Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
-
anonymous38476
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Inkoopprogramma is afgerond: 2,91M aandelen (ca. 9,3% van het aantal uitstaande aandelen) aan gemiddeld €24,8. Er is nog 27,8 miljoen euro over van de aangekondigde 100M. Mag van mij gerust nog naar een nieuw inkoopprogramma aan €20/aandeel.
Klein schijfje bijgekocht aan €18,1
Positie is nu 5%
Positie is nu 5%
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik koop aan 15€, nog even geduld.
Ik had ook ongeveer zoiets in gedachte. Tussen 10 en 15 aankopen.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Op aanraden van alle analisten heb ik AMG op vrijwel het hoogste punt gekocht. Dus u weet genoeg. Al is het bedrag klein, het is nog altijd groot genoeg om veel verlies te maken. Vandaag: - 59.46%. Ik heb me voorgenomen nooit meer analisten te volgen. Ik volg liever mijn eigen gevoel; en ik weet het slaat nergens op.
Amg gaat nog dieper zakken; nadat ik het aandeel heb gekocht ben ik pas begonnen met het lezen ( ja, hoe dom kan men zijn ). Wie is de directie van AMG, etc etc....ik weet het nu....allemaal niet zo rooskleurig.
Ik verkoop het aandeel niet; heb al zoveel verlies. Bijkopen doe ik indien het Euro 6.00 staat maar wellicht veranderd dat nog of niet.....Ik geloof er niet meer in....
Overinvesteringen en de vraag naar Lithium veel lager dan verwacht, analisten moeten iedere dag voor nieuws zorgen, fundamenteel correct?
En wat concludeer je uit de directie?Jozefien1969 schreef: ↑14 augustus 2019, 20:57Op aanraden van alle analisten heb ik AMG op vrijwel het hoogste punt gekocht. Dus u weet genoeg. Al is het bedrag klein, het is nog altijd groot genoeg om veel verlies te maken. Vandaag: - 59.46%. Ik heb me voorgenomen nooit meer analisten te volgen. Ik volg liever mijn eigen gevoel; en ik weet het slaat nergens op.
Amg gaat nog dieper zakken; nadat ik het aandeel heb gekocht ben ik pas begonnen met het lezen ( ja, hoe dom kan men zijn ). Wie is de directie van AMG, etc etc....ik weet het nu....allemaal niet zo rooskleurig.
Ik verkoop het aandeel niet; heb al zoveel verlies. Bijkopen doe ik indien het Euro 6.00 staat maar wellicht veranderd dat nog of niet.....Ik geloof er niet meer in....
Waarom zou het niet rooskleurig zijn?
AMG zit in een moeilijke periode, maar om dan te concluderen dat het niet rooskleurig is en dat je ze enkel bijkoopt aan 6 EUR, is wel wat kort door de bocht.
Er zit potentieel in AMG, maar tijdelijke headwinds zorgen voor een (voor mij een te sterke) daling van het aandeel. Ieder zijn mening natuurlijk
Indien je niet meer geloofd in het aandeel, dan moet je verkopen. Verlies nemen hoort bij het beleggen...
Volgende steun zou op 13.9€ liggen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Ama, analisten volg ik niet meer veel. Uiteraard lees ik wel wat ze schrijven alvorens ik een aandeel koop. Ik denk dat analisten aandelen moeten aanbevelen omdat ‘zum beispiel’ het desbetreffend aandeel door hun op de beurs is gebracht. Dus is het de moeite waard om te bekijken hoeveel analisten hetzelfde of niet zeggen.
Brecht, hetgeen ik concludeer uit de directie, hoeft niet uw mening te zijn. In mijn ogen is het niet rooskleurig en ik neem het mijzelf kwalijk dat ik niet vooraf meer onderzoek heb gedaan. Uw stelling is verlies nemen hoort bij beleggen. Ik heb het daar moeilijk mee; wellicht omdat ik nog een beginner ben. Dus daarom koop ik bij of niet aan Euro 6.00
Dank u wel BDE86, elke steun ligt steeds weer lager….
Ik kan Brecht geen ongelijk geven. Als je denkt dat het management van AMG incompetent is en/of niet het beste voorheeft met de aandeelhouders, dan is het aandeel gedoemd om op lange termijn zwak te blijven presteren. Dan slik je beter je verlies en herbeleg je in een bedrijf waar je wel echt in gelooft.
Zelf deel ik de opinie van Brecht. Ik heb vertrouwen in het bedrijf op lange termijn, inclusief in het management. Kijk eens naar de cijfers en outlook van AMG: ondanks het feit dat de prijs van haar belangrijkste producten nu wel héél laag staat, blijft het bedrijf winstgevend en blijft de balans ijzersterk.
En probeer het positief te bekijken: hoe harder de koers keldert, hoe meer impact eventuele buybacks hebben en dus hoe meer rendement je in de iets verdere toekomst mag verwachten.
Zelf deel ik de opinie van Brecht. Ik heb vertrouwen in het bedrijf op lange termijn, inclusief in het management. Kijk eens naar de cijfers en outlook van AMG: ondanks het feit dat de prijs van haar belangrijkste producten nu wel héél laag staat, blijft het bedrijf winstgevend en blijft de balans ijzersterk.
En probeer het positief te bekijken: hoe harder de koers keldert, hoe meer impact eventuele buybacks hebben en dus hoe meer rendement je in de iets verdere toekomst mag verwachten.
Hier zitten toch grapjassen op het forum, bijkopen aan €6.
We gaan terug richting de €20.
We gaan terug richting de €20.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Dank u wel Dw,dw schreef: ↑17 augustus 2019, 09:59 Ik kan Brecht geen ongelijk geven. Als je denkt dat het management van AMG incompetent is en/of niet het beste voorheeft met de aandeelhouders, dan is het aandeel gedoemd om op lange termijn zwak te blijven presteren. Dan slik je beter je verlies en herbeleg je in een bedrijf waar je wel echt in gelooft.
Gelukkig heb ik niet zoveel aandelen van AMG. Het vertrouwen is inderdaad weg, maar om nu de helft te verliezen gaat mij te ver. We shall see; en wellicht heeft u gelijk...zie het positief.
Ik laat het dan ook staan en koop misschien bij aan Euro 6,00 *knipoog*. Ik wil in ieder geval niet dat andere beleggers het te duur kopen zoals ik.