Advies aandelen
TIP
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Advies aandelen
Toch even nuanceren wat GIMV betreft: GIMV had bij de publicatie van zijn jaarresultaten vorige week nog 382 miljoen euro cash op de balans. Dat is dus helemaal geen 1 miljard, als het 1 miljard zou zijn zou ik ook inderdaad kopen zonder nadenken: dat is immers bijna 25% meer dan de huidige marktkapitalisatie, alle deelnemingen (Barco, Metris, Noliko,.....) krijg je er in dat geval nog gratis bovenopPieterjan schreef: INBEV is een goed aandeel maar het dividend is wel zeer mager. Hopelijk zullen ze meer dividend uitkeren volgend jaar. Echt een parel kan je inbev niet noemen, het aandeel is al maanden de favoriet van de belegger. Is ook tamelijk defensief, ik zie INBEV niet failliet gaan.
GIMV is in deze tijden een parel. Het aandeel is sterk gestegen +20%, en het keert een dividend uit van 2,38 EUR per aandeel. Zelfs in tijden van verlies, GIMV doet er alles aan om de dividenden politiek te behouden. Vind ik zeer positief. Plus zit GIMV op een berg cash van 1 miljard euro en de intrinsieke waarde van het aandeel is op dit ogenblik 45 EUR. Voorts is het aandeel zeer stabiel. Het aandeel noteert 36 EUR op dit ogenblik en stond ooit 55 EUR. Het bestuur van de GIMV zal er alles aandoen om de waarde van het aandeel te doen stijgen.
Enjoy the party, but dance near the door
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Er wordt hier af en toe toch redelijk wat afgekletst binnen deze topic vind ik (zie ook mijn post hierboven mbt GIMV): het aandeel Eurodisney heeft in 2007 nooit boven de 10 gestaan, en in 2008 ook niet veel hoger (top op 11,5 zoiets), vanwaar de koershistoriek (waarop de commentaar deels gebaseerd is) vandaan komt is mij dan ook een raadsel ...Wout000 schreef:
2004: min = 9.59, max = 19.91
2005: min = 19.92, max = 25.66
2006: min = 25.80, max = 33.80
2007: min = 34.00, max = 35.02
2008: min = 35.06, max = ----
2009: min = -----, max = -----
Het valt op dat het bedrijf een rustige stijgende koers kon aanhouden tot 2008. Dit kan zijn door de doorbraak van internet media, terugvallende dvd verkoop, stijging van lonen, stijging van schulden, terugvallende bezoekers, enz.... Dit kan ik jammer genoeg allemaal niet bewijzen of staven, maar wat wel zeker is, is dat een koersval van 35 naar 3 niet iets is om licht over te gaan, de beurs heeft de koers van Euro Disney gecorrigeerd en dus is het nu afwachten wat de volgende maximumpositie zal zijn en alhoewel ik over te weinig informatie beschik, ben ik van mening dat dit aandeel de grens van 9 euro niet meer zal overschrijden.
Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, en het blijft een leuk tijdverdrijf, en sommige mensen willen er blijkbaar wel veel tijd insteken om anderen te "adviseren ", maar ik zou persoonlijk toch nooit een investeringsbeslissing laten afhangen van wat een anoniem persoon op een forum post (soms gebaseerd op ronduit foute info zoals blijkt)
volledig mee eensdisterminator schreef: Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, en het blijft een leuk tijdverdrijf, en sommige mensen willen er blijkbaar wel veel tijd insteken om anderen te "adviseren ", maar ik zou persoonlijk toch nooit een investeringsbeslissing laten afhangen van wat een anoniem persoon op een forum post (soms gebaseerd op ronduit foute info zoals blijkt)

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Off-topic: Ik heb 'n 19"-scherm ('n gewoon, wel geen breedbeeld, ik denk dat daar het probleem zit tov diegenen die geen problemen hebben)phase schreef:Geen probleem hier (20 inch), uit welk tijdperk dateert uw scherm Spruitekop? Ze smijten de 20"ers bijna naar uwe kop tegenwoordig!Spruitekop schreef: Die brede tabellen die ingevoegd worden zijn wel vreselijk irritant vind ik...
Hierdoor moet je van links naar rechts scrollen om de volledige tekst te lezen.Anders eens proberen de resolutie wat hoger te zetten, er zal meer op uw scherm passen.
Ik hoop dat we bij spaargids niet in 'n tijdperk komen dat ge uw scherm over de haag moet gooien als d'er iets nieuws uitkomt? 19" is toch niet zo piepklein?

Pfff, aan m'n instellingen wijzig ik niets, ik moet m'n cijfertjes in excel nog deftig kunnen lezen. Dan skip ik dit topic wel.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
bedankt Wout voor je reactie. Ik heb dus aandelen van Danone gekocht. Ik ben nog wel een leek en daarom een bijkomend vraagje; ik krijg dus die aandelen in mijn portefeuille. Tot mijn verbazing zitten er nu twee verschillende in mijn portefeuille; de gewone aandelen van danone , en dan ineens ' rights' danone! Wat is dat juist?
Mijn excuses, dit is inderdaad foute informatie deels door mijn onvertrouwdheid met het aandeel en werken aan meer dan 1 taak terzelfdertijd.
Er wordt hier af en toe toch redelijk wat afgekletst binnen deze topic vind ik (zie ook mijn post hierboven mbt GIMV): het aandeel Eurodisney heeft in 2007 nooit boven de 10 gestaan, en in 2008 ook niet veel hoger (top op 11,5 zoiets), vanwaar de koershistoriek (waarop de commentaar deels gebaseerd is) vandaan komt is mij dan ook een raadsel ...
Ik pas mijn post aan ... bedankt!
Laatst gewijzigd door Wout000 op 1 juni 2009, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen doet natuurlijk wat ie wil, en volgt het advies of niet... zoals staat in de 1ste post is mijn advies louter informatie die ikzelf persoonlijk verwerf en verwerk.disterminator schreef: Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, en het blijft een leuk tijdverdrijf, en sommige mensen willen er blijkbaar wel veel tijd insteken om anderen te "adviseren ", maar ik zou persoonlijk toch nooit een investeringsbeslissing laten afhangen van wat een anoniem persoon op een forum post.
De lesportefeuille is hiervoor samengesteld, om de twijfel weg te nemen, of op z'n minst wat te verdoven.
Het is ook altijd interessanter als er mensen ingaan op het advies met vragen, in twijfel trekken van het advies, enz....
Danone gaat in 2009 via 'rights' ongeveer 3 miljard ophalen, om hun totale schuld van 11miljard af te bouwen...trainmanager schreef: bedankt Wout voor je reactie. Ik heb dus aandelen van Danone gekocht. Ik ben nog wel een leek en daarom een bijkomend vraagje; ik krijg dus die aandelen in mijn portefeuille. Tot mijn verbazing zitten er nu twee verschillende in mijn portefeuille; de gewone aandelen van danone , en dan ineens ' rights' danone! Wat is dat juist?
Aangezien ik je broker niet ken en niet in je portefeuille kan kijken, en dit ook niet wens kan ik wel niet zeggen waarom er 'rights' in je portefeuille verschenen zijn. Vergewis je ervan dat je de 'rights' zeker in portefeuille hebt, en deze niet gewoon worden aangeboden door je broker als optie. Als je twijfelt, kun je nog altijd je broker contacteren, deze zal je kunnen vertellen hoe ze in je portefeuille zijn geraakt.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Geen probleem hoor.Maar ik wou de beursnieuwelingen die hier passeren toch even op de mogelijke valkuilen wijzen. Voor de rest: mooi dat je er je tijd wil insteken (maar dat had ik al gezegd)Wout000 schreef:Iedereen doet natuurlijk wat ie wil, en volgt het advies of niet... zoals staat in de 1ste post is mijn advies louter informatie die ikzelf persoonlijk verwerf en verwerk.disterminator schreef: Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, en het blijft een leuk tijdverdrijf, en sommige mensen willen er blijkbaar wel veel tijd insteken om anderen te "adviseren ", maar ik zou persoonlijk toch nooit een investeringsbeslissing laten afhangen van wat een anoniem persoon op een forum post.
De lesportefeuille is hiervoor samengesteld, om de twijfel weg te nemen, of op z'n minst wat te verdoven.
Het is ook altijd interessanter als er mensen ingaan op het advies met vragen, in twijfel trekken van het advies, enz....
Natuurlijk, heel attent van je dat je dit doet. Ik zorg er ook voor dat iedereen dit weet (zie mijn eerste post). Ik ben geen waarzegger met een glazen bol. Ik ben gewoon iemand die mijn kennis met diegene met minder of geen kennis over het beursgebeuren wil delen. Dat ik ook eens de bal kan misslaan, spreekt voor zich.disterminator schreef: Geen probleem hoor.Maar ik wou de beursnieuwelingen die hier passeren toch even op de mogelijke valkuilen wijzen. Voor de rest: mooi dat je er je tijd wil insteken (maar dat had ik al gezegd)
Daarom zeg ik ook niet dat je aandeel X nu moet kopen, of nu moet verkopen. Ik kan maar mijn advies geven, mijn inzicht en de rest is aan jullie !
Kan er mij iemand meer uitleg geven over volgende zaken?
Wanneer een aandeel 100 Euro staat en je plaatst een limiet aankoop van 95 Euro ,wordt dit aandeel dan onmiddelijk aangekocht wanneer het aandeel onder de 95 Euro komt?
Wanneer een aandeel 100 Euro staat en je plaatst een limiet aankoop van 95 Euro ,wordt dit aandeel dan onmiddelijk aangekocht wanneer het aandeel onder de 95 Euro komt?
Ja, op voorwaarde dat er een tegenpartij is die die hoeveelheid aandelen aan die prijs wil verkopen.
Als er meerdere partijen aan die prijs willen kopen en verkopen wordt de afhandeling van de transacties uiteraard iets ingewikkelder. Het kan dan gebeuren dat één of meerdere partijen (een deel van) zijn/hun order al dan niet uitgevoerd ziet.
Als er meerdere partijen aan die prijs willen kopen en verkopen wordt de afhandeling van de transacties uiteraard iets ingewikkelder. Het kan dan gebeuren dat één of meerdere partijen (een deel van) zijn/hun order al dan niet uitgevoerd ziet.
Laatst gewijzigd door Polis23 op 2 juni 2009, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Niet juist: als het aandeel ONDER 95 verhandeld wordt en jouw limiet was 95 (dat was toch de vraag dacht ik, correct me if wrong) dan MOET je volledig order uitgevoerd zijn -op een fatsoenlijk gereguleerde markt zoals Euronext tenminste-. Als je limiet 95 is en de laagste koers waar handel geweest is ook 95, dan heb je die garantie idd niet, dan geldt het "first in=first served" principe.Polis23 schreef: Ja, op voorwaarde dat er een tegenpartij is die die hoeveelheid aandelen aan die prijs wil verkopen.
Die rechten gebruik je om in te schrijven op de kapitaalverhoging. Per 17 rechten kan je 4 nieuwe aandelen kopen voor de prijs van 24,73 Euro per nieuw aandeel.trainmanager schreef: bedankt Wout voor je reactie. Ik heb dus aandelen van Danone gekocht. Ik ben nog wel een leek en daarom een bijkomend vraagje; ik krijg dus die aandelen in mijn portefeuille. Tot mijn verbazing zitten er nu twee verschillende in mijn portefeuille; de gewone aandelen van danone , en dan ineens ' rights' danone! Wat is dat juist?
Als je niet wenst mee te doen met die kapitaalverhoging, kan je die rechten gewoon verkopen op de beurs aan ongeveer 2,2 Euro per recht.
Die rechten worden op het einde van de inschrijfperiode (ergens volgende week) waardeloos. Je kan dus best inschrijven op de kapitaalverhoging of de rechten verkopen.
ik vind dit (als beginnend belegger) een heel interessant onderwerp,
maar misschien kunnen we om het overzichtelijk te houden een apart topic aanmaken en dit topic aanhouden voor de discussie rond de voorbeeldportefeuille van Wout000
wat denken jullie?
ps welgemeende dank voor alle raad en alle info die hier gegeven wordt!
maar misschien kunnen we om het overzichtelijk te houden een apart topic aanmaken en dit topic aanhouden voor de discussie rond de voorbeeldportefeuille van Wout000
wat denken jullie?
ps welgemeende dank voor alle raad en alle info die hier gegeven wordt!