Advies beleggingsfondsen
TIP
Re: Advies beleggingsfondsen
Groot gelijk, heeft u. Doe zo maar verder. Deze keer groeien de bomen wel tot in de hemelHenkie1984 schreef:Als het rendement in overeenstemming is met uw risico profiel en doelstellingen doet het er niet toe hoeveel de bank verdient, toch?
Over 5 jaar haal ik een ruime 8% geannualiseerd rendement (fondsen gedeelte). Al verdient de bank 100%, I'm a happy man.

is sowieso een doelstelling voor mij, fondsen afbouwen en aandelen/holdings/GVV verder opbouwenBelca2 schreef:Daar moet ik je 100% gelijk in geven. Maar wat baten kaars en bril als ...laeka schreef:Ik begrijp niet dat zoveel mensen in fondsen beleggen als er zoiets als holdings bestaan....
daar ben ik al eind 2015 mee begonnen
Dus nog maar pas?Jhn schreef:...Daar ben ik al eind 2015 mee begonnen

Euh er stroomt al langer geld van fondsen, naar aandelen.
Maar deze maand heb ik er wat meer vaart in gestoken.
Maar deze maand heb ik er wat meer vaart in gestoken.
Dat is een nog een stap in het onbekende voor mij, voorlopig nog enkel fondsen hier...
dlaeka schreef:Ik begrijp niet dat zoveel mensen in fondsen beleggen als er zoiets als holdings bestaat.
Je krijgt daar in heel veel gevallen een zeer mooie korting op de inventariswaarden en zijn stukken beter qua rendement.![]()
Zie maar wat Brederode , Sofina en andere holdings dit jaar gedaan hebben en vergelijk dit met de koersprestaitie van uw fondsen.
Doen (alle) (meeste) holdings het over langere termijn beter dan trackers/zuivere aandelen fondsen ?
Zijn toch wel wat fundamentele verschillen tussen holdings en fondsen.
Bij fonds kan je altijd terug verkopen (en kopen) aan inventariswaarde , bij holding is dat niet zo.
Aantal holdings werken met geleend geld.
Twee verschillende producten , voor ieder wel iets te zeggen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
sluit me er bij aan, net zo voor taksen, wat telt is je rendement, niet de vermeden kosten of taksen.Henkie1984 schreef:Als het rendement in overeenstemming is met uw risico profiel en doelstellingen doet het er niet toe hoeveel de bank verdient, toch?
Over 5 jaar haal ik een ruime 8% geannualiseerd rendement (fondsen gedeelte). Al verdient de bank 100%, I'm a happy man.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat raden jullie aan om in fondsen te investeren?
Gewone Euro Cost Averaging (per kwartaal of zo), Euro Value Averaging (ook per kwartaal), of Contrarian Investing (bv. Altijd investeren indien er bv een negatieve maand was)?
Ik zou willen voor lange periode investeren in een paar goeie fondsen. Welke strategie brengt volgens jullie het meest op?
Gewone Euro Cost Averaging (per kwartaal of zo), Euro Value Averaging (ook per kwartaal), of Contrarian Investing (bv. Altijd investeren indien er bv een negatieve maand was)?
Ik zou willen voor lange periode investeren in een paar goeie fondsen. Welke strategie brengt volgens jullie het meest op?
De enige strategie die ik momenteel zou aanraden is wegblijven van de beurs. Het ziet er helemaal niet goed uit.
Value Averaging zou in princiepe meer moeten opbrengen dan Cost Averaging. Het leuke aan VA is dat je op voorhand beslist hoeveel de eindwaarde zal bedragen, nadeel is dan weer dat je een variabel bedrag moet investeren, wat vrij groot kan zijn als je al jaren bezig bent en het fonds fors zakt. Contrarian lijkt mij te veel op markt timing, er zijn trouwens meer periodes met een positief rendement dan met een negatief, kijk maar eens hoe lang een correctie of crash duurt en hoe lang het herstel.
-
- Full Member
- Contacteer:
@Selena1: zit al een tijdje op de Beurs, dus ik panikeer niet rap. Welke fundamentals wijzen hier op? Heb je dan een glazen bol? Met lange termijn bedoel ik dus nog 28 jaar te gaan... genoeg tijd om een crash te overleven... De laatste tijd al genoeg verwend geweest...
@Vortex: Bedankt voor je raad, Zou je dan Value Averaging doen met verkopen of zonder verkopen? (op tijd winst nemen?)
@Vortex: Bedankt voor je raad, Zou je dan Value Averaging doen met verkopen of zonder verkopen? (op tijd winst nemen?)
Met verkopen, nu ja, als het de moeite is hé en rekening houdend met de taksen.
Value averaging.jantubaman schreef:Wat raden jullie aan om in fondsen te investeren?
Maar houd rekening met de transactiekosten.
Neem je intervallen desnoods nog iets groter. Al lijkt per kwartaal wel ok. Per 4 maanden kan ook natuurlijk.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Vraag is als je die fondsen verkoopt wat je dan verder gaat doen. Alles in cash houden?
Via value averaging kom je ooit aan een punt dat het fonds gaat opbrengen ipv dat je er moet aan toesteken.
Zo moet je zelf geen "verkoopmoment" zoeken of bepalen.
Zo moet je zelf geen "verkoopmoment" zoeken of bepalen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash