Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Zowel cash flow als boekhoudkundig:
1) de cash contribution zal stoppen, maar ze zullen wel héél reluctant zijn om cash ervan terug uit te nemen, dus in het beste geval zal je een nuloperatie zien (geen contributies, geen uittrekkingen)
2) op de Balans zullen de pension-related liabilities dalen (puur boekhoudkundig)
1) de cash contribution zal stoppen, maar ze zullen wel héél reluctant zijn om cash ervan terug uit te nemen, dus in het beste geval zal je een nuloperatie zien (geen contributies, geen uittrekkingen)
2) op de Balans zullen de pension-related liabilities dalen (puur boekhoudkundig)
Wat tegenslag, zal wel geen al te grote impact hebben hoop ik:
http://www.amg-nv.com/Investors/Press-R ... fault.aspx
(ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group verwacht geen materiële financiële impact als gevolg van een brand die heeft gewoed bij de Mibra mijn in Brazilië. Dit maakte de producent van metallurgische producten en systemen vrijdagmiddag bekend.
De brand deed zich voor in één van de twee productielijnen voor tantaal, aldus AMG. Er vielen geen gewonden en de andere productielijn bleef operationeel, volgens het concern.
Momenteel wordt beoordeeld hoelang de getroffen productielijn buiten gebruik blijft. "AMG is verzekerd voor zowel de schade aan de concentrator en verliezen als gevolg van een productie-onderbreking van ons bedrijf", zei de onderneming in een toelichting.
Ook heeft de brand geen invloed op het Lithium-project van AMG. Bij de Mibra mijn wil het concern een fabriek voor de productie van lithium bouwen, met een jaarlijkse capaciteit van 90.000 ton. Naar verwachting is de fabriek in de eerste helft van 2018 operationeel.
(ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group verwacht geen materiële financiële impact als gevolg van een brand die heeft gewoed bij de Mibra mijn in Brazilië. Dit maakte de producent van metallurgische producten en systemen vrijdagmiddag bekend.
De brand deed zich voor in één van de twee productielijnen voor tantaal, aldus AMG. Er vielen geen gewonden en de andere productielijn bleef operationeel, volgens het concern.
Momenteel wordt beoordeeld hoelang de getroffen productielijn buiten gebruik blijft. "AMG is verzekerd voor zowel de schade aan de concentrator en verliezen als gevolg van een productie-onderbreking van ons bedrijf", zei de onderneming in een toelichting.
Ook heeft de brand geen invloed op het Lithium-project van AMG. Bij de Mibra mijn wil het concern een fabriek voor de productie van lithium bouwen, met een jaarlijkse capaciteit van 90.000 ton. Naar verwachting is de fabriek in de eerste helft van 2018 operationeel.
reden van stijging vandaag... verdere info vind ik niet.
Metaalproducent AMG €18,23 +5,13% is de best presterende smallcapper, nadat ABN Amro het bombardeerde tot een van de favoriete aandelen van de bank.
http://www.4-traders.com/AMG-55482/consensus/
gezien de plotse stijging vd target price hierboven, vermoed ik dat het hier om het koopadvies van ABN Amro gaat.
Koersdoel zou dus 23 euro bedragen.
FYE binnen 1 maand.
gezien de plotse stijging vd target price hierboven, vermoed ik dat het hier om het koopadvies van ABN Amro gaat.
Koersdoel zou dus 23 euro bedragen.
FYE binnen 1 maand.
Zojuist 1/5 van mn positie in AMG afgebouwd rond €19,72. (sprinter stoploss rond de 7euro).
Positie begon wat groot te worden, met hefboom, snelle stijging, toespraak Trump op woensdag... genoeg redenen om wat winst te pakken. Cashniveau fors opgetrokken van 1 tot 4% nu
Ik blijf uiteraard geloven in langetermijn potentiëel, anders had ik alles verkocht.
Positie begon wat groot te worden, met hefboom, snelle stijging, toespraak Trump op woensdag... genoeg redenen om wat winst te pakken. Cashniveau fors opgetrokken van 1 tot 4% nu

Ik blijf uiteraard geloven in langetermijn potentiëel, anders had ik alles verkocht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wanneer zou je terugkopen?
Wat is je waarde die je voor ogen hebt? Free cashflow waardering valt goed mee zie ik.
Wat is je waarde die je voor ogen hebt? Free cashflow waardering valt goed mee zie ik.
Ikzelf zal niet terugkopen, ik zit 'fully invested'.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Wanneer zou je terugkopen?
18x verwachte FCF van 40M + waarde lithiumproject (fase 1).
maw... op dit moment heb ik geen exacte faire waarde, maar in huidige marktomstandigheden verkoop ik niet onder de 25euro. Ik wacht sowieso af tot de jaarresultaten!
pas op, de FCF die ik gebruikte is zonder rekening te houden met werkkapitaal (zie oa de post van Jens). Langs de andere kant heb ik de volledige CapEx in rekening gebracht (en niet enkel maintenance CapEx)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ondertussen al +14%. 

Ik heb deze morgen stiekem een vreugdedansje gedaan
Supernieuws... Denk dat we ze nog even kunnen bijhouden!
Dat zijn topprijzen. Al zou ik toch graag weten wat de minimumprijzen kunnen zijn...
Aan huidige prijzen houdt men een winst voor belastingen over van $585/ton. Dat is 52,5M per jaar. Stel dat daar dan nog 30% belastingen afgaan houden ze nog 37M over, bij verdubbeling vd productie 74M.
Als je dat bij de huidige FCF telt van 40M & een multiple van 18 toepast, kom je op een waardering van 2 miljard!!
Maar... dan zullen de prijzen zo hoog moeten blijven & mogelijks is de multiple te hoog voor een mijnbouwbedrijf.
Mogelijk gaat men die extra 90k ton zelf verwerken tot Li2CO3 in de toekomst (speculatie van mijn kant), in Q2 ging men daar duidelijkheid over scheppen, al is nu al duidelijk dat de eerste 90k (voorlopig) enkel voor fase 1 bedoeld is.

Supernieuws... Denk dat we ze nog even kunnen bijhouden!
Dat zijn topprijzen. Al zou ik toch graag weten wat de minimumprijzen kunnen zijn...
Aan huidige prijzen houdt men een winst voor belastingen over van $585/ton. Dat is 52,5M per jaar. Stel dat daar dan nog 30% belastingen afgaan houden ze nog 37M over, bij verdubbeling vd productie 74M.
Als je dat bij de huidige FCF telt van 40M & een multiple van 18 toepast, kom je op een waardering van 2 miljard!!
Maar... dan zullen de prijzen zo hoog moeten blijven & mogelijks is de multiple te hoog voor een mijnbouwbedrijf.
Mogelijk gaat men die extra 90k ton zelf verwerken tot Li2CO3 in de toekomst (speculatie van mijn kant), in Q2 ging men daar duidelijkheid over scheppen, al is nu al duidelijk dat de eerste 90k (voorlopig) enkel voor fase 1 bedoeld is.
Amsterdam, 3 March 2017 (Regulated Information) --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") is pleased to announce that its subsidiary AMG Mineração, Brazil ("the Company"), has signed a multi-year contract to supply 90,000 tons per year of lithium concentrate, for conversion into lithium chemicals, with deliveries commencing in the second half of 2018.
Sales prices under the agreement are partially indexed to the published market price of lithium carbonate, subject to a contractual minimum threshold. The sales price (CIF China), determined with reference to the current published lithium carbonate market price, would exceed $800 per ton lithium concentrate.
In October 2016, the Company awarded an EPC contract to Outotec Oyj, Finland, for the turnkey delivery of a lithium concentrate (spodumene) beneficiation plant at its Mibra mine in Brazil, with an annual production capacity of 90,000 tons. The spodumene plant is expected to be operational mid-2018.
AMG Mineração is currently undertaking a drilling program at its Mibra mine in Brazil and expects to publish an updated mineral resource statement in the second quarter of 2017. The Company targets to double its annual lithium concentrate production capacity to 180,000 tons by end of 2019.
The recovery of lithium-bearing minerals from existing tailings, a by-product of AMG's tantalum operations in Brazil, is expected to result in a cost-leading production process.
Umi, uw logische gevolgtrekking is absoluut correct, maar er zit één klein flawke in. Afgaande op het woordgebruik lijkt de verkregen spodumene-prijs variabel te zijn en geenszins fixed (dat merk je ook terecht op met 'dan zullen de prijzen hoog moeten blijven') . Verkregen prijs lijkt ook samen te hangen met de lithium SPOTprijs in China, en nu er meer contract sales plaatsvinden zal die spotprijs ook wel fors dalen (ligt nu op 2X de contract price).
Dat gezegd zijnde, als ze spodumene kunnen verkopen aan $600-800/t, dan zou ik het eigenlijk NIET appreciëren dat ze zelf LiCO3 zouden willen produceren. Keep it simple
Dat gezegd zijnde, als ze spodumene kunnen verkopen aan $600-800/t, dan zou ik het eigenlijk NIET appreciëren dat ze zelf LiCO3 zouden willen produceren. Keep it simple

Jup, maar als ik tussen de lijnen lees, denk ik dat die variabele prijs tussen een bepaalde (gunstige) bandbreedte zit.Poldermol schreef:Umi, uw logische gevolgtrekking is absoluut correct, maar er zit één klein flawke in. Afgaande op het woordgebruik lijkt de verkregen spodumene-prijs variabel te zijn en geenszins fixed (dat merk je ook terecht op met 'dan zullen de prijzen hoog moeten blijven') . Verkregen prijs lijkt ook samen te hangen met de lithium SPOTprijs in China, en nu er meer contract sales plaatsvinden zal die spotprijs ook wel fors dalen (ligt nu op 2X de contract price).
Ik hoop bij cijfers/conference call extra uitleg te krijgen ivm deze prijzen (leuk Engels met haar op van der Heinz btw)Sales prices under the agreement are partially indexed to the published market price of lithium carbonate, subject to a contractual minimum threshold.
600$/ton lijkt me een mogelijk minimumbedrag. Zou nog $ 25M extra FCF & $ 50M voor de volledige lading betekenen.
Dan kom je nog aan een marktcap van € 1,55 Miljard. Huidige beurskap bedraagt € 687M.
Was net eens gaan kijken naar die firma Outotec die verantwoordelijk is voor het neerzetten van die lithium plant en het viel me op dat je toch niet al te vrolijk wordt van hun cijfers.
Ze zitten ook nog opgescheept met mogelijke rechtszaken over projecten die misliepen..
Zal blij zijn als AMG zal kunnen produceren begin volgend jaar.
Ze zitten ook nog opgescheept met mogelijke rechtszaken over projecten die misliepen..
Zal blij zijn als AMG zal kunnen produceren begin volgend jaar.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij deze toch een dank je wel om deze topic te openen en levend te houden.
Heb ondertussen een flinke winst ; tracht deze er toch nu en dan van te schrapen.
Heb ondertussen een flinke winst ; tracht deze er toch nu en dan van te schrapen.
Onderliggend ziet er dat zeer goed uit. Ebitda best wel bekijken zonder de 'meevallers'
Fors hogere CapEx dan ik verwacht had, ook maintenance CapEx ligt een stuk hogere dan voorbije jaren.
Weinig extra info over Lithiumcontract, hopelijk tijdens conference call...
Desondanks een FCF van 39,4M indien we met de maintenance CapEx rekenen (zonder WC movement).
Movement in provisions, pensions and government grants (13,000) / 1,062
en voor het eerst sinds lang zit het WC niet aan de juiste kant.
Working capital and deferred revenue adjustments (7,737) / 21,551
Fors hogere CapEx dan ik verwacht had, ook maintenance CapEx ligt een stuk hogere dan voorbije jaren.
Weinig extra info over Lithiumcontract, hopelijk tijdens conference call...
Desondanks een FCF van 39,4M indien we met de maintenance CapEx rekenen (zonder WC movement).
FCF (1malig?) negatief beïnvloed door volgende cijfers; 2016 / 2015Capital expenditures increased to $44.1 million in 2016 compared to $23.3 million in 2015. Capital spending in 2016 included $18.4 million of maintenance capital, compared to $13.1 million in 2015. The largest expansion capital projects in 2016 were AMG's lithium project in Brazil, Ancuabe graphite mine project in Mozambique, titanium aluminide expansion in Germany and silicon furnace upgrade in Germany.
Capital expenditures in the fourth quarter 2016 related to the lithium project were $5.8 million.
Movement in provisions, pensions and government grants (13,000) / 1,062
en voor het eerst sinds lang zit het WC niet aan de juiste kant.
Working capital and deferred revenue adjustments (7,737) / 21,551