Advies aandelen
TIP
Advies aandelen
Beste leden van dit forum,
een paar dagen geleden is mij gevraagd geweest of ik niet zou willen advies verstrekken aan diegene die erom vragen. Daarom deze post, ik geef graag advies aan iedereen die erom vraagt.
Maar er zijn wel wat 'regeltjes'.
Voor mijn voordrachten heb ik altijd wat voorbeeldjes bij, dus vind ik het maar normaal dat ik jullie ook een kijkje geef in mijn huidige lesportefeuille (portefeuille waarmee ik aantoon dat het wel degelijk mogelijk is in tijden van crisis grote winsten te behalen op de beurs)
U zal merken dat dit niet over exuberante bedragen gaat, maar dit is juist om aan te tonen dat er winsten mogelijk zijn.
Deze afbeeldingen dateren van 29-05-2009 de aandelen zijn allemaal aangekocht in februari, als beursmakelaar gebruik ik BinckBank omdat deze voor iedereen toegankelijk is en makkelijk te gebruiken

een paar dagen geleden is mij gevraagd geweest of ik niet zou willen advies verstrekken aan diegene die erom vragen. Daarom deze post, ik geef graag advies aan iedereen die erom vraagt.
Maar er zijn wel wat 'regeltjes'.
- Alles wat ik zeg is louter mijn persoonlijke mening en is geen garantie voor winst.
- Ik wil uitleg geven over het proces van het 'parelkiezen' (zoals een lid op dit forum het noemt) maar ik ga niet zeggen: koop dit, koop dat.
Voor mijn voordrachten heb ik altijd wat voorbeeldjes bij, dus vind ik het maar normaal dat ik jullie ook een kijkje geef in mijn huidige lesportefeuille (portefeuille waarmee ik aantoon dat het wel degelijk mogelijk is in tijden van crisis grote winsten te behalen op de beurs)
U zal merken dat dit niet over exuberante bedragen gaat, maar dit is juist om aan te tonen dat er winsten mogelijk zijn.
Deze afbeeldingen dateren van 29-05-2009 de aandelen zijn allemaal aangekocht in februari, als beursmakelaar gebruik ik BinckBank omdat deze voor iedereen toegankelijk is en makkelijk te gebruiken

Laatst gewijzigd door Wout000 op 29 mei 2009, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Advies aandelen
Ik zou graag eens je mening over Omega Pharma weten. Dit is een aandeel dat ik altijd zéér graag in mijn portefeuille heb.
Al heb ik steeds op ieuw mijn winst (en dividend) gepakt. Momenteel ben ik aan het wachten tot het terug onder de 20 euro duikt.
Ik zou het dan graag willen bijhouden voor de lange termijn want men aanziet Omega Pharma toch nog steeds als een groeibedrijf.
Ondanks de crisis is de omzet stabiel gebleven maar de schuldgraad op de balans is toch wel fors toegenomen.
Wat me ook wat angstig maakt is dat volgens "geruchten die ik op forums lees" de patenten van een aantal van hun producten bijna aflopen en dat andere bedrijven deze kunnen kopiëren en goedkoop in de winkel leggen.
Is dit aandeel koopwaardig nu volgens jou? hoe zie je de (middel)lange termijn toekomst van dit farmabedrijf?
Gaan ze hun groeiverwachtingen kunnen waarmaken?
Al heb ik steeds op ieuw mijn winst (en dividend) gepakt. Momenteel ben ik aan het wachten tot het terug onder de 20 euro duikt.
Ik zou het dan graag willen bijhouden voor de lange termijn want men aanziet Omega Pharma toch nog steeds als een groeibedrijf.
Ondanks de crisis is de omzet stabiel gebleven maar de schuldgraad op de balans is toch wel fors toegenomen.
Wat me ook wat angstig maakt is dat volgens "geruchten die ik op forums lees" de patenten van een aantal van hun producten bijna aflopen en dat andere bedrijven deze kunnen kopiëren en goedkoop in de winkel leggen.
Is dit aandeel koopwaardig nu volgens jou? hoe zie je de (middel)lange termijn toekomst van dit farmabedrijf?
Gaan ze hun groeiverwachtingen kunnen waarmaken?
Laatst gewijzigd door Campzie op 29 mei 2009, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Campzie,
laat me beginnen met het volgende. Je hebt al aandelen Omega Pharma, of deze toch al gehad. Dan ben je ook vertrouwd met het JoJo-effect waar dit aandeel onder te lijden heeft.
Op het moment van deze post, staat OP op 22€ en geven de analisten het een koersdoel mee van om en bij de 25€. Dit op zich is al een indicator. OP heeft volgens de meeste analisten bijna zijn toppunt bereikt, wat erna?
Laat mij er ook even bijzeggen dat OP een grote schuldpositie heeft opgebouwd over de laatste aantal jaren.
Ik verwacht een lichte koersstijging voor OP omwille van de geografische expantie die ze over de afgelopen jaren hebben gedaan (maar waar dan wel die grote schuld tegenover staat). Eens de opkomende ontwikkelingslanden waarin OP actief is gaan renderen kan de koers een boost krijgen maar dat zie ik in 2009 zeker nog niet gebeuren.
Reken erop dat OP in de toekomst een JoJo-effect zal blijven hebben. Ik ga geen expliciet koop-, verkoopadvies geven, maar als je OP aandelen in je portefeuille zitten hebt zou ik deze behouden en alle jaren het dividend meepikken.
Als je een hevige OP fan bent, zou ik ook eens kijken naar Arseus...
laat me beginnen met het volgende. Je hebt al aandelen Omega Pharma, of deze toch al gehad. Dan ben je ook vertrouwd met het JoJo-effect waar dit aandeel onder te lijden heeft.
Op het moment van deze post, staat OP op 22€ en geven de analisten het een koersdoel mee van om en bij de 25€. Dit op zich is al een indicator. OP heeft volgens de meeste analisten bijna zijn toppunt bereikt, wat erna?
Laat mij er ook even bijzeggen dat OP een grote schuldpositie heeft opgebouwd over de laatste aantal jaren.
Ik verwacht een lichte koersstijging voor OP omwille van de geografische expantie die ze over de afgelopen jaren hebben gedaan (maar waar dan wel die grote schuld tegenover staat). Eens de opkomende ontwikkelingslanden waarin OP actief is gaan renderen kan de koers een boost krijgen maar dat zie ik in 2009 zeker nog niet gebeuren.
Reken erop dat OP in de toekomst een JoJo-effect zal blijven hebben. Ik ga geen expliciet koop-, verkoopadvies geven, maar als je OP aandelen in je portefeuille zitten hebt zou ik deze behouden en alle jaren het dividend meepikken.
Als je een hevige OP fan bent, zou ik ook eens kijken naar Arseus...
wat is het nut van voor 40 eur aandelen te kopen, je bent 7,95 eur kwijt aan aankoop en 7,95 aan verkoop, dan moet je al 40% stijging hebben om enkel je transactiekosten terug te verdienen?
Dit zijn lesportefeuilles, dit is gewoon om mogelijke stijging aan te tonen. U staat altijd vrij om ipv 40 eur voor 40.000 eur aandelen te kopen, maar zoals al eerder gezegd en ook vermeld in de 1ste post,kiama schreef: wat is het nut van voor 40 eur aandelen te kopen, je bent 7,95 eur kwijt aan aankoop en 7,95 aan verkoop, dan moet je al 40% stijging hebben om enkel je transactiekosten terug te verdienen?
DEZE PORTEFEUILLES BESTAAN ALLEEN OM AAN TE TONEN DAT EEN FIKSE WINSTMARGE MOGELIJK IS ALS JE ER EEN STERK AANDEEL WEET UIT TE PIKKEN IN TIJDEN VAN CRISIS....
Laatst gewijzigd door Wout000 op 31 mei 2009, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor je reactie Wout.
Ik ga OP blijven opvolgen en als ze nog eens onder de 20 euro duiken, fors inkopen en laten staan voor LT.
Als ik aan Arseus denk dan draait mijn maag om. Ik had ze op hun boden van 5,55 euro aangekocht en al terug verkocht aan een belachelijk lage koers van 5.75 euro. Als je dan ziet hoe hoog ze nu noteren.
Het is altijd fijn om iemand anders met kennis van zaken zijn objectieve mening eens te weten.
Ik moet bekennen dat ik toen ik begonnen was met aandelen soms heel lage volumes aankocht, om dan bij te kunnen kopen bij een daling van de koersen (die het vorige halfjaar lelijk huisgehouden heeft), en dat heeft me achteraf, ondanks de opgelopen transactiekosten geen windeideren gelegd.
Ik zou graag je mening eens weten over mijn vraag die ik eerder op dit forum al eens gesteld had.
Ik ben zelf aan het overwegen mijn belang in AB Inbev fors te verhogen. Een tijd geleden ben ik wat aan het afbouwen geweest omdat de biermarkt steeds blijft dalen maar anderzijds is AB Inbev echt wel enorm gegroeid na de overname van Anheuser-Busch. 2 jaar geleden noteerde Inbev aan een piek van zo'n 65 euro. Ondertussen is het bedrijf veel groter geworden na de overname van AB. Het kostenbesparingsprogramma bij AB zou ook al prima gelukt zijn met schitterende resulataten als gevolg.
AB Inbev zit met een zeer hoge schuldpositie maar die zal de komende jaren fors afgebouwd worden. Het dividend was dit jaar zeer zwak tegenover vroeger maar vanaf dit boekjaar stromen de winsten van AB naar het bedrijf. AB Inbev is zowat de hele biermarkt aan het veroveren en heeft behalve Heineken Group (verbeter me als ik fout ben) geen enkele grote tegenstander. Volgens mij kan dit aandeel op termijn een zeer hoog rendement halen terwijl ik het risico bij AB Inbev zeer laag vind want de schulden afbouwen is momenteel prioriteit. Gaat de koers nog wel omhoog kunnen als je hun dividend bekijkt? Dat lag gevoelig lager dan vroeger.
De reden dat ik AB Inbev actief beginnen volgen ben is omdat ik gemerkt heb dat dit aandeel massaal wordt opgenomen in investeringsfondsen en telkens een zeer hoog belang in de portefeuille heeft. Ben ik té optimistisch of heeft het AB Inbev-aandeel echt wel een gouden toekomst voor zich?
Ik ga OP blijven opvolgen en als ze nog eens onder de 20 euro duiken, fors inkopen en laten staan voor LT.
Als ik aan Arseus denk dan draait mijn maag om. Ik had ze op hun boden van 5,55 euro aangekocht en al terug verkocht aan een belachelijk lage koers van 5.75 euro. Als je dan ziet hoe hoog ze nu noteren.
Het is altijd fijn om iemand anders met kennis van zaken zijn objectieve mening eens te weten.
Ik moet bekennen dat ik toen ik begonnen was met aandelen soms heel lage volumes aankocht, om dan bij te kunnen kopen bij een daling van de koersen (die het vorige halfjaar lelijk huisgehouden heeft), en dat heeft me achteraf, ondanks de opgelopen transactiekosten geen windeideren gelegd.
Ik zou graag je mening eens weten over mijn vraag die ik eerder op dit forum al eens gesteld had.
Ik ben zelf aan het overwegen mijn belang in AB Inbev fors te verhogen. Een tijd geleden ben ik wat aan het afbouwen geweest omdat de biermarkt steeds blijft dalen maar anderzijds is AB Inbev echt wel enorm gegroeid na de overname van Anheuser-Busch. 2 jaar geleden noteerde Inbev aan een piek van zo'n 65 euro. Ondertussen is het bedrijf veel groter geworden na de overname van AB. Het kostenbesparingsprogramma bij AB zou ook al prima gelukt zijn met schitterende resulataten als gevolg.
AB Inbev zit met een zeer hoge schuldpositie maar die zal de komende jaren fors afgebouwd worden. Het dividend was dit jaar zeer zwak tegenover vroeger maar vanaf dit boekjaar stromen de winsten van AB naar het bedrijf. AB Inbev is zowat de hele biermarkt aan het veroveren en heeft behalve Heineken Group (verbeter me als ik fout ben) geen enkele grote tegenstander. Volgens mij kan dit aandeel op termijn een zeer hoog rendement halen terwijl ik het risico bij AB Inbev zeer laag vind want de schulden afbouwen is momenteel prioriteit. Gaat de koers nog wel omhoog kunnen als je hun dividend bekijkt? Dat lag gevoelig lager dan vroeger.
De reden dat ik AB Inbev actief beginnen volgen ben is omdat ik gemerkt heb dat dit aandeel massaal wordt opgenomen in investeringsfondsen en telkens een zeer hoog belang in de portefeuille heeft. Ben ik té optimistisch of heeft het AB Inbev-aandeel echt wel een gouden toekomst voor zich?
Hallo, ik zou ook even je mening willen vragen over het aandeel Danone. Is het een goed idee om hier in te investeren? Of is dit iets meer voor de lange termijn? Alvast bedankt
Wout zal je waarschijnlijk beter kunnen helpen maar ik dacht enkele dagen geleden gelezen te hebben dat Danone een kapitaalverhoging wil doorvoeren. Dus ik denk dat je best wacht totdan, dan kan je waarschijnlijk goedkoop aankopen.trainmanager schreef: Hallo, ik zou ook even je mening willen vragen over het aandeel Danone. Is het een goed idee om hier in te investeren? Of is dit iets meer voor de lange termijn? Alvast bedankt
Er komt een kapitaalverhoging van 3 miljard euro. De nieuwe aandelen worden uitgegeven tegen 24,73 euro. Dit is tegen een korting van 31 % tegenoer de slotkoers van donderdag. Dit stond vandaag in de Tijd.Campzie schreef:Wout zal je waarschijnlijk beter kunnen helpen maar ik dacht enkele dagen geleden gelezen te hebben dat Danone een kapitaalverhoging wil doorvoeren. Dus ik denk dat je best wacht totdan, dan kan je waarschijnlijk goedkoop aankopen.trainmanager schreef: Hallo, ik zou ook even je mening willen vragen over het aandeel Danone. Is het een goed idee om hier in te investeren? Of is dit iets meer voor de lange termijn? Alvast bedankt
Hmmm Danone, wie kent niet de typische yoghurts en potjes die ze maken....trainmanager schreef: Hallo, ik zou ook even je mening willen vragen over het aandeel Danone. Is het een goed idee om hier in te investeren? Of is dit iets meer voor de lange termijn? Alvast bedankt
Eerst en vooral, Danone is een sterk merk dat zich op het plateau van de voedselindustrie schuil houdt. Een industrie die naar mijn mening serieus wat potentieel heeft om te groeien....Mensen blijven tenslotte consumeren!
Het artikel in de tijd spreek inderdaad over een kapitaalsverhoging, en nog geen kleintje. Maar dat zou je niet moeten interesseren, het interessante is wat ze met dat geld gaan doen.
Bron: DeTijd
Danone vertelt ons hier, dat het zijn schuldpositie gaat afbouwen (check) en dat het sectorgenoten gaat overnemen (check check check)De inschrijvingsperiode loopt van 1 tot 12 juni. Danone wil het opgehaalde geld gebruiken om schulden af te bouwen en om door de crisis verzwakte sectorgenoten over te nemen.
Danone wordt dus groter met minder schulden. Dit doet me denken aan nog zo'n reus op de voedselmarkten nl Unilever.
Laat me afsluiten, met te zeggen dat Danone in mijn ogen een koopwaardig aandeel is in een zeer koopwaardige markt, maar wees er van bewust dat Danone niet de enige speler is op die markt....
Tussentijdse update
afbeeldingen dateren van 31-05-2009

afbeeldingen dateren van 31-05-2009

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die brede tabellen die ingevoegd worden zijn wel vreselijk irritant vind ik...
Hierdoor moet je van links naar rechts scrollen om de volledige tekst te lezen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Geen probleem hier (20 inch), uit welk tijdperk dateert uw scherm Spruitekop? Ze smijten de 20"ers bijna naar uwe kop tegenwoordig!Spruitekop schreef: Die brede tabellen die ingevoegd worden zijn wel vreselijk irritant vind ik...

Samen met Campzie ben ik ben ook wel eens curieus naar Wout's mening over AB InBev, eigenlijk het enige aandeel in mijn beleggerscompetitie portefeuille waar ik zelf echt geld zou durven tegenaan gooien bij de eerste stapjes.
Sorry, maar ik moet Spruitekop gelijk geven.
Heb een 17" TFT scherm en mijn beeldschermresolutie staat op 1280 x 1024.
Desondanks zit ik hier als een gek te schuiven om alles te kunnen lezen.
Ik begrijp trouwens de zin niet van het invoegen van die tabellen, daar het hier niet om een voordracht gaat.
Heb een 17" TFT scherm en mijn beeldschermresolutie staat op 1280 x 1024.
Desondanks zit ik hier als een gek te schuiven om alles te kunnen lezen.
Ik begrijp trouwens de zin niet van het invoegen van die tabellen, daar het hier niet om een voordracht gaat.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Interessante en redelijk veilige aandelen in Frankrijk zijn:
* Eurazeo: is een investeringsmaatschappij in o.a. Accor, B&B hotels, Elis, Fraikin, Europcar, Danone,...
www.eurazeo.com (nog enorm veel stijgingspotentieel)
* Vivendi: holding van Canal+, SFR mobile, universal music,...
Veel koopadviezen van analisten en jaarlijks mooie dividenden.
* Eurazeo: is een investeringsmaatschappij in o.a. Accor, B&B hotels, Elis, Fraikin, Europcar, Danone,...
www.eurazeo.com (nog enorm veel stijgingspotentieel)
* Vivendi: holding van Canal+, SFR mobile, universal music,...
Veel koopadviezen van analisten en jaarlijks mooie dividenden.