Advies vraag: Hoe rendement maken voor gewone arbeider (geen financiële kennis) en kind.
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Advies vraag: Hoe rendement maken voor gewone arbeider (geen financiële kennis) en kind.
Curvo zoekt dus voor u uit hoe je efficiënt in indexen kan beleggen.
Als er bv. iets verandert voor fiscaliteit, zullen ze dat ook voor u opvolgen en stappen ondernemen indien nodig.
Dat is exact het soort begeleiding dat TS nodig heeft.
Waar TS dan weer helemaal geen boodschap aan heeft, is de bladvulling hierboven over ETF vs indexfonds.
Sommigen moeten zich toch eens afvragen of ze eigenlijk iets te zeggen hebben voor ze iets posten.
Als er bv. iets verandert voor fiscaliteit, zullen ze dat ook voor u opvolgen en stappen ondernemen indien nodig.
Dat is exact het soort begeleiding dat TS nodig heeft.
Waar TS dan weer helemaal geen boodschap aan heeft, is de bladvulling hierboven over ETF vs indexfonds.
Sommigen moeten zich toch eens afvragen of ze eigenlijk iets te zeggen hebben voor ze iets posten.
Re: Advies vraag: Hoe rendement maken voor gewone arbeider (geen financiële kennis) en kind.
En dan transacties voorstellen van € 2.500 ...
TS wil € 25 sparen per maand.
Dan kan hij om de 100 maand een aankoop doen.
Om de 8 jaar!
TS wil € 25 sparen per maand.
Dan kan hij om de 100 maand een aankoop doen.
Om de 8 jaar!

De inflatie, de grillen van het leven en uw persoonlijke situatie indachtig zou ik me volledig concenteren op die 10k.
Je wil maandelijks 25€ sparen en ook nog eens een klein bedrag voor je kind: nobel maar wrs ook onzeker. Daarom zou ik het bij een zicht/spaar/e-depo-rekening houden.
Je hypotheek, je pensioensparen en hopelijk een latere meerwaarde op je woning blijven je belangrijkste pijlers. Die zou ik vooral soigneren.
Met mijn etiket van 'trol' zat ik blijkbaar mis. Mijn excuses.
Je wil maandelijks 25€ sparen en ook nog eens een klein bedrag voor je kind: nobel maar wrs ook onzeker. Daarom zou ik het bij een zicht/spaar/e-depo-rekening houden.
Je hypotheek, je pensioensparen en hopelijk een latere meerwaarde op je woning blijven je belangrijkste pijlers. Die zou ik vooral soigneren.
Met mijn etiket van 'trol' zat ik blijkbaar mis. Mijn excuses.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Selectief gelezen ?
TrijnB schreef: ↑10 mei 2023, 22:17 [*]Zelf weinig financiële kennis.
[*]absoluut vermijden van extra papierwerk of belastingaangifte moeilijkheden.
[*]Rond de 50 jaar, er is een spaarpot van 10.000 euro en dit kan aan de kant voor 15 jaar
[*]maandelijks sparen 25€ kan.
[*]Voor kind zou ik ook iets willen xx€/maand aan de kant voor 15 jaar, waarschijnlijk zal ik het op mijn naam zetten.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 16 mei 2023, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp wil TS *geen* (dus niet "weinig", maar geen) "administratie" of gelijkaardige dingen.
(beetje hetzelfde als "ETF = indextracker" ... nee dus, niet elke ETF is een indextracker en niet elke indextracker is een ETF)
Komt Curvo dan in aanmerking ? Heb je met Curvo daadwerkelijk *geen enkele* administatie ? ('t is een vraag hé)
Of misschien moet je maar eens gewoon concreet zeggen wat TS best doet volgens jou ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://curvo.eu/nl/prijzen
Kijk eens aan... fantastisch!
Iets verder:
Kijk eens aan... fantastisch!
Eindelijk iets dat doet wat je wenst!Belastingen voor je geregeld
Beurstaks, Reynders-taks... ...
Iets verder:
Blijkbaar dan toch weer niet zoals het voorgeschoteld wordt.Zit je met de volgende vragen?
Zijn er extra kosten?
De vergoeding van 1% dekt alles behalve de Reynders-taks, de Belgische belasting op meerwaarden voor obligatiefondsen. ...

Dat wist ik niet, goed om te weten!EarthNvstr1 schreef: ↑15 mei 2023, 18:08
Je kan Bolero ook gebruiken met een bankkaart en kaartlezer van KBC, als je een gratis zichtrekening neemt bij KBC.
Ik kan het nu pas bevestigen maar je kan ook inloggen via pc en het gewone Belfius platform, om via RE=BEL te beleggenEarthNvstr1 schreef: ↑15 mei 2023, 18:08 RE=BEL is enkel met app dacht ik en beperkte assets (en beperkte functionaliteit ?)
Het is ook niet zozeer "het onlineplatform van Belfius" dacht ik, maar eerder een app-only met ietwat ethische insteek,

Beste,
Dank voor de verdere reacties die zijn ten zeerste geapprecieerd en leerzaam.
Volgens ik op de Curvo site lees is het max. 1 beleggingsplan per account.
Hun portefeuille simulatie: Growth is: 7.5% (goed beurs) en 4.5% (gemiddelde beurs).
Lijkt mij vergelijkbaar met “Keytrade Bank Keyplan – Gedurfd 5,25% op 5 jaar" te zien op de spaargids.be site.
Dit telkens met hun kosten inbegrepen als ik de cijfers mag geloven.
Een Bolero openen en zelf ETF kopen zal meer planning en inzicht vragen dat wat ik nu heb.
De verwachte winst kan ik niet weten.
Maar als ik her en der zie en je 8% als mogelijkheid neemt dan ligt dat, voor mij althans, in dezelfde lijn.
De "meerwaarde" is door de mindere kosten niet door de beurs.
De beurs zal volgens ik meen te begrijpen, wat de fundamenten (aandelen/obligaties), de zaak even negatief beïnvloeden dan een “gedurfd/voornamelijk aandelen” plan.
Na de doorverwijzende links gelezen te hebben en volgens het doorgekregen Trends artikel, lijkt Keyplan nog het "minst" te kosten en meest te vertrouwen.
Samen met de reden dat dit eigenlijk 1 oplossing is waar ik terecht kan voor zowel mij als m’n kind lijkt dit interessanter dan verschillende oplossingen (Curvo spaar mezelf, Bolero ETF €10.000, Keyplan spaar kind).
Ik heb zonet een mail naar Keytrade gezonden met wat algemene vragen en wat ik dan zoal zou moeten doen qua papierwerk voor een Keyplan.
Afhankelijk van hun respons, ga ik ervoor.
Enige wat ik me dan zou afvragen (voor mijn gelden) is als ik mijn maandelijkse 25€ samen zou voegen met die €10.000.
Dan zou ik 1x een groter budget storten 1000€ en dan 18x (maandelijks) 500€ en dan pas die 25€.
Dat lijkt mij het verstandigst t.o.v. een andere verdeling of manier.
Wat denken jullie?
Dank voor de verdere reacties die zijn ten zeerste geapprecieerd en leerzaam.
Volgens ik op de Curvo site lees is het max. 1 beleggingsplan per account.
Hun portefeuille simulatie: Growth is: 7.5% (goed beurs) en 4.5% (gemiddelde beurs).
Lijkt mij vergelijkbaar met “Keytrade Bank Keyplan – Gedurfd 5,25% op 5 jaar" te zien op de spaargids.be site.
Dit telkens met hun kosten inbegrepen als ik de cijfers mag geloven.
Een Bolero openen en zelf ETF kopen zal meer planning en inzicht vragen dat wat ik nu heb.
De verwachte winst kan ik niet weten.
Maar als ik her en der zie en je 8% als mogelijkheid neemt dan ligt dat, voor mij althans, in dezelfde lijn.
De "meerwaarde" is door de mindere kosten niet door de beurs.
De beurs zal volgens ik meen te begrijpen, wat de fundamenten (aandelen/obligaties), de zaak even negatief beïnvloeden dan een “gedurfd/voornamelijk aandelen” plan.
Na de doorverwijzende links gelezen te hebben en volgens het doorgekregen Trends artikel, lijkt Keyplan nog het "minst" te kosten en meest te vertrouwen.
Samen met de reden dat dit eigenlijk 1 oplossing is waar ik terecht kan voor zowel mij als m’n kind lijkt dit interessanter dan verschillende oplossingen (Curvo spaar mezelf, Bolero ETF €10.000, Keyplan spaar kind).
Ik heb zonet een mail naar Keytrade gezonden met wat algemene vragen en wat ik dan zoal zou moeten doen qua papierwerk voor een Keyplan.
Afhankelijk van hun respons, ga ik ervoor.
Enige wat ik me dan zou afvragen (voor mijn gelden) is als ik mijn maandelijkse 25€ samen zou voegen met die €10.000.
Dan zou ik 1x een groter budget storten 1000€ en dan 18x (maandelijks) 500€ en dan pas die 25€.
Dat lijkt mij het verstandigst t.o.v. een andere verdeling of manier.
Wat denken jullie?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Een buffer van 3 maandlonen is toch eerder een minimum. Wie conservatief is, spreekt eerder over 6 nettomaandlonen.
Kortom, ik zou van die 10.000 EUR maar een beperkt bedrag investeren.
Bijv. 2 aandelen waarin 1.500 EUR wordt geïnvesteerd.
1) Een investeringsmaatschappij, zoals bijv. Ackermans & Van Haren, Sofina of Brederode, eventueel Quest for Growth.
2) Een gereglementeerde vastgoedvennootschap zoals bijv. Aedifica, hetgeen een goed dividendrendement oplevert (slechts RV van 15%). De ingehouden RV kan je recupereren via de fiscale aangifte (hetgeen geen noemenswaardig administratief werk met zich meebrengt).
De overige 7.000 EUR zou ik gewoon een hoogrenderende spaarrekening zetten. Dit kan bijv. via e-depo (aan 2,5% intrest op jaarbasis).
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... ie-kas-dck
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ssant.html