Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Toen ik het nieuws hoorde moest ik direct aan u denken Yaris.En zoals ik dacht is dit topic weer actief.
Dat men maar vlug terug gaat naar het systeem van alleen op afspraak. Is het feilloos? Nee.
Maar liever een half uurtje wachten dan uren, zoals het gebruikelijk was voor corona.
De tweede keer heb ik zelfs nog geen 10 minuten moeten wachten.
Dat personenwagens alleen op afspraak konden komen, was het beste systeem dat ik heb ervaren.Er was dan toch iets goed door corona Hopelijk ziet SBAT het in dat alleen op afspraak het juiste systeem is!
Mensen die te lui zijn om een online afspraak te maken, moeten maar de gevolgen van hun eigen gedrag ondergaan. Het neemt verdikke nog geen 5 min in beslag...
Ik kan nog altijd niet geloven dat, als het alleen op afspraak kan, iedereen vlot door de keuring raakt. Het aantal te keuren voertuigen blijft immers gelijk. Waarom staan er files van honderden meters als er zonder afspraak gewerkt wordt en zouden die er ineens niet meer staan indien wel op afspraak?
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt het daar echt moeilijk mee. Je lijkt te denken dat om het even wie, om het even wanneer om het even waar, een afspraak kunnen maken.Yaris schreef: ↑5 augustus 2022, 20:23 Ik kan nog altijd niet geloven dat, als het alleen op afspraak kan, iedereen vlot door de keuring raakt. Het aantal te keuren voertuigen blijft immers gelijk. Waarom staan er files van honderden meters als er zonder afspraak gewerkt wordt en zouden die er ineens niet meer staan indien wel op afspraak?
10 mensen die om 15u in hetzelfde centrum een afspraak maken? Werkt perfect.
100 mensen die om 15u in hetzelfde centrum een afspraak maken? Werkt perfect.
1000 mensen die om 15u in hetzelfde centrum een afspraak maken? Werkt perfect.
Wel, zo gaat het niet !!!!!! Je kunt maar afspraken maken volgens de beschikbare capaciteit. 15 auto's per uur capaciteit? Dan 15 afspraken.
En die capaciteit is vast. Of er nu met of zonder afspraak gewerkt wordt.
En als er dus 1000 wagens aanschuiven zonder afspraak, terwijl de capaciteit op een dag 250 is, dan heb je files.
Wat is daar moeilijk aan?
Als er 1000 wagens zijn terwijl de capaciteit maar 250 is, wat moeten die 750 overige wagens dan doen?
-
- Verbannen Gebruiker
Als ze gezond verstand hebben, maken ze een afspraak.
Indien niet, staan ze daar morgen weer. En overmorgen weer.
Dwaasheid heeft geen grenzen.
Ik snap jouw probleem
Yaris schreef: ↑17 juni 2022, 08:43Ik kwam er om 09.15 u aan. De Steenborgerweert stond al helemaal vol. Ik moest wachten in die straat die evenwijdig loopt met het Albertkanaal. Om 12.45 was ik eindelijk binnen.
Als je constant een beetje verder zou kunnen rijden zoals in een file zou je nog het gevoel hebben dat het vooruit gaat. Maar nu moet je telkens 20 minuten blijven staan waar je staat alvorens je weer wat verder kunt.
Het is niet zo dat die 1000 wagens allemaal op dezelfde dag komen op hetzelfde uur en dat de toegangsweg naar het keuringsstation de rest van de week leeg is.
-
- Verbannen Gebruiker
Sta jij volgend jaar maar weer aan te schuiven.
Het gaat er niet in in die kop van jou.
Yaris schreef: ↑17 juni 2022, 03:29 Gisteren 3,5 uur aangeschoven aan station Noorderlaan in Antwerpen. Ik schuif ieder jaar aan en ben wel wat gewoon maar deze keer vond ik het extreem.
Frustrerend is dat je dan zoveel auto's ziet voorsteken die dan blijkbaar een afspraak hebben. Maar stel dat iedereen een afspraak zou maken, zou het probleem dan niet hetzelfde zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er geen wachtrijen meer zouden zijn als iedereen op afspraak kwam. Er zijn gewoon te veel auto's. Is het echte probleem niet de onderbemanning van de stations en/of het werktempo?
Eind juni een online afspraak gemaakt (registratie duurde een minuut of twee, rustig in de zetel) voor onze tweede wagen, die we weinig gebruiken. Afspraak was vandaag om 10:10 en... wonder boven wonder... exact 10:10 rolde hij het station binnen.
Daarvoor een 20-tal minuutjes aangeschoven. Wat zitten babbelen met het zoontje.
Waarom mensen hier zonder afspraak een stuk in de nacht voor gaan staan aanschuiven? Geen flauw idee. Misschien te koppig of onvoldoende scherp om in te zien dat de boete bij een (korte) laattijdige aanbieding maar over een aantal euro's gaat.
Ik denk er het mijne van maar heb geen medelijden. Hopelijk genieten ze van die paar uren niksdoen.
Daarvoor een 20-tal minuutjes aangeschoven. Wat zitten babbelen met het zoontje.
Waarom mensen hier zonder afspraak een stuk in de nacht voor gaan staan aanschuiven? Geen flauw idee. Misschien te koppig of onvoldoende scherp om in te zien dat de boete bij een (korte) laattijdige aanbieding maar over een aantal euro's gaat.
Ik denk er het mijne van maar heb geen medelijden. Hopelijk genieten ze van die paar uren niksdoen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Jullie systeem van vlotte keuring werkt voor wie een afspraak maakt terwijl de meesten geen afspraak maken want dan steek je de anderen voor. Als iedereen een afspraak zou maken werkt dat systeem niet want dan is er niemand meer die je kunt voorsteken.
Gewoon een afspraak maken en een paar weken wachten - meer is het toch niet??
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Hoe meer mensen een afspraak maken, hoe minder voordeel je ervan zult hebben. Wanneer iedereen een afspraak maakt betekent dat dat je even lang moet aanschuiven als wanneer niemand een afspraak maakt.
2-jaarlijkse keuring invoeren.
Platen met even nummer in de even jaartallen.
Platen met een on-even nummer in de on-even jaartallen.
Minder inkomsten? Verdubbel de kostprijs van een keuring.
Wat met gepersonaliseerde platen? Omdat die zo speciaal zijn mogen die jaarlijks komen en elk jaar de volle pot betalen. Ze hebben voor hun nummerplaat immers ook dubbel zoveel betaald
Platen met even nummer in de even jaartallen.
Platen met een on-even nummer in de on-even jaartallen.
Minder inkomsten? Verdubbel de kostprijs van een keuring.
Wat met gepersonaliseerde platen? Omdat die zo speciaal zijn mogen die jaarlijks komen en elk jaar de volle pot betalen. Ze hebben voor hun nummerplaat immers ook dubbel zoveel betaald
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Verbannen Gebruiker
Sta jij volgend jaar maar weer aan te schuiven.
Het gaat er niet in in die kop van jou.
"Hoe meer mensen een afspraak maken, hoe minder voordeel je ervan zult hebben. Wanneer iedereen een afspraak maakt betekent dat dat je even lang moet aanschuiven als wanneer niemand een afspraak maakt."
Toch niet, omdat ze het aantal afspraken beperken per tijdslot, maar kans bestaat zeker dat heel hun afsprakensysteem vastloopt.
Heb onlangs een afspraak gemaakt.
Het kon ten vroegste een week of 3 na de aanvraag, maar men kon bv. ook geen 2 maanden op voorhand een afspraak vastleggen.
Toch niet, omdat ze het aantal afspraken beperken per tijdslot, maar kans bestaat zeker dat heel hun afsprakensysteem vastloopt.
Het kon ten vroegste een week of 3 na de aanvraag, maar men kon bv. ook geen 2 maanden op voorhand een afspraak vastleggen.
-
- Verbannen Gebruiker
Yaris snapt het niet. Het gaat niet in zijn kop. Zijn hersenen blokkeren op een of andere manier.paul schreef: ↑5 augustus 2022, 21:08 "Hoe meer mensen een afspraak maken, hoe minder voordeel je ervan zult hebben. Wanneer iedereen een afspraak maakt betekent dat dat je even lang moet aanschuiven als wanneer niemand een afspraak maakt."
Volgend jaar staat hij daar weer uren aan te schuiven en begint hij opnieuw zijn gezeur hier, kwaad over die gasten die wel een afspraak maken