Aflopende obligatie Noorse Kroon ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Aflopende obligatie Noorse Kroon ?
Morgen loopt er een obligatie af in Noorse Kroon bij een broker waar ik wegga.(€6000 - 70.000 NOK)
Een tijdje terug stond deze obligatie nog op 27% verlies omwille van de NOK maar intussen is dit gedaald naar 10%.
Wat is nu de beste optie ?
Verlies hierop nemen?
NOK transfereren naar een andere broker en daar in cash laten staan?
NOK transfereren naar een andere broker en daar een andere obligatie in NOK aankopen?
P.S : mijn goede oude broker rekent wel €30,25 kosten aan om te transfereren.
Een tijdje terug stond deze obligatie nog op 27% verlies omwille van de NOK maar intussen is dit gedaald naar 10%.
Verlies hierop nemen?
NOK transfereren naar een andere broker en daar een andere obligatie in NOK aankopen?
Re: Aflopende obligatie Noorse Kroon ?
Ik zou een transfer doen en in een (kortlopende) NOK-obligatie steken. Als je veel cash hebt, kan je mss wat meer in die obligatie steken > diversificatie > speculeren op de NOK.
Deze NO0010786288 bvb. +3% op jaarbasis.
Deze NO0010786288 bvb. +3% op jaarbasis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit lijkt mij alvast een aardige tip/advies.
Bedankt.
Transfer en langlopende obligatie om kosten uit te vlakken.
De kosten zijn waarschijnlijk kleiner dan het muntrisico. Daar zou ik me dus niet op vastpinnen.
Waarom zou je obligaties kopen in een andere munt dan de Euro. Je zit toch altijd met het wisselkoers risico.karine schreef: ↑12 maart 2025, 15:42 Morgen loopt er een obligatie af in Noorse Kroon bij een broker waar ik wegga.(€6000 - 70.000 NOK)
Verlies hierop nemen?
Verlies nemen en investeren in een wereldwijde trackerkarine schreef: ↑12 maart 2025, 15:42 Morgen loopt er een obligatie af in Noorse Kroon bij een broker waar ik wegga.(€6000 - 70.000 NOK)
Verlies hierop nemen?
Ik denk toch niet dat jij al je geld in één wereldwijde tracker stopt?
Waarom obligaties in andere munt, wanneer die andere munt goedkoop staat heb je natuurlijk extra rendement.
Cash is inmiddels al terug belegd in een obligatie in NOK.
Niet teveel naar de portefeuille kijken hrlp
Niet teveel naar de portefeuille kijken en een vrije lange horizon hebben helpt ook wel, voor mij dan toch. Ik heb geen probleem dat mijn portefeuille halveert. Ik ga er toch van uit dat beleggen nog steeds op langetermijn een meerwaarde zal creëren.
Zoals de bank ook altijd zegt om je aan het kopen te houden.bryanv schreef: ↑15 april 2025, 22:26 Niet teveel naar de portefeuille kijken hrlpNiet teveel naar de portefeuille kijken en een vrije lange horizon hebben helpt ook wel, voor mij dan toch. Ik heb geen probleem dat mijn portefeuille halveert. Ik ga er toch van uit dat beleggen nog steeds op langetermijn een meerwaarde zal creëren.
Ik neem aan dat je nog jong bent, anders dacht je er wel anders over neem ik aan.
Je zal maar gepensionneerd zijn en je port. ineens zien halveren.
Alles hangt van uw horizon af, dat is jammer genoeg voor iedereen de werkelijkheid. Als je tegen uw pensioen zit, dan is het niet verstandig om volledig in aandelen belegd te zitten.Finny10 schreef: ↑15 april 2025, 22:45Zoals de bank ook altijd zegt om je aan het kopen te houden.bryanv schreef: ↑15 april 2025, 22:26 Niet teveel naar de portefeuille kijken hrlp
Niet teveel naar de portefeuille kijken en een vrije lange horizon hebben helpt ook wel, voor mij dan toch. Ik heb geen probleem dat mijn portefeuille halveert. Ik ga er toch van uit dat beleggen nog steeds op langetermijn een meerwaarde zal creëren.
Ik neem aan dat je nog jong bent, anders dacht je er wel anders over neem ik aan.
Je zal maar gepensionneerd zijn en je port. ineens zien halveren.