Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Pestbelasting of een stempel met toegelaten gewicht aanhanger, maar een klein detail.
Nu ja schaf die pestbelasting af, maar leg aansprakelijkheid bij eigenaar als een ongeval.
Zeer zeker akkoord?
Estate Guru believer.
Vorige week naar de keuring geweest in Brugge. Eerste check bestaat niet meer, je moet onmiddellijk doorrijden naar de grote binnenkoer en daar de lijn nemen die op je reservatie staat ( 1 t/m 5 ) Op een klein halfuurtje was ik binnen en buiten.veje schreef: ↑18 juni 2022, 11:57 recente ervaring:
auto 1: op afspraak Pathoekeweg Brugge: iedereen komt daar 'en masse' toe, alle rijen worden na de eerste check door elkaar gemixt en en er wordt gewerkt aan een tempo vier auto's per uur...Verloren tijd ondanks afspraak meer dan drie uur !
auto 2: op afspraak in Oostende - Zandvoordeweg: alles prima geregeld en terug weg op een halfuurtje.
auto 3: Eeklo, op afspraak: alle rijen vol, werken aan vier auto's per uur, ook weer meer dan twee uur verloren.
Het hangt dus echt af van station tot station.
Juist terug van afspraak keuring, bijna prijs!
Juist voor roetmeting doet mijn auto toch een roetfilter pyrolyse!!!
Ja los in rood. Hoeveel ongeluk kun je daarvoor hebben dat dat daar juist voor valt!!
Mocht terug achteruit en wachten tot uitbranding roetfilter was afgelopen .
Nadien zo proper als een zonnetje.
Juist voor roetmeting doet mijn auto toch een roetfilter pyrolyse!!!
Ja los in rood. Hoeveel ongeluk kun je daarvoor hebben dat dat daar juist voor valt!!
Mocht terug achteruit en wachten tot uitbranding roetfilter was afgelopen .
Nadien zo proper als een zonnetje.
Gelukkig is die roetfilter binnenkort verleden tijd nu de electrische wagens doorbreken.
Kan de keuring eigenlijk achterhalen als de roetfilter is uitgeschakeld? Dus uitgeschakeld ipv uitgehaald door DPF uit het motormanagement te 'halen'.
Want met alle respect een DPF zorgt niet voor minder partikeluitstoot. Eens de motor aan het regeneren is dan is de auto een echte uitstootfabriek. DPF is een fabeltje door de autofabrikanten, maar het reduceert de uitstoot dus niet aangezien auto's om de zoveel kilometers moeten regeneren en wat er dan in de lucht wordt geblazen stinkt meer dan een dieselke zonder roetfilter
Want met alle respect een DPF zorgt niet voor minder partikeluitstoot. Eens de motor aan het regeneren is dan is de auto een echte uitstootfabriek. DPF is een fabeltje door de autofabrikanten, maar het reduceert de uitstoot dus niet aangezien auto's om de zoveel kilometers moeten regeneren en wat er dan in de lucht wordt geblazen stinkt meer dan een dieselke zonder roetfilter
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Gaat die een foutmelding geven en filter zal pot dicht lopen.
Of je moet elke dag snelweg rijden zodat die een natuurlijke pyrolyse ondergaat.
Ja dat kunnen ze als ze de plug in gebruiken, en heb vroeger toen ik nog een diesel had ( 5 jaar geleden ) gelezen dat ze steekproeven doen bij diesels..
Zelfs zijn er bij die heel de boel ( roetfilter ) eruithalen en de pot terug dichtlassen,, maar zelfs dat kunnen ze achterhalen op de keuring..
Zelfs zijn er bij die heel de boel ( roetfilter ) eruithalen en de pot terug dichtlassen,, maar zelfs dat kunnen ze achterhalen op de keuring..
De mijne is een vijftal jaar geleden leeggemaakt en terug dichtgelast. Nog nooit problemen gehad op de keuring. We gaan volgend jaar eens zien wat het geeft. Maar ik dacht gelezen te hebben dat ze dat maar gingen beginnen controleren vanaf Euro 5 en mijn vehikel is nog een Euro 4.
Maar als de roetfilter in het motormanagement wordt weggenomen zal de motor toch niet meer een regeneratie uitvoeren? Of blaast een diesel dan sowieso te veel partikels uit? Als een auto gewoon rijdt ga ik er vanuit dat die roetfilter geen deeltjes tegenhoudt.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik heb geen idee hoe ze het gedaan hebben. Ik krijg steeds een foutmelding van motormanagement op mijn dashboard dus de filter is softwarematig niet weggeschreven alleen fysiek eruit gehaald.
Het werd gedaan omdat ik na talloze problemen met die roetfilter het kotsbeu was. Ik kon geen zes maanden rijden zonder miserie. Een nieuwe filter kostte bijna meer dan dat de auto nog waard was.
Sedert het ding eruit is heb ik geen problemen meer gehad met de auto. Integendeel. Het ding is 16 jaar oud en rijdt nog perfect. Tot nu toe passeer ik zonder problemen elk jaar de dieseltest.
Maar een nieuwe filter erin steken zie ik niet meer zitten gelet op de kostprijs ervan. Als ie daarvoor ooit afgekeurd wordt verkoop ik hem voor schroot of export.
Het werd gedaan omdat ik na talloze problemen met die roetfilter het kotsbeu was. Ik kon geen zes maanden rijden zonder miserie. Een nieuwe filter kostte bijna meer dan dat de auto nog waard was.
Sedert het ding eruit is heb ik geen problemen meer gehad met de auto. Integendeel. Het ding is 16 jaar oud en rijdt nog perfect. Tot nu toe passeer ik zonder problemen elk jaar de dieseltest.
Maar een nieuwe filter erin steken zie ik niet meer zitten gelet op de kostprijs ervan. Als ie daarvoor ooit afgekeurd wordt verkoop ik hem voor schroot of export.
Belgen krijgen drie maanden langer de tijd om defecte roetfilter te vervangen
https://www.hln.be/binnenland/belgen-kr ... ~a1228b6c/
https://www.hln.be/binnenland/belgen-kr ... ~a1228b6c/
Alles er uit.. van het roetfilter wordt alleen de behuizing behouden. Dan wordt het een stuk van de uitlaat.
Dat is achteraf meestal wel zichtbaar onder de auto aan de lasnaad.
Geen idee of je iets anders kan doen om weinig uit te stoten, al was het tijdelijk.
Al zeker je auto aanbieden op temperatuur.
Je zou kunnen denken aan een chemische stof die je bij de diesel doet waardoor het brandpunt verlaagt en alles grondiger opbrandt ?
Of er tijdelijk voor de keuring een occasie (autokerkhof) filter onder zetten en wisselen voor / na de keuring. Precies op maat snijden zodat het redelijk plug on en off wordt.
Moet mogelijk zijn....
Fout motormanagement : daar gaan ze over vallen. Is met de vervangfilter ineens opgelost waarschijnlijk....
Die motormanagement fout staat inderdaad als opmerking op mijn keuringsbewijs maar ik ben er nog nooit voor afgekeurd. Ik moet maar volgend jaar in maart. Ik zal eerst gewoon gaan zoals de auto nu is, ik zie wel wat ervan komt. Ik weet wel dat de lasnaad niet zichtbaar is want die zit aan de bovenkant van de pot dus tegen de onderkant van de auto.