Aedifica
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Aedifica
Ik heb mijn rechten verkocht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zonet mail ontvangen van Keytrade.Gunter123 schreef: ↑23 juni 2023, 00:48 Ik dacht vandaag me in te schrijven voor de kapitaalsverhoging via Keytrade. Echter nog niet mogelijk via hen, ze beschikten blijkbaar nog niet over de nodige informatie, kreeg ik als toelichting van de helpdesk. Hebben jullie hetzelfde probleem met andere providers ? De inschrijfperiode is wel erg kort, hopelijk komt het tijdig in orde bij Keytrade…
KENMERKEN VAN DE KAPITAALVERHOGING
* Ratio: per 11 voorkeurrechten AED32 kan u inschrijven op 2 nieuwe aandelen AEDIFICA (AED)
* Inschrijvingsprijs: 52 EUR per nieuw aandeel
* Deelnemen is mogelijk tot 27/06/2023 om 23:59
* Betaaldatum: ten vroegste op 04/07/2023
* Voor alle officiële informatie: https://aedifica.eu/investors/
* Transactiekost van toepassing: 5,- EUR
Mag ik naar uw motivatie vragen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk.
De kans lijkt mij redelijk dat de koers nog verder zal dalen vooraleer het op de langere termijn terug stijgt.
Als de koers effectief verder daalt, dan koop ik misschien nog wel een pakketje bij.
Als de koers niet verder daalt, is dat ook goed, ik heb al voldoende AED aandelen.
Maar je hebt er nog wel vertrouwen in dat het goed komt?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja en dat is het grootste risico voor mij momenteel. Moet zeggen dat ik me er niet in verdiept heb, maar het is in eerste opzicht niet fair dat dit kan en ik vind het ook vreemd dat het mag (tenzij aan de huidige koers aangekocht zou worden bij deze verhogingen maar dat is ook niet altijd het geval, men werkt met kortingen op de huidige koers).evita schreef: ↑23 juni 2023, 09:13Als een kapitaalverhoging gebeurt via een private plaatsing van de aandelen dan gaat dit vlugger en is er minder administratie, maar dan worden de kleine aandeelhouders buiten spel gezet.Gg70 schreef: ↑23 juni 2023, 09:09
Volledig mee eens,heb ook wat vastgoed in portefeuille, regelmatig verwatering,pas nog Care Property,Vgp,in september-oktober Atenor, tijdens corona zelfs opgedrongen door Euro Commerciël Properties en dan hebben we het nog niet gehad over de private plaatsingen...
Denk wel dat er stilaan een instapmoment in beursgenoteerd vastgoed begint te komen. De komende maanden zullen nog moeilijk zijn vermoed ik, maar de bodem gaat naar grote waarschijnlijkheid dit jaar gevormd worden. Als duidelijk is dat de inflatie hardnekkig is en de rentes langer "hoog" gehouden worden, kan dat wel eens (geen zekerheid dus) een capitulatiefase creëren.
Benieuwd, ik houd wel in de gaten, als we de ECB mogen geloven, gaat de rente nog zeker 50 bps hoger (maar sinds Draghi heb ik in dat instituur helemaal geen vertrouwen meer).
We hebben helaas geen glazen bol. Ik doe toch mee met de kapitaalverhoging. Ik denk/hoop hiermee een goede zaak te doen. De intrinsieke waarde was eind maart 82,85€. De koers kan niet blijven zakken hė.EarthNvstr1 schreef: ↑23 juni 2023, 12:19Tuurlijk.
De kans lijkt mij redelijk dat de koers nog verder zal dalen vooraleer het op de langere termijn terug stijgt.
Als de koers effectief verder daalt, dan koop ik misschien nog wel een pakketje bij.
Als de koers niet verder daalt, is dat ook goed, ik heb al voldoende AED aandelen.
Famous last words
Ik deed ook mee. Ze staan er beter voor qua schuldgraad dan vergelijkbare ondernemingen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid: ik gaf gewoon een antwoord op je vraag waarom *ik* mijn rechten heb verkocht, dat is geen advies of zo
Op een gegeven moment (maar we hebben idd. geen glazen bol) zal normaal gezien de koers ook wel weer stijgen, mits goed beheer en bijhorende goede resultaten van het bedrijf en positief sentiment van de markt.
Vandaar ook mijn vraag aan KoenV (post584445.html#p584445) trouwens.
En bij Aedifica 0,12% beurstaks en maar 15% RV op dividend. Ik like this.EarthNvstr1 schreef: ↑23 juni 2023, 18:04Voor alle duidelijkheid: ik gaf gewoon een antwoord op je vraag waarom *ik* mijn rechten heb verkocht, dat is geen advies of zo
Op een gegeven moment (maar we hebben idd. geen glazen bol) zal normaal gezien de koers ook wel weer stijgen, mits goed beheer en bijhorende goede resultaten van het bedrijf en positief sentiment van de markt.
Vandaar ook mijn vraag aan KoenV (post584445.html#p584445) trouwens.
Ja, dat de koers de dieperik in gaat.
Ik weet het, beleggen is voor de lange termijn.
Maar iemand die een jaar geleden rond 100 euro heeft gekocht zit nu met een stevig verlies.
En het kan blijkbaar nog lager...