laten we inderdaad deze discussie voor wat ze is want waarde toevoegen doet ze alvast niet.
met alle respect maar als je aangeeft dat er soms niet altijd een reden is voor stijgen/dalen dan geef je ook aan dat er soms wel een reden is voor deze stijging/daling.. De reden waarom ik de vraag stelde was gewoon om te dubbelchecken of iemand iets meer wist dan ik had gevonden.
En naar Umi, ik begrijp wat je wou doen met die vraag te stellen maar gebruik misschien best in de toekomst een event waarvoor geen mogelijke verklaring is..
Ik weet dat ik me niet populair maak met hier nogmaals op te reageren maar die 'stupiditeit' ligt wat op mijn maag.
Nuja, laten we inderdaad deze discussie voor wat ze is want waarde toevoegen doet ze alvast niet.
Waarom geef ik & anderen in de 1ste plaats zo'n antwoord?Rys schreef:Poldermol,
- Als je de vorige 4 pagina's had gelezen, wist je perfect wat er van dit aandeel gedacht werd door degenen die dit opvolgen & zelfs eventuele verkoopkoersen.
- Het forum wordt hier de laatste tijd overspoeld door "newbies" die ipv deftige vragen te stellen & hun 'huiswerk' te doen, er op vertrouwen dat iemand anders dit voor hun oplost. Ik heb er geen probleem iemand verder te helpen (met mijn beperkte kennis trouwens), maar dan moet die persoon wel zelf de moeite doen. Beleggen is véél lezen, een beetje rekenen & véél geduld hebben.
Als er iemand nu verkopen had gezegd, had je dan verkocht? Wat ben je daarmee? Ga je voor elk aandeel hier vragen wanneer je moet verkopen? Maak voor uzelf op aan welke prijs ge wilt verkopen? welke ratio's/methodes ge daarvoor wilt gebruiken of combineren is aan u... P/S, P/E, P/FCF, EV/Ebitda, dividend, DCF-methode...
een vraag naar u toe...
Hebt u alle persberichten van de voorbije jaren al doorgenomen? Investor presentations? Jaarrekeningen? enz.
soit,
Mijn mening?
Er is maar 1 mogelijke verklaring & die heeft Poldermol al gegeven...
Wacht maar gewoon af tot Q4 results of ander nieuws van betekenis.
Grondstoffen waar AMG inzit bewegen trouwens niet zo fel tov vorig kwartaal. Er zijn er die stijgen, er zijn er die dalen...
Deze grondstofprijzen zijn trouwens moeilijk op te volgen (tenzij tegen betaling) voor de particuliere belegger.
1 van die grondstoffen die in Q4 gestegen is & mogelijks nog verder zal stijgen...
AMG zit met hun Vanadium vooral in N-Amerika.
http://www.amg-nv.com/Products/Ferrovan ... fault.aspx
AMG zit met hun Vanadium vooral in N-Amerika.
http://view.argusmedia.com/EUAF-CON-201 ... d=37706903In the US, fewer imports are expected to remove over 2mn lbs of supply from the market in 2017 and several steel mills have struggled to secure all of their expected annual consumption on long-term contracts, with rising demand driven by a need to meet growing orders for finished products.
In addition to demand from the steel sector, demand for vanadium from the battery sector is expected to rise as developers push the adoption of vanadium redox batteries. Bushveld Minerals, which is developing the Mokopane vanadium project in South Africa and is in the process of acquiring the operational Vametco vanadium mine and processing plant from Evraz, is looking to develop vanadium redox flow batteries for energy storage.
http://www.amg-nv.com/Products/Ferrovan ... fault.aspx
FeNiMoly® is used to create high quality stainless steel and special bar quality steel.FEV & FENIMO
Through the use of a proprietary, environmentally friendly process, AMG is the largest producer of ferrovanadium in North America and the largest recycler of waste streams used to produce vanadium in the world. AMG’s advanced technological process recovers these valuable specialty metals from hazardous waste, eliminating the need to landfill this waste. AMG estimates that the energy consumption used to produce recycled vanadium is approximately 60% of primary manufacturing routes.
Ferrovanadium is a key component in the production of carbon steel used for infrastructure. When added to crude steel, ferrovanadium creates a product that is lightweight and extremely high in tensile strength and wear resistance. AMG’s ferrovanadium is marketed under the FEROVAN® brand name. AMG also produces ferro-nickel-moly Ingots under the FeNiMoly® brand name as part of our unique FEROVAN® process.
over Grafiet...
Vergeten grondstof die voorlopig nog met overcapaciteit kampt.
Hun project hieromtrent ging in september opstarten maar is verschoven naar maart als ik me niet vergis.
http://investingnews.com/daily/resource ... e-outlook/
Vergeten grondstof die voorlopig nog met overcapaciteit kampt.
Hun project hieromtrent ging in september opstarten maar is verschoven naar maart als ik me niet vergis.
http://investingnews.com/daily/resource ... e-outlook/
Er schoot me daarnet nog iets te binnen? Moest het even opzoeken in Q2 results. Hoe moeten we dit interpreteren?
Bij stijgende rente komen die contributies terug vrij & stijgt de nettokaspositie? Is dit puur boekhoudkundig of.. ??
Bij stijgende rente komen die contributies terug vrij & stijgt de nettokaspositie? Is dit puur boekhoudkundig of.. ??
Historic declines in discount rates have negatively influenced AMG's defined benefit plan liabilities and the related funding status of those plans. In response, the Company made cash contributions to its pension plans of $20.6 million during the second quarter 2016. Voluntary contributions to the plans create flexibility in reducing plan liabilities and allow the Company to avoid certain future costs associated with plan deficits. The contributions made during the quarter negatively impacted cash flows from operating activities and the Company's net debt balance.