ADVIES graag over ETHIAS-producten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ADVIES graag over ETHIAS-producten
Waar vind je die simulatie? Ik zie enkel een simulatie met periodiciteit van stortingen, geen afhalingen.centenkliever schreef:je kan een simulatieberekening op de site uitvoeren en dan heb je meteen het antwoord.t417919 schreef: Een vraagje over de first rekening en haar bonus. Als ik nu mijn first rekening voor 2/3 leeghaal en ik laat dus 1/3 staan. Als er dan in januari een bonus toegkend wordt, wordt dat dan toegekend aan het volledige bedrag, of enkel aan die 1/3 die ik heb laten staan?
Zie het al staan, als je inlogt kan je simulatie van ophaling doen.BartVW schreef:Waar vind je die simulatie? Ik zie enkel een simulatie met periodiciteit van stortingen, geen afhalingen.centenkliever schreef:
je kan een simulatieberekening op de site uitvoeren en dan heb je meteen het antwoord.
Of hoe je dagelijks een portie onzin te verwerken kan krijgen.Stier schreef:
Wat moet de staat dan doen ? Jaarlijks miljarden in Ethias stoppen zodat de first kan blijven draaien ?
Je kan geen interest garanderen die hoger ligt dan de marktrente zonder risico. Dit moest ooit eens mislopen en dat is nu gaande: minwaarden op CDO-investeringen die Ethias deed met First geld, klanten die afhalen op slechte momenten, Dexia aandeel dat keldert, wanbestuur, ...
Man, man man toch, interesten hoger dan de marktrente. In 2007 heeft de ethias first BRUTO 4.20 % opgebracht (netto als je er 8 jaar vanaf blijft). Op dat moment waren en spaarboekjes en termijnrekeningen die veel meer boden.
Soms is het niet te geloven hoe sommige hun hersenen wild staan van fantasien è
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
hou wel rekening met de 15% RV die je zal moeten inleveren Indien je voor de 8 jaar uitstapt. Bovendien is het helemaal niet zeker dat je de rentevoet die je kreeg op moment van storting elders zal vinden over dezelfde tijdspanne. Kan meer zijn maar kan evengoed minder zijn.Lazy schreef: " Ik heb reeds een FIRST. Ik heb via de media vernomen dat er uitstapkosten zullen moeten worden betaald. Is dit juist?
NEEN, er zullen geen kosten worden ingehouden door Ethias indien u uitstapt. De producten van het FIRST-gamma zijn producten van Tak 21 geregeld door de algemene voorwaarden. Deze kunnen niet eenzijdig worden gewijzigd. Bijgevolg bevestigen wij u dat de huidig geldende voorwaarden voor uw contract van toepassing blijven en zullen blijven gelden tot de initieel voorziene einddatum.
Dit sluit niet uit dat wij in de toekomst nieuwe producten in het gamma zullen ontwikkelen met andere kenmerken."
Bron en meer informatie: http://www.ethias.be/pgInt.go?pg=ETIF292
Oef!![]()
Begrijp ik ook niet goed, iedereen denkt dat die first super rendementen biedt.
De laatste twee jaar had je op een spaarrek evenveel.
De laatste twee jaar had je op een spaarrek evenveel.
In tak 21 levensverzekeringen ligt het rendement op voorhand vast voor de ganse duur van de polis, terwijl de rente op een spaarrekening fluctueert in de tijd. Het is dus best mogelijk dat bij de ondertekening van de polis de rente hoger lag dan de rente op de spaarrekening, en dat kan in de toekomst ook terug het geval zijn.
Daarenboven voorziet de polis de mogelijkheid jaarlijkse eventueel een deelname in de winst uit te keren (in het geval er winst gemaakt is binnen die tak).
Daarenboven voorziet de polis de mogelijkheid jaarlijkse eventueel een deelname in de winst uit te keren (in het geval er winst gemaakt is binnen die tak).
Als ze een nieuwe First-rekening gaan ontwikkelen lijkt het me logisch dat er op de oude rekeningen minder rendement zal gegeven worden dan op de nieuwe, gezien er op de oude geen kosten te betalen zijn...
Gevolg : de bestaande klanten zijn zowieso de dupe.
Gevolg : de bestaande klanten zijn zowieso de dupe.